Onko se todellakin ihan hirmuisen vaikeaa juoda se sokerilitku

  • Viestiketjun aloittaja Unto
  • Ensimmäinen viesti
NN
Alkuperäinen kirjoittaja Unto:
pullollinen? Sokerirasituskokeessa siis.

Minulla sokerirasitus rv. 28+4 ja mietin että tuleekohan siitä kuinka paha olo. Th. sanoi että maistuu joidenkin mielestä kokikselle. 0,33l pullo.
No ei todellakaan ole vaikeaa! Mieti nyt, ihanku kokista jois... ainakin mulle ois maistunut vaikka toinen pullollinen :)

 
eräs
No en kyllä käynyt raskaana ollessa rasituksessa (saattahan se vaikuttaa, jos muutenkin etoo ja närästää ) mutta minusta se ei ollut pahaa, ei ollut vaikea juoda, eikä tullut yhtään huono olo :)
 
vieras
Kyllä sitä oli inhottava juoda, kun nestettä oli puoli litraa ja aikaa juoda 5 minuuttia enkä muutenkaan cokiksesta välitä. Mutta pieni juttuhan se on! Mulle tuli huono olo kahdella kerralla, mutta mulla todettiinkin diabetes.

 
Ihan ok se alas meni, joskin oli niin kylmää, että se hiukan hidasti nielemistä. Mun mielestä se tumma juoma maistui melko samalle kuin joskus muinoin myyty "Vita Nova"-juoma (joku saman ikäluokan ihminen saattaa muistaakin moisen litkun), ei siis ihan Cokiksen makuista mutta sinnepäin.

Muoks. Kävinpä googlaamassa Vita Novan, ja kas, sitähän myydään edelleen! :whistle:
 
vieras
tehdäänkö toi sokerirasitutesti kaikille raskaana oleville? miksi? ja miksi sieltä ei saa välillä poistua vaik kaupoille vaan pitää siellä ootella seuraavaa verikoetta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bliss:
Ihan ok se alas meni, joskin oli niin kylmää, että se hiukan hidasti nielemistä. Mun mielestä se tumma juoma maistui melko samalle kuin joskus muinoin myyty "Vita Nova"-juoma (joku saman ikäluokan ihminen saattaa muistaakin moisen litkun), ei siis ihan Cokiksen makuista mutta sinnepäin.

Muoks. Kävinpä googlaamassa Vita Novan, ja kas, sitähän myydään edelleen! :whistle:
Mulle tuli kanssa hieman mieleen se siitä mausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tehdäänkö toi sokerirasitutesti kaikille raskaana oleville? miksi? ja miksi sieltä ei saa välillä poistua vaik kaupoille vaan pitää siellä ootella seuraavaa verikoetta?
Ei kaikille.
Vain jos lähisuvussa diabetesta, itsellä hiukankin ylipainoa, aiemmin synnytetty yli 4,5kg lapsi jne.
Sen aikana ei saisi liikkua paljoakaan, vaikuttaa tulokseen.
Musta ainakin oli ihan kiva vaan lukea siellä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tehdäänkö toi sokerirasitutesti kaikille raskaana oleville? miksi? ja miksi sieltä ei saa välillä poistua vaik kaupoille vaan pitää siellä ootella seuraavaa verikoetta?
Siksi ei saa poistua, kun liikkuminen vaikuttaa testitulokseen. Liikuntaa nostaa insuliinitasoja ja näin laskee verensokeria.
 
Ap
Minulle sanottiin että tehdään kun ei ole aiemmissa raskauksissa tehty.
Mutta nyt löysin tiedon että ei sitä minulle pitäisi tehdäkään :eek: Taidan vielä soittaa neuvolaan ja kysyä.
 
.
Juominen oli helppoa, mutta ensimmäisen tunnin jälkeen iski jo niin kauhea olo. Olin valkoinen kuin lakana, hikoilin kylmää hikeä ja tärisin ja yritin pitää vaan litkua sisälläni, kunnes lopulta oksensin mahan tyhjäksi, eikä testejä saatu kokonaan tehtyä.

Mutta siis paastoarvo ja eka arvo normaaleja, eikä mulla ole mitään diabeteksen oireita tai riskiä.
 

Yhteistyössä