lueppas nyt toi mitä mä linkitin tohon. Teillä on suhteessanne samanlainen kielteinen kehä kun mulla ja miehellä oli aikanaan. me vaan ajauduttiin lähes eroon ennenkuin tajusin asian,siitä olikin sitten pitkä tie rakentaa liittoa.
sun mies on vetäytyjä, se saa sut hyökkäämään jossain vaiheessa(siis se johtuu sun pahasta olosta ja siitä kuinka turhauttavaa se on ku toinen vaan vaikenee, mutta mies kokee sen hyökkäyksenä ja vetäytyy lisää,mikä saa sun olon pahemmaksi ja yrität enenmmän puhua=lopulta hyökkäät kun et saa vastakaikua).
jokaisella pitää olla joku,mutta kyllä se on niin että parisuhteen asiat ei parane sillä että puhuu siskolle/äitille/kaverille vaan nimenomaan sillä että puhuu puolisolle.
sä et ole tyhmä ap.
varaa pariterapeutille aika, ja siihen asti toimit niin että et edes yritä puhua miehelle(voi olla että mies herää ite siinä vvaiheessa tai sitten ei) sä yrität ja turhaudut ja se kierre jatkuu loputtomiin,koska mies ei tule koskaan vastaan.
sun on turha miehelle siitä sanoa,mies ei luultavasti kuuntele sua ollenkaan,älä ota siitä itseesi ongelma on nyt enempi miehen itsensä. helppo sanoa tiedän!
meillä oli pitkään tilanne juuri tuollainen mä puhuin miehelle siitä mikä tuntui pahalta,mies vaan istui hiljaa.. aina joka kerta ja kerta kerran jälkeen olin vihaisempi ja vihaisempi. ja sitä myötä tietysti hyökkäävämpi miehen näkökulmasta.
lopulta totesin miehelle että tietää missä on ovi kun ei kerran sen vertaa kiinnsota panostaa muhun ja suhteeseen että puhuisi mun kanssa. käskin miehen painua helvettiin ja mieshän lähti oli kuulemma saanut tarpeekseen siitä miten kohtelen häntä (hienosti lusiti omasta vastuusta, sillä olin vihainen hänelle juuri siitä että jäin aina yksin pahanoloni kanssa).
mies ei käsitelly tunteita yritti vaan unohtaa ne,koki että minä vihaan häntä,ei uskaltanut sanoa mitään kun oli sillä asenteella ettei kuitenkaan pysty parantamaan mitään.
asiassa oli paljon muutakin. mutta jos kommunikointi olisi toiminut minä olisin ymmärtänyt että mies vaikenee siksi että menee ihan lukkoon tilanteessa jossa joku on hänelle vihainen. minä koin sen niin ettei mies välitä minusta, se ei ollut totuus vaan se että mies jähmettyi, meni paniikkiin(mutta ulospäin näytti siltä että asialla ei ole mitään merkitystä hänelle, ulospäin oli ilmeetöön,eleetön,hiljaa).
mä ymmärrän siis ap sua miltä tuo tuntuu! nyt kun ymmärrän senkin miksi mies toimii toisella tavalla, voin vastaavassa tilanteessa oleville sanoa hyvällä omatunnolla että heti aika pariterapeutille! sillä se on ainoa keino saada mies ymmärtämään asioita ja ainoa keino ymmärtää sitä mistä nämä käyttäytymismallit molemmilla kumpuaa!.
joten ap. rauhoitu älä enään puhu miehelle vaan varaa aika perheneuvolaan tai ev.lut seurakunnan perheasiankeskukseen. jos on varaa maksaa pariterapiasta niin sitten löytyy mm.väestöliiton kautta tietoa!
siellä on tietoa myös muutenkin parisuhteen muodostumisesta/toimimisesta