Siis oikeesti, tuolla odotus-puolella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv20 ja liikkeet tuntuneet nyt jonkun aikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv20 ja liikkeet tuntuneet nyt jonkun aikaa

Vieras
tunnetaan liikkeet jo viikolla 10. =O
Eikös sikiöpussin läpimitta ole noilla viikoilla joku 4 cm ja itse sikiön pituus joku 3 cm?
Onko kuitenkin aika uskomatonta, jos tuntee ihan selviä liikkeitä...

Tuskimpa vaan on liikkeitä =) Kyllä se on ennemminki pieru joka siellä massussa pulppuaa noilla viikoilla ja se on kyllä ihan tosi, koska on ennemminkin sääntö ku poikkeus, että ilma turvottaa mahaa eka viikoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Tuskimpa vaan on liikkeitä =) Kyllä se on ennemminki pieru joka siellä massussa pulppuaa noilla viikoilla ja se on kyllä ihan tosi, koska on ennemminkin sääntö ku poikkeus, että ilma turvottaa mahaa eka viikoilla.

Samaa mieltä.
T. Neljän äiti ja viimeistä(kin) liikkeet joskus viikolla 18-20...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun kaveri ihan pokkana väitti et se näki lapsen sukupuolen ekasta ultrakuvasta!Väitti myös et tunsi liikkeet rv 10 ja kaikenlaista muuta yhtä tyhmää.

Joo...okei...
Kyllä tuo aika hauskaa on, kun jotkut pokkana väittää, että liikkeet tuntuvat viikolla 10.
Eksynyt pieru tekee sellaisia vauvan potkun kaltaisia poksahduksia (ihan tosi!) ja maha mutruilee.
Mutta rakkaalla lapsella on monta nimeä, voihan sitä eksyneeksi pieruksikin kutsua... ;)

Suoli se myllää, sitä mieltä minäkin. Minäkin toisinaan tunnen aivan samanlaisia tuntoja, kun ne ekat pienet muljahdukset ja en ole edes raskaana. Oisko joku sellanen juttu, että se on paras, joka tuntee aikasemmin liikkeet :kieh:

Mun kaveri ihan pokkana väitti et se näki lapsen sukupuolen ekasta ultrakuvasta!Väitti myös et tunsi liikkeet rv 10 ja kaikenlaista muuta yhtä tyhmää.

Melko taiturimaista :laugh:
Sukupuolielimet alkaa kehittyä vasta rv 14 vai 16.

Joo,usko itse myös et poikahan sieltä on tulossa.Suuttu jos uskalsi epäillä sukupuolta jonka hän oli niin selkeästi nähnyt.Tyttöhän sieltä sitten synty.Nauratti vain kovasti kun oli hankkinut vain ja ainoastaan poikien vaatteita ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Suoli se myllää, sitä mieltä minäkin. Minäkin toisinaan tunnen aivan samanlaisia tuntoja, kun ne ekat pienet muljahdukset ja en ole edes raskaana. Oisko joku sellanen juttu, että se on paras, joka tuntee aikasemmin liikkeet :kieh:

Sitä kai se vähän on... ;)
Ja meikällä sama, että vaikka en olekaan raskaana, niin joskus potkii ja tasan se on pieru, joka siellä etsii uloskäyntiä ja törmää seiniin!
=D

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:

Juu, aattelin samaa. Mut eihän siinä huijaa kun itseään :whistle:

Melko taiturimaista :laugh:
Sukupuolielimet alkaa kehittyä vasta rv 14 vai 16.

Noo, ehkä se näki, kumpaan suuntaan ne ALKAA kehittyä. :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Rv20 ja liikkeet tuntuneet nyt jonkun aikaa:
Eikös sikiöpussin läpimitta ole noilla viikoilla joku 4 cm ja itse sikiön pituus joku 3 cm?

Mistä te voitte tietää että EI ole mahdollista niitä liikkeitä tuntea? "Jos en minä niin ei kyllä muutkaan!"

Minä olen kaikista kolmesta tuntenut liikkeet hyvissä ajoin. En tiedä mikä siihen vaikuttaa että ne tuntee, mutta risoo se että tullaan kertomaan mitä omissa sisuksissasi tunnet ja mitä et.

