Kun ei vaan jaksaisi... nollaanpa hieman raskauden aikaisia tuntemuksia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sweet_Poison"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sweet_Poison"

Vieras
Pakko saada purkautua jonnekin, valitan, kun valitan teille :/

Kolmatta odottelen pitkien toiveiden jälkeen. Neuvolassa alusta alkaen meni tosi huonosti terkan kans, jätti paljon oleellisia asioita pois/välistä, ja muutenkin tosi epäasiallinen. Rv 16 asti supisteli ja aiempi raskaus lepohoidossa vietetty joten pelkäsin koko ajan vauvan ennenaikaista synnytystä. Mitenkään siihen ei puututtu, kunnes käski menemään työterveyshuoltoon. Kuukauden jonottelin, työterveyslääkäri sitten kirjoitti heti sairausloman ja sanoi, että jos ei neuvolalääkärille pääse niin sitten yksityiselle. Soitin terkalle, oli rv 23. Ei mitään, seuraava lääkäri olisi kuulema rv 28. Klamydia ja bakteerikokeet tosin määräsi. Ne oli negat ja sainkin sitten yksityiselle ajan nopeasti. Siellä olikin sitten kohdunsuu lähtenyt avautumaan sisältä ja ulkoa. Yhtä höttöä, pituus 3,6cm ja työnteko loppui siihen. Herkästi sairaalaan käskyllä lepoa kotona. Soitin neuvolaan että olen saanut lähetteen äitipolille ja tilanne on tämä, terkka kysyi vain että mitä minä sitten haluan, sairaslomaako? Siinä vaiheessa tein valituksen terveydenhoitajasta.

Jouduin kuitenkin sairaalaan rv 25+2 kun supistelut paheni. Kohdunkaula lyhentynyt, pituus 2,1 cm ja lepohoitoon osastolle. Siellä reilun viikon ja lääkkeet mukana kotiin pitkän neuvottelun jälkeen. Tilanne vaihtelee päivittäin mut yhdessä kasassa pysytty nyt rv 32+0.

Tuntuu vaan ettei aina jaksaisi. Seitsemän viikkoa olen maannut ja jos täysiaikaiseksi haluan vauvan, lepoa on jatkettava rv 37 asti koska kohdunkaula ei kestä painoa. Nyt kun aikaa mennyt, supistelut muuttuneet vielä kipeämmiksi. Tuntuu ettei aika mene mitenkään ja pelottaa missä kunnossa onkaan kun synnytys käynnistyy.

Nyt sikiön liikehdintä muuttunut. Järkikin sanoo että miksi, kiinnittynyt vauva ja näillä viikoilla tilaa vähän ei enää samalla tavalla möyryä kuin viikkoja sitten. Mut silti huolettaa. Tietysti vuoteessa ollessa seuraa ihan liikaa kaikkea ja normaalitkin asiat tulee epänormaalin tuntuisiksi.

Liikkua saan kaksi kertaa päivässä plus vessareissut. Joten ei turhia käyntejä neuvolassa voi käydä ja neuvolatäti varasi ajan silleen että edellisellä kerralla oli 10 viikkoa välissä ja nyt yli 4 viikkoa. Joten ei tässä tule paljoa seurantaa... Äitipolilla nopea ultraus 2-3 viikon välein mut siellä ei otetan muita seurantajuttuja. On vähän yksinäinen olo...

Huoh, kiitos kun sain valittaa...

Kiitos. kyllä tämä tästä, kai. Vetää velillä aika matalaksi kun tietää ettei voi vetää mitään rajaa minne asti maattava vaan se on loppuajan edessä. Voimia ihan tosi paljon myös sulle!

Tsemppiä sulle. Mun kaverini sai hiljattain keskosvauvan rv 29, ja vaikka tuo paikallaan makaaminen on varmasti ikävää touhua niin pakko silti sanoa että tee mitä vaan, mutta yritä pitää vauva kyydissä mukana vielä muutaman viikon... toki olet jo monta viikkoa pidemmällä kuin ystäväni vauvan saadessaan. Vauva on hengissä ja periaatteessa tilanteeseen nähden voi hyvin, mutta ihan päivä kerrallaan mennään...

mut pakko sanavielä, vaikka ite jouduin makaamaa ja makaamaan kun paikat oli 3cm auki etc niin silti jouduttiin varaamaan aika käynnistykseen :xmas: poika päätti syntyä kuitenkin 38+6, kaks päivää ennen käynnistystä.

tokasta makoilin vk 20 lähtien, hää synty 37+3.

ja meillä nla täti tulee tarvittaessa kotiin mittaamaan ja juttelemaan, jopas on sulla hanurista oleva nlatäti -.-

Näinhän se oikeasti on, ihan sama miten päin on kunhan vauva olisi masussa. Ei sitä enää kesäkuussa muista tätä aikaa. Välillä ei vaan jaksaisi oman pään sisällä kaikkea, täällä maatessa kun ajatukset on ainoita seuralaisia. Saan kuitenkin olla kotona ja niin monet ultrat vauvaa katsottu että olettaa voi aina kohtalasien hyvillä prosenteilla sen olevan fyysisesti terve. Pieni tarvitsee vielä olla yksiössä jonkun aikaa.

Neuvolatädistä... Niin siis olen itsekin terkka ja OLETIN että totta kai ekat käynnit olisi kotona tuon liikuntakiellon päälle, koska niin tekisin itse. No, työkaveri toi mulle sit oman verenpainemittarin töistä ja virtsatestin teen polilla käydessä tarvittaessa itse... Ihan täysin yksin olen neuvolan suunnalta. Milloinkaan ei ole kukaan kysynyt neuvolassa miten jaksan, miten muu perhe jaksaa jne. Äitipolilla kysyvät mutta kun aikaa on 15 minuuttia, ei siinä paljoa avauduta.

Kaikkea me äidit vain ihmeesti kestämme vauvojemme vuoksi. Tässä yksi esimerkki: Puolalaisnainen synnytti 75 p Ihailtavia kommentteja ko. äidiltä jutun loppupuolella... ite en varmaan olis jaksanut olla noin positiivinen.

Tsempit sulle loppuraskauteen ja kirjoittele tänne plussalle tuntemuksia, kun se asioiden puhuminen neuvolassa ei onnistu. Saat ainakin jotain tukea =)

Tulin tänään sitten sairaalasta... Rv 32 kontrollissa huomattiin, että funnel suurentunut todella paljon ja kalvorakko pullotti funnelissa. Kaulaa jäljellä 0,6 cm...

Siitä mentiin suoraan osastolle, kortisonit ja Tractocile-tiputukseen. Hoito jatkui tänne asti 33+6/34+0 sairaalan ja neuvlan laskimet heittää päivän verran. Eilen kontrollissa tilanne parempi, funnel hävinnyt ja kaulaa taas 2 cm.

Supistelut jatkuu yä, en uskalla kotona liikkua vielä. Takana 10 viikkoa lepoa ja nyt tuntuu, että tulevat 2 viikkoa hajottaa täysin. Kaikkia oireita vaan seuraa, mahaa "kyttää" ja ihan puhki henkisesti.

Yhteistyössä