Onko se oikeesti jotenkin teidän pussista pois, jos hoitajat saiskin palkankorotuksen???

  • Viestiketjun aloittaja Äiti, mutta myös sh
  • Ensimmäinen viesti
Äiti, mutta myös sh
Tuntuu, että palsta taas täynnä kateellisia.. Miten se teidän elämään vaikuttaa, paljonko hoitajat tienaa (tarkoitan niitä, jotka ei itse ole hoitoalalla..). Ja miksi aina vedetään mukaan, että "eivät kotiäiditkään tienaa paljoa", no hemmetti vie, eivät tienaakaan, kotiäiti ei ole mikään ammatti, ei siihen ole koulua käyty, et ole silloin vastuussa monen kymmenen ihmisen hengestä.. sitten kun tällaisen kateellisen kirjoittelijan oma sukulainen makaa teholla henkihieverissä ja näet kuinka hoitajat tekevät kaikkensa, jotta tämä ihminen pelastuu, niin luulisin että siinä vaiheessa alat arvostaa hoitajia.. Mulla niin veret kuohahtaa, kun lukee näitten kateellisten narinaa täällä..
 
Minävihainen
Se on kirjaimellisesti veronmaksajan pussista pois! Ota vähän selvää asioista!

Tuolla toisessa ketjussa puhutaan samasta asiasta, katso sieltä miten käy esim. pienille kunnille joilla ei ole varaa nytkään palkata uusia sairaanhoitajia, kuinka niillä olisi siihen varaa mahdollisen korotuksen jälkeen?! Se on veronmaksajilta pois tuo teidän ahne korotushankkeenne.
 
Kyllä se on pois meidän kaikkien pussista, sillä jollainhan ne korotukset on maksettava. Eipä tuohon liene mitään muuta keinoja kun verorahoista ja PALVELUJEN HINTOJA NOSTAMALLA jolloin vaikutukset tuntuvat kaikille.
 
No mutta kenen pussista ne on pois kun eduskunta nostaa aina omaa palkaa. Eli kyllä hoitajille kuuluu isompi palkka, mutta voisi myös katsoa ketkä ei tarvitse niin suurta palkkaa....
jos nyt pääsitte mukaan mitäö ajan takaa
 
aapee
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
No mutta kenen pussista ne on pois kun eduskunta nostaa aina omaa palkaa. Eli kyllä hoitajille kuuluu isompi palkka, mutta voisi myös katsoa ketkä ei tarvitse niin suurta palkkaa....
jos nyt pääsitte mukaan mitäö ajan takaa
Juuri näin!!!
Mun täytyy sanoa, että mä en ole mikään fanaattinen tän lakon suhteen, mulla lisineen on ihan ok palkka, mutta olen niiden puolella jotka tekee päivätyötä esim tk:ssa, homma siellä ei ole helppoa ja palkka jää pieneksi verojen jälkeen kun mitään lisiä ei tule.. Mutta kai se on niin, että nainen on naiselle susi.. Eli kun naisvaltainen ala, niin naiset vastustaa tätä eniten (siis palkankorotusta), en ole miesten kohdalla huomannut mitään tällaista vastarintaa korotusta kohtaan.. Jos lakko koskisi jotain miesvaltaista alaa, niin täällä oltaisiin hiljaa.. Just joo, taidanpa läheä ulos rauhoittumaan =). hyvät päivän jatkot silti kaikille =)
 
Mua ei haittaa vaikka saisivatkin korotuksen!

Jopa soisin heidän saavan sen...
-toki on muitakin matalapalkka-aloja (esim.itse keittiöalalla B) ) mutta meidän vuoromme tulee(?) ehkä myöhemmin...

Ja kateelliset voivat toki hakeutua opiskelemaan hoitoalalle "suuren palkkapussin" perässä,väheneepä myös hoitajapula.
:D
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja huutopää:
Ei ole, mutta on paljon muitakin huonosti palkattuja aloja, mutta kun ovat miesvaltaisia niin siitä ei nosteta haloota
Missä miesvaltaisella alalla maksetaan bruttona alle 1750e/kk (sh palkka noin suurinpiirtein)?
 
Keittiönoita
En ole kateellinen, en hoitoalalla ja suon mielelläni hoitajille saman lakko-oikeuden kuin muillakin palkansaajilla on. Kyllähän se palkankorotus on mun pussistanikin pois, veroäyri tulee ihan takuulla nousemaan, mutta nouskoon.
 
