Onko sarvikuonokannusta apua poskiontelotulehdukseen?

  • Viestiketjun aloittaja viera....
  • Ensimmäinen viesti
viera....
Poskiontelotulehdus ollut jo ties kuinka kauan ja siihen iski vielä kuiva yskä(tuosta johtuva) päälle, joka ollut jo 2kk. Kävin päivystyksessä, mutta en voinut jonottaa niin kauan kuin tarvis(olin siis kauan siellä ja olisi jatkunut kun kaikki muut meni ohi kiireellisempinä) ja hoitaja sanoi, että sarvikuonokannu auttaa. Auttaako se? Meillä on omalääkärisysteemi ja ne ajat just tällä omalla varattu kuukausi eteenpäin. Ainoa ongelma on siis tuo kuiva yskä joka ei lopu. Ei ole eka kerta samasta syystä joten tiedän mikä on kun nenäkin oikealta tukossa.
 
"jooo"
Mulla se auttaa. Antibiootit eivät ole koskaan tehonneet mun poskiontelotulehdukseen. LIsäksi käytän nenää avaavaa suihketta. Mulla kanssa tahtoo tulla aina tuo ärsyttävä yskä vielä poskarin lisäksi.
 
sama vieras
[QUOTE="jooo";29328254]Mulla se auttaa. Antibiootit eivät ole koskaan tehonneet mun poskiontelotulehdukseen. LIsäksi käytän nenää avaavaa suihketta. Mulla kanssa tahtoo tulla aina tuo ärsyttävä yskä vielä poskarin lisäksi.[/QUOTE]

Mitä suihketta käytät? Niitä käytän itsekin, mutta ne ainakaan pelkästään ei ole auttaneet.
 
"jooooo"
Käytän Otrivinia. Joskus sain reseptillä jotain antihistamiinia, jossa oli adrenaliinia, mutta se ei sopinut mulle. En saanut unta ja sydän hakkas kamalasti. Nenä kyllä aukes sillä ;)
 
Auttaapas
Kyllä suolavesihuuhtelu saa poskiontelotulehduksen lakkaamaan silloinkin, kun tulehdus on jo kunnolla päällä. Laita ensin pakastepussiin niin kuumaa vettä kun vain pystyt ja pistä pää asentoon, jossa nenä osoittaa suoraan kohti lattiaa. Paina pakastepussi onteloita vasten ja lämmitä näin onteloita muutama minuutti. Sen jälkeen heti niin lämpimällä suolavedellä kuin vain on siedettävää huuhtelet sarvikuonon kera ontelot. Toista tämä neljä kertaa päivässä ja pidä nenä auki nasolinilla tms. Ja aina paras jos olet lääkäriltä saanut duactin ja kortisonisuihkeen reseptin (avamys, nasonex tms.). Sitten niistät keltaisen liman pois pään asentoa vaihtaen ylös ja alas.

Tällä yhdistelmällä on poskiontelotulehdus väistynyt jo 10 vuoden ajan. Siihen asti söin aina antibioottikuurin poskiontelotulehduksen karkoittamiseksi. Nytkin se tulee aina päälle, mutta lähtee pois joka kerta.
 
"v ieras"
Auttaa se.
Mä taltutin sillä raskausaikana useammankin poskiontelotulehduksen. Mulle sopivan lääkkeen löytäminen, varsinkin raskausaikana, on jokseenkin haasteellista.

Mä huuhtelen nykyään joka päivä kerran noit ontelot. Sillä ehkäiseekin niitä tulehduksia.
 
Tohon on muute nykyään leikkauskin olemassa, vähän samanlainen kuin nielurisleikkaus. Ei tarvii enää koskaan kärsiä tosta vaivasta jos siihen on taipuvainen.

Mulla tota ongelmaa ei ole ollut sen jälkeen, kun otin nenäkannun käyttöön. Käytän sitä päivittäin.
 

Yhteistyössä