Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja endie:Vai onko sillä sitten niin suurta merkitystä mikä on ekana ? Ja milloin sitten nykyään lapset aloittaa toisen vieraan lukemisen ?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Valinnainen tulee kolmannella ja toinen vieraskieli neljännellä.
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Valinnainen tulee kolmannella ja toinen vieraskieli neljännellä.
mä muistan et kolmannella sai valita ottaako enkun vai jonkin muun kielen. suurin osa otti enkun, mut ei meillä nelosella tullu mitään vasta seiskalta alko sitten toinen kotimainen... siinä ohessa sai koko ajan opiskella vapaaehtoisesti muita kieliä jos halus, se oli tosin sitten muista kivoista valinnaisaineista pois![]()
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Valinnainen tulee kolmannella ja toinen vieraskieli neljännellä.
mä muistan et kolmannella sai valita ottaako enkun vai jonkin muun kielen. suurin osa otti enkun, mut ei meillä nelosella tullu mitään vasta seiskalta alko sitten toinen kotimainen... siinä ohessa sai koko ajan opiskella vapaaehtoisesti muita kieliä jos halus, se oli tosin sitten muista kivoista valinnaisaineista pois![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Useimmissa kouluissa se englanti on ainoa vaihtoehto aloittaa. Sinällään joku vaikeampi kieli olisi varmaan helpompi oppia, jos sen aloittaisi tuossa vaiheessa. Nelosella taisi olla mahdollista valita toinen kieli sen lisäksi, jos niitä lukijoita löytyy vähintään 12.
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Mä oon itse aloittanut saksan ekana ja enkun vasta c-kielenä.
Erittäin huono valinta mulle.
Saksaa en osaa ollenkaan, ei oo tarvinnut käyttää ja enkkuun oon tarvinnut lisäopiskelua,
koska taito oli niin huono kun lähdin työelämään.
Lapsille aloittaisin enkun ekana tai viimeistään A2 kilenä joka alkaa 4lklla.
Riippuu kouluista miten nää kieleivalinnat menee.
Meillä JOS esikoinen pääsee kolmannelle siihen kouluun mihin tahtois, niin ei oo mahdollista valita enkkua A1 kieleksi joten sit se ois joku muu. Mutta siellä on A2 kieli ja se ois enkku.
Jos pysyy nykyisessä koulussa niin enkku ois A1 kieli ja A2 kieli joku muu ( tai sitä ei ois pakko ottaa ollenkaan jos ei tahdo )
Isommissa kaupungeissa löytyy sellaisia kouluja, missä luetaan muuta. Niihin hakevat kyllä tietävät sen jo koulun aloittaessaan. Samaten niihin on mahdollista hakea 3 lk:lle ja vaihtaa koulua.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luulis että enkku olis joka paikassa A1 kielenä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Mä oon itse aloittanut saksan ekana ja enkun vasta c-kielenä.
Erittäin huono valinta mulle.
Saksaa en osaa ollenkaan, ei oo tarvinnut käyttää ja enkkuun oon tarvinnut lisäopiskelua,
koska taito oli niin huono kun lähdin työelämään.
Lapsille aloittaisin enkun ekana tai viimeistään A2 kilenä joka alkaa 4lklla.
Riippuu kouluista miten nää kieleivalinnat menee.
Meillä JOS esikoinen pääsee kolmannelle siihen kouluun mihin tahtois, niin ei oo mahdollista valita enkkua A1 kieleksi joten sit se ois joku muu. Mutta siellä on A2 kieli ja se ois enkku.
Jos pysyy nykyisessä koulussa niin enkku ois A1 kieli ja A2 kieli joku muu ( tai sitä ei ois pakko ottaa ollenkaan jos ei tahdo )
Luulis että enkku olis joka paikassa A1 kielenä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isommissa kaupungeissa löytyy sellaisia kouluja, missä luetaan muuta. Niihin hakevat kyllä tietävät sen jo koulun aloittaessaan. Samaten niihin on mahdollista hakea 3 lk:lle ja vaihtaa koulua.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luulis että enkku olis joka paikassa A1 kielenä!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Isommissa kaupungeissa löytyy sellaisia kouluja, missä luetaan muuta. Niihin hakevat kyllä tietävät sen jo koulun aloittaessaan. Samaten niihin on mahdollista hakea 3 lk:lle ja vaihtaa koulua.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luulis että enkku olis joka paikassa A1 kielenä!