Miten voi olla et lääkäri ei tiedä onko syke sikiön vai äidin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Tänään 9+6 yritettiin kuunnella sykettä ja lääkärin mukaan jotain kuului mutta ei osannut sanoa onko mun syke vai sikiön :o Esikoisesta kuului 10+0 selvästi. Mun mielestä syke joka kuului nyt oli mun oma, mutta lääkäri oli epävarma. Ihmettelen vaan kun musta äidin ja sikiön sykkeet ei kuulostaa ollenkaan samalta. Enkä nyt ole paniikissa asiasta, tiedän ettei välttämättä kuulukaan näillä viikoilla ja alkuraskauden ultrassa näkyi jo syke. En vaan ymmärrä miten lääkäri ei muka voi erottaa kenelle syke kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ei äiiysneuvolan lääkäri välttämättä ole kovin kokenut, varsinkaan näin kesäaikaan.

No oli kyllä sijainen ja nuoren näköinen. Eihän se tosin kerro kokemuksesta mitään, mutta tuntuu vaan ihmeelliseltä kun näin selvästä asiasta ei osaa sanoa :/

no olis se nyt ihan maalaisjärkeä käyttäen voinu sen erottaa. Vauvalla paljon nopeampi kuin äidillä. Ois laskenu ja jos vielä epävarmaa niin kokeillu äidin sykkeen jostain muualta. Melko avuton lääkäri kyllä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Ei äiiysneuvolan lääkäri välttämättä ole kovin kokenut, varsinkaan näin kesäaikaan.

No oli kyllä sijainen ja nuoren näköinen. Eihän se tosin kerro kokemuksesta mitään, mutta tuntuu vaan ihmeelliseltä kun näin selvästä asiasta ei osaa sanoa :/

Varmaankaan hänellä ei vaan ollut kokemusta asiasta tarpeeksi. Noilla viikoilla voi olla hankala vielä muutenkaan saada kuuluviin niitä sydänääniä jollei ole tottunut ottamaan. Oudolta kyllä tuntuu ettei erota noita sykkeitä toisistaan. Hyvin erilaisethan ne ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Ei ne näköjään erota. Eikös joskus joku (palstalainen?) menettänyt vauvan synnytyksessä, kun kuullut sydänäänet eivät olletkaan vauvan vaan äidin.

Tää on jo aika anteeksiantamatonta :o Kauheeta :|

Vauvalla oli sydänäänet oikeasti heikkenemässä ja äiti tunsi jotenkin alitajunnassa, että kaikki ei ole hyvin. Mutta koska äidin sydänäänet oli okei ja niitä luultiin vauvan sydänääniksi, niin henkilökunnan mielestä ei ollut hätää. Näin käsitin, että asia silloin meni. Siitä on jo aikaa, enkä muista nimimerkkiä, jos se siis tapahtui "täällä". :(

Meillä ei vielä noilla viikoilla edes yritetä kuunnella.
MUTTA luulisi nyt erottavan, jos kuuntelee ja sieltä jotain kuuluu. Harvalla aikuisella kuitenkaan syke varmaan mitään 150 on..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Tänään 9+6 yritettiin kuunnella sykettä ja lääkärin mukaan jotain kuului mutta ei osannut sanoa onko mun syke vai sikiön :o Esikoisesta kuului 10+0 selvästi. Mun mielestä syke joka kuului nyt oli mun oma, mutta lääkäri oli epävarma. Ihmettelen vaan kun musta äidin ja sikiön sykkeet ei kuulostaa ollenkaan samalta. Enkä nyt ole paniikissa asiasta, tiedän ettei välttämättä kuulukaan näillä viikoilla ja alkuraskauden ultrassa näkyi jo syke. En vaan ymmärrä miten lääkäri ei muka voi erottaa kenelle syke kuuluu.

Jos lääkäri kerran kuuli vain JOTAIN niin ei varmaan kuuluneet sydänäänet niit hyvin, että olisi voinut laskea, kuinka monta kertaa minuutissa lyövät. Jos tuota ei pysty tekemään niin mistäs sen sitten tietää kenen sydänäänet on kyseessä.

Yhteistyössä