Juska
Ei todella haittaisi palkankorotus. Itse tosin olen kohta valmis terveydenhoitaja eli ns. oma lehmä ojassa. Olen opiskellut kolme vuotta lähihoitajaksi ja siihen päälle neljän vuoden terveydenhoitajan opinnot. Siitä palkasta...puolisoni, jolla ei toistaiseksi ole mitään tutkintoa peruskoulun jälkeen saa paremman palkan (tehdastyössä),kuin minä tulen saamaan seitsemän vuoden koulutuksilla... Hänen bruttopalkkansa verrattuna siis terveydenhoitajan bruttopalkkaan, johon kuuluu myös tiiminvetäjän työ. Mielestäni palkankorotus olisi enemmän, kuin paikallaan.
 
Ja onks seuraavalla tupokierroksella sama laulu? Suomi on kallis maa työnatajalle, jos hoitajat saa esim 400e kk lisää se tarkottaa työnantajalle 680e kk lisäkustannuksia. Jos hoitsuja on pienessä kunnassa esim 20 niin jo pelkästään korotukset tekee kunnan talouteen 149600e loven vuodessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja huutopää:
Ei ole, mutta on paljon muitakin huonosti palkattuja aloja, mutta kun ovat miesvaltaisia niin siitä ei nosteta haloota
Missä miesvaltaisella alalla maksetaan bruttona alle 1750e/kk (sh palkka noin suurinpiirtein)?
ainakin puusepän tuntipalkka on 7e tunti. siis sellaisen joka tulee suoraan koulusta
 
Gluteus maximus
Itse asiassa se on! Meillä ainakin kunta on sanonut jo nyt, että kunnan veroprosentti nousee hoitajien palkankorotuksien myötä tuntuvasti. Itsekin olen sairaanhoitaja, mutta taidan olla ainoa, jonka mielestä palkat on ok. koulutukseen nähden. Itseäni hermostuttaa eniten pienten kuntien selviytyminen palkankorotuspaineista.
 
Lunatic
Kyllä hoitajat ansaitsee lisää liksaa.
Oonkin vuosia ihmetelly, miten niin raskaasta ja kiireisestä työstä saa niin huonoa palkkaa.
Keskussairaaloissakin hoitajat tekee kaiken, silti lääkärit käärii rahat vaikka eivät välttämättä tee yhtään mitään.
Tai sellasen käsityksen ainakin potilaana oon saanu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kieku:
Kaikki mikä ei ole yksityistä sektoria koskee myös meidän "kateellisten" palkkapusseja.
Asia on juuri näin. Kuntien, kuntayhtymien, valtion sairaaloiden ja kaikkien laitosten (koulut jne jne )työntekijoiden palkat maksetaan valtaosin verovaroista.

Yksityisen työnantajan työntekijän palkat maksaa viime kädessä maksava asiakas.

t. iloinen veronmaksaja
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä hoitajat ansaitsee lisää liksaa.
Oonkin vuosia ihmetelly, miten niin raskaasta ja kiireisestä työstä saa niin huonoa palkkaa.
Keskussairaaloissakin hoitajat tekee kaiken, silti lääkärit käärii rahat vaikka eivät välttämättä tee yhtään mitään.
Tai sellasen käsityksen ainakin potilaana oon saanu.
:LOL:
saanen olla toista mieltä kanssasi
 
Piitu
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja huutopää:
Ei ole, mutta on paljon muitakin huonosti palkattuja aloja, mutta kun ovat miesvaltaisia niin siitä ei nosteta haloota
Missä miesvaltaisella alalla maksetaan bruttona alle 1750e/kk (sh palkka noin suurinpiirtein)?
Esim. mun mieheni on puuseppä ja saa nippa nappa tuon. Kokemusta alalta kohta 20v.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja huutopää:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä hoitajat ansaitsee lisää liksaa.
Oonkin vuosia ihmetelly, miten niin raskaasta ja kiireisestä työstä saa niin huonoa palkkaa.
Keskussairaaloissakin hoitajat tekee kaiken, silti lääkärit käärii rahat vaikka eivät välttämättä tee yhtään mitään.
Tai sellasen käsityksen ainakin potilaana oon saanu.
:LOL:
saanen olla toista mieltä kanssasi
Ihan vapaasti saat olla.
Mutta näin minä potilaana ajattelen ja olen omin silmin todennut.
 

Yhteistyössä