Hih mulla viikot jo päälle 18 ja kolmas masussa enkä silti tunne liikkeitä :kieh: Tai no joskus jotain mut en voi varmaks sanoa. Mulla onkin kohtu taakse päin ja istukka edessa et en ole huolissani :)

Mut tosiaan joskus oon luullut olevani raskaana kun ihan selvästi joku on potkinut mahassa :laugh: :headwall: Et en usko et liikkeitä voi tuntea noin aikaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rv20 ja liikkeet tuntuneet nyt jonkun aikaa:

Mistä te voitte tietää että EI ole mahdollista niitä liikkeitä tuntea? "Jos en minä niin ei kyllä muutkaan!"

Minä olen kaikista kolmesta tuntenut liikkeet hyvissä ajoin. En tiedä mikä siihen vaikuttaa että ne tuntee, mutta risoo se että tullaan kertomaan mitä omissa sisuksissasi tunnet ja mitä et.

Kyllä minäkin oikein keskittyneesti pitkällään tunsin jotain pientä vipellystä hyvin aikasin. Ei kai ne potkuja ollut mutta ihan selvää elämän liikettä!

taitaa olla ilmaa mahassa joka siellä muka liikkuu ,kun ei vaan munais itteensä ja kertois neuvolassa

Nyt pitäis varmaan olla yhtä fiksu kuin tämän ketjun muut osallistujat ja vetäistä joku "taidatte olla niin LÄSKEJÄ että sen kerroksen läpi ei vaan tunnu"...

olen tosi pahoillani jos teillä on noin rajut ilmavaivat ettekä tunne omaa kroppaanne.

12vkolla olen tuntenut ekat tässä neljännessä ja kyllä ne tuntee, kun on ollu jo klmasti raskaana. Tosin outoa oli, kun luulin olevani tuolloin rv8 ja onhan se absurdia että tuolloin tuntis. Mut en epäillyt omia tuntemuksia, koska ne oli selvästi vauvan liikkeet. Homma selkiintyi sit lääkärissä, joka totes olevan kuukautta pitemmällä tämän raskauden=)

Oppikirjassa kerrotaan liikkeiden olevan mahdollista tuntea jo rv 10.

Alkuperäinen kirjoittaja luppa:
12vkolla olen tuntenut ekat tässä neljännessä ja kyllä ne tuntee, kun on ollu jo klmasti raskaana. Tosin outoa oli, kun luulin olevani tuolloin rv8 ja onhan se absurdia että tuolloin tuntis. Mut en epäillyt omia tuntemuksia, koska ne oli selvästi vauvan liikkeet. Homma selkiintyi sit lääkärissä, joka totes olevan kuukautta pitemmällä tämän raskauden=)

Oppikirjassa kerrotaan liikkeiden olevan mahdollista tuntea jo rv 10.

Kerropas, että missä oppikirjassa noin sanotaan?

Mä tunsin esikoisesta viikoilla 14 liikkeet. Menin ultraan kun halusin tarkistaa viikot koska ajattelin et jos nyt neuvolas laskettu väärin viikot. menin ultraan ja sanoin että tunnen liikkeet ni lääkäri teki sisätutkimuksen ensin ja sanoi että kyllä hänkin tuntee. sit ultras ni sikiö "pomppi" ja jalat osuivat kohdun seinään. viikkoja oli juuri se 14. Lääkäri sanoi että on harvinaista mutta ei mahdotonta. kaksosista liikkeet tuntui vkol 10 samalla lailla. eikä kyse ollut ilmavaivoista.. :)

mä tunsin vast vk23,istukka oli mahan puolella ni vaimensi liikkeet. oli jo vähän hätä mut uä:s kaikki oli hyvin ni en pahemmin hermoillu. ekat liikkeet tunsin makuulla dajm-jäätelöö syödessä
0201.gif

Niin liikkeitä voi ihan tosisaan tuntea jo viikolla kymmenen, mutta kyse ei ole potkuista vaa hipaisuista ja sivelyistä, mitä tuntuu vatsan sisäpuolella.
Herkkä äiti ja monta lasta synnyttänyt osaa erottaa nämä hipaisut.

Yhteistyössä