Onko ristiäisistäkin tullut kilpavarustelun kohde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi tsiisus sentään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luonnonkukkakimpuilla oli lapsenlapsen ristiäisissä koristeltu pöydät. Porukkaa koolla 15.

Lapsia syntyy myös talvella. Voinko silloin hakea kukat kukkakaupasta vai onko sekin kilpavarustelua. Pitänee itse veistää vaikka lumiveistos:D

No niinpä, oli tammikuussa vähän kukat kortilla tuolla ulkona. Vai olisko talventörröttäjistä saanut hienon asetelman?

Kateellisten panettelua tuo ap:n puhe. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Ja aina ei tarvitse olla kilpailua. Mulla on tapana suosia oaikallisia yrittäjiä. Esimerkiksi meidän pojan ristiäisissä, oli ystäväni tädin kukkakaupasta ostettu kukat, serveteissä oli lapsen nimi, koska veljeni tekee niitä. Kynttilät ostin paikallisesta pienestä putiikista, jotka olivat itsevalettuja. ym ym. Itse nimittäin tykkään laittaa rahaa yrittäjile.

Meikä tykkää kun on aihetta juhlaan ja saa "varustella" parhaan taitonsa ja kukkaronsa mukaan. Ihanaa, kun saa touhuta ja laittaa, koristella ja sitten nauttia aikaansaanoksistaan.

Ja jää mukavat muistot kuvineen juhlakalulle myös. On sitten synttäriä, nimiäistä, valmistujaitsa, jussia, joulua tai mitä vaan. Kunhan on aihetta juhlaan.

Ei siinä mitään kilpavarustelua ole. Kunhan vaan omaa hauskanpitoa. Nautinnollista juhliin valmistautumista, oman mielen mukaan. Nykyisin on niiin paljon kaikkea kivaa ja kaunista saatavilla, miksi niitä ei hyödyntäisi? Joku ihmetteli kuinka voi laittaa 150e kukkiin. Kyllä voi, jos kukin koristellaan koti ja piha (!). Sinne voi lisätä vaikka hedelmä- tai marjakoristeita ja kynttilöitä, lyhtyjä tai ulkotulia.

*haaveilee lapsen syksyisiä synttäreitä ootellessa*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onpa ketju tippunut. Onko muita mielipiteitä vielä?

Samaa mieltä olen kuin joku ylempi, että yksinkertaisuus on kauniimpaa. Kukat pitää kyllä kastepöydässä olla, vaikka sitten luonnonkukkia. Oma morsiuskimppukin oli luonnonkukista, tosin kaupan tekemä, kun oli keskikesä ja tuntui sopivan hyvin. En oikein jaksa käsittää tätä nykyajan hääkimppu 500 euroa ja kukat rintaan puolelle suvusta -villitystäkään.

Mutta onko se sinulta pois, jos joku haluaa floristin tekemään asetelman pöytään? Ei kai siinä tarvitse olla kilpavarustelusta kyse, ihmiset vaan sattuvat pitämään eri asioita tärkeänä.

Ei ole minulta pois, oli meilläkin. Mutta ei nyt mikään 500 euron asetelma sentään, vaan ihan maltillinen.
Kunhan ihmettelen, että onko se mahtipontisuus pakko ulottaa kaikkiin juhliin, eikö ne häät enää riitä.

Varmaan kohta aletaan juhlia tosi prameasti tyttöjen 16- tai 21-vuotispäiviä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Luonnonkukkakimpuilla oli lapsenlapsen ristiäisissä koristeltu pöydät. Porukkaa koolla 15.

Lapsia syntyy myös talvella. Voinko silloin hakea kukat kukkakaupasta vai onko sekin kilpavarustelua. Pitänee itse veistää vaikka lumiveistos:D

Saa kai sieltä kukkakaupasta halvempiakin kimppuja kuin monen sadan -vaikka sitten talvella...Lumiveistos olisi itse asiassa aika originelli idea.

Meillä on ollut kaikille kolmelle isohkot ristiäiset (n.40 vierasta). Päädyttiin esikoisen kohdalla tähän, kun sukulaiset olivat pitkän matkan päässä ja tuntui hankalalta, kun olisi pitänyt ajella näyttämään vauvaa sinne sun tänne ja koko ajan olisi ollut joku tulossa katsomaan. Niinpä päätettiin pitää isot ristiäiset, joissa samalla esiteltiin vauva suvulle. Kaikille ollaan pidetty ristiäiset aika ajoissa, n. 5vkon iässä ja mun mielestä se on ollut helpompaa kuin jatkuva kyläilijöiden kahvittaminen. Juhlat on pidetty kirkon tiloissa, jossa on astiasto valmiina ja muutenkin hyvät tilat. Itse ollaan tehty tarjottavat ja kukkiin on mennyt n. 70?/juhla. Mielestäni meillä on ollut ihanat juhlat, vaikkakin vähän isot.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Varmaan kohta aletaan juhlia tosi prameasti tyttöjen 16- tai 21-vuotispäiviä.

Ööhh... tuota mitä sitten jos joku niin tekee?

Pakkohan tänne onkin apinoida kaikki krääsä ja muu suoraan jenkkilästä...?
Babyshowerit sun muut.
Nykyään vanhojenpäivätanssitkin on kuin jenkkilästä ikään eikä sinne kehtaa tytöt mennä ilman kampaajan laittamaa tukkaa ja monen sadan tanssiaisasua.

Onko meillä jotenkin matala itsetunto vai mistä tämä apinointi mahtaa johtua?

Alkuperäinen kirjoittaja teemaväri vihreä:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä kyllä annettiin kummeille lahjat ristiäisissä, mutta ne kyllä annettiin vähäeleisesti. Kummit sai mukit kummilapsensa kuvalla :)

Okei, eli se on siis alkanut jo. Mitä seuraavaksi?

Ai niin, joku selitti tuolla ketjussa, että ristiäisissä oli "teemaväri". Yhä enemmän touhu kuulostaa häiltä tai muulta jenkkityyliin elämää suuremmalta jutulta.

Itseasiassa temaväri helpottaa elämää... ei tartte miettiä millaiset servetit, liinat, kynttilät ja kukat tai koristeet kakkuun laittaa, kun kaikki menee saman värin mukaan. Ja yleensä nuo kynttilät, servetit, kakut ym. ristiäisissä on, vaikkei mitään kilpavarustelua harrastakaan.

Pojan ristiäisissä oli teemaväri, mut en kyllä kuvitellutkaan sen olevan kilpavarustelua tai jenkkityyliä. Mä vaan tykkään siitä, että on suht koht selkeää myös juhlien koristeluissa. Serveteissä oli myös pojan nimi, mutta se oli mun mielestä vaan kiva idea. Samalla tavalla ajattelin tämän kakkosen ristiäiset järjestää. Teemaväri tosin on eri. =)

Meillä oli kastepöydässä kukkakaupasta kukka-asetelma, makso se vamaan 10? ja ihan siksi että talvella luonnon kukat on aika tiukassa. Ja sitten kaikki servetit jne oli samaa sävyä, tietty.

Yhteistyössä