Onko rahantuhlausta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhlari?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuhlari?

Vieras
Mennä ultraan rv 5+4, pelkään kohdunulkoista, eikös kuitenkin se selviä jopa näilläkin viikoilla vaikkei syke näy? Ja onko niitä joilla syke jo näillä viikoilla näkyi?
Kiitos avustanne!

Edellinen raskaus oli tuulimuna, joka selvisi vasta rv11+ kun alkoi vuoto :(
Tässä raskaudessa halusin mahdollisimman aikaisin varmistuksen, että onko siellä lainkaan elämää. Sen verran kamalalta tuntui tuo oman kropan "huijaus", jota jatkui noinkin monta viikkoa raskausoireineen jne.

Soitin yksityiselle heti plussattuani, ja sain kuitenkin ajan vasta rv 7+4. Sen aikaisemmin ei tämän lääkärin mukaan kannata mennä, voi tulla vain vääriä (huonoja) uutisia.

50-60egeä on mielestäni aika pieni hinta maksaa mielenrauhasta..

Toivotaan että sulla on kaikki hyvin :hug:

Rahaa saa laitettua huonompaankin asiaan, mutta muuten mä henk.koht en menisi vielä noin aikasessa vaiheessa. Siellä vie vielä oikein mitään näy ja on niin alkuviikot, että kaikki on muutenkin niin epävarmaa. Mä itse olen aina odottanut viikolle 12 asti ennen kuin olen raskautta varmana pitänyt, vaikka eihän se 100% varmaa tietysti ole silloinkaan.

Mulla ei ainakaan viel tuolla viikolla näkynyt. menkkojen mukaan ois pitäny olla jo 8vk. Sen verran näkyi et jotain on. Mut en tiedä pystyykö sit kattomaan onko normaali/kohdunulkoinen raskaus

Kohdun ulkoisessa on kuitenkin yleensä kovia kipuja (mm. niskakipua jostain ihme syystä), miksi sitä aletaan epäillä - tosin alussahan on kyllä melkein aina alavatsakipuja vaikka kaikki olisi hyvinkin. Syke ei vielä näy noilla viikoilla. Toisaalta, jos haluat mennä esim. yhdistettyyn veriseulaan (verikoe ja niskaturvotus), jolla seulotaan downin riskiä, niin muistaakseni verikoe olisi hyvä ottaa siinä 10-11 viikon tienoilla - silloin saa niskaturvotuksenkin mitattua (11 vkoa oli muistaakseni hyvä), ja vauvan tilakin saadaan paremmin selville. Neuvolan kautta saatava ultra-aika saattaa joskus mennä liian pitkälle tuon verikokeen kannalta.

Kiitos vastauksistanne! Mulla ei oo vielä mitenkään kovia nuo kivut, lähinnä jäytävät, vuotoa ei ole ja raskaustestin plussa ei vahvene, polilta ehdottivat ulkoisen mahdollisuutta ja ottamaan uudelleen yhteyttä jos kivut kovenee, mutten edes verikokeisiin päässyt, joten siksi aioin tilata huomiselle ajan yksityiselle, tuulimunan mahdollisuushan jää vaikka ulkoista ei olisikaan. Mulla kun on vaan yksi toimiva munasarja olemassa niin en millään haluisi että sen menetän kohdunulkoisen takia...tämän vuoksi aikainen hätäily...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksistanne! Mulla ei oo vielä mitenkään kovia nuo kivut, lähinnä jäytävät, vuotoa ei ole ja raskaustestin plussa ei vahvene, polilta ehdottivat ulkoisen mahdollisuutta ja ottamaan uudelleen yhteyttä jos kivut kovenee, mutten edes verikokeisiin päässyt, joten siksi aioin tilata huomiselle ajan yksityiselle, tuulimunan mahdollisuushan jää vaikka ulkoista ei olisikaan. Mulla kun on vaan yksi toimiva munasarja olemassa niin en millään haluisi että sen menetän kohdunulkoisen takia...tämän vuoksi aikainen hätäily...

Harvinaista että kohdunulkoinen olisi munasarjassa. Se tavallisin paikka on munatorvi, joka kyllä monesti sit joudutaan poistaan, jos ulkoinen siinä on.

No jos polilta on tollaista sanottu??? niin kyllä mä varmaan menisin tarkistuttamaan. Vaikkei syke näykään, niin kyllä sikiöpussi näkyy kohdussa jos sellainen siellä on. Mä kävin muusta syystä gynellä noilla viikoilla, ja raskaus todettiin silloin.

Ok, mutta mulla ei oo varaa menettää edes sitä torveakaan..Jep, polilta sh näin sanoi, sain sen kuvan että olisi otattanut edes sen veren hcg:n mutta varmisti asian gyneltä ja sittenpä muuttuikin ääni kellossa, eli päivystykseen tai heille soitto jos kivut kovenee, sanoi vielä että voisin ehkä yrittää tk:n kautta verikokeeseen?? En jaksa, meen huomenna vaan sinne yksityiselle ja pitäkää peukkuja ettei oo ulkoinen..

Mä kävin juuri noilla viikoilla jo ultrassa kun ed.raskaus oli KU(leikattiin munatorven repeämisen takia).Piti kuiteskin mennä viikon kuluttua takasin kun ei saatu varmuutta viel silloin,mutta toisessa ultrassa viikoilla 6+4 löytyi sitten syke ja oli oikeessa paikassa; )
Nyt sillä on ikää 6 päivää ja tuhisee vieressä..