Onko pyyhe sinulle kertakäyttöinen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meillä ei jää, tervetuloa lainaamaan meidän kohnokoiraa. Koen henkisesti helpommaksi imuroida useammin kuin katsella rumia mattoja eteisessä.
Meillä sama. 4 lasta, pari koiraa ja pari kissaa kyllä pitää siitä huolen. Vaikka meillä on pääoven edessä ruohomatto, sitten on kuramatollinen eteinen ja sitten on pikkueteinen ja sitten on isompi. Niin perkele sitä hiekkaa on sohvalla asti.

Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="vieras";24564851]Oon omat syyni kertonut, mutta yksikään niistä ei oo pyykkihuoltoon viittaavaa. Pyykkihuolto meillä hoidetaan niin, että pyyhkeet ja märät vaatteet (esim. ulkovaatteet) kuivatetaan khh:ssa ja sitten pestään ja kuivumaan ulos, rumpuun tai pyykkitelineeseen. Sen vaikeempaa meidän pyykkihuolto ei ole. Eikä meillä sitä pyyhepyykkiä tuu äärettömästi. Minä kun olen ainut joka tietoisesti käyttää aina uutta pyyhettä.
Mutta on se kiva että tämä toimintatapa ärsyttää, ihmestyttää ja kummastuttaa muita. Pitää rueta siis oikein ihmettelemään ja päivittelemään ihmisiä jotka käyttää kaks viikkoo samaa pyyhettä..[/QUOTE]

Sunhan ei olisi tarvinnut edes kysymykseen vastata, jos syysi vaihtaa pyyhe joka kerta ei liittynyt pyykkihuoltoon. Kaikkea ei kannata aina ottaa henk.koht. eikä kysymykseen vastata, jos asia ei sinua koske. Ihan aikuisten oikeasti mielenkiinnosta kysyn niiltä, jotka sen pyyhkeen vaihtaa siksi ettei tykkää kuivattaa pyyhettä kylpyhuoneessa tai pyykinkuivatustelineessä.

"DAA"
[QUOTE="vieras";24564899]Sunhan ei olisi tarvinnut edes kysymykseen vastata, jos syysi vaihtaa pyyhe joka kerta ei liittynyt pyykkihuoltoon. Kaikkea ei kannata aina ottaa henk.koht. eikä kysymykseen vastata, jos asia ei sinua koske. Ihan aikuisten oikeasti mielenkiinnosta kysyn niiltä, jotka sen pyyhkeen vaihtaa siksi ettei tykkää kuivattaa pyyhettä kylpyhuoneessa tai pyykinkuivatustelineessä.[/QUOTE]

No kannattaisiko lainata sitten sen kirjoittajan tekstiä kelle viestisi tarkoitat.

[QUOTE="vieras";24564899]Ihan aikuisten oikeasti mielenkiinnosta kysyn niiltä, jotka sen pyyhkeen vaihtaa siksi ettei tykkää kuivattaa pyyhettä kylpyhuoneessa tai pyykinkuivatustelineessä.[/QUOTE]
Pyykit koneeseen ja kone käyntiin.
Ohjelman loputtua pyykit kuivausrumpuun.
Kuivauksen päätyttyä kamat hyllyyn.

Ei ole vaikeaa.

"vieras"
[QUOTE="DAA";24564924]No kannattaisiko lainata sitten sen kirjoittajan tekstiä kelle viestisi tarkoitat.[/QUOTE]

Öh, tarkoitin viestin kaikille niille, jotka eivät halua kuivattaa pyyhkeitään vaan pestä ne suoraan käytön jälkeen, en kenellekkään henk.koht. ole kysymystäni suunnannut.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24564944:
Pyykit koneeseen ja kone käyntiin.
Ohjelman loputtua pyykit kuivausrumpuun.
Kuivauksen päätyttyä kamat hyllyyn.

Ei ole vaikeaa.
Te vissiin sitten käytte koko porukka samaan aikaan vuorokaudesta suihkussa, ettei pyyhkeet jää koneesta. Meillä tää ei onnistuis miehen työvuorojen takia, yöllä ei ole kukaan laittamassa pyyhkeitä/pyykkejä kuivausrumpuun.

"mä"
No joo, tätä lukiessa ei kyllä ihmetytä enää oikeastaan mikään. Ei sekään, miksi vesimaksut nousevat, lisää ydinvoimaa pitää rakentaa ja luonto on jo pilalla. Onpahan ainakin puhdas pyyhe joka päivä ja keittiön tasotkin pyyhitään kertakäyttöisellä kosteuspyyhkeellä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24563727:
Käsipyyhkeet pesuun ehkä parin päivän välein.

Pitänee varmaan vähän valottaa tätä meidän pyyhekäytäntöä.
Emme halua kylppärin seinille roikkuvia pyyhkeitä. Vielä vähemmän haluamme pyyhkeitä täynnä olevia kuivaustelineitä mihinkään.

Kylppäriä käytetään pitkin päivää muuhunkin kuin vain suihkuiluun. Siksi kylppärin lattia pitää saada kuivaksi heti suihkun jälkeen. Pelkkä lasta ei kuivaa lattiaa riittävästi joten minulla on tapana pyyhkäistä loput vedet juuri käyttämälläni pyyhkeellä. Luonnollisesti tämän jälkeen pyyhe menee pesuun.

muoks.
Plus vielä se että en halua kuivata hiuksiani pyyhkeellä jolla olen eilen kuivannut persvakoni.
Jäi jotenkin vaivaamaan, mihin teillä siis kylppäriä käytetään pitkin päivää muuhun kuin suihkuiluun.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24565005:
Jäi jotenkin vaivaamaan, mihin teillä siis kylppäriä käytetään pitkin päivää muuhun kuin suihkuiluun.
Pyykinpesu, käsien pesu (tätä ehkä eniten), hampaiden pesu, joitain pesu- ja puhdistusaineita on kylppärissä joita tarvitsee silloin tällöin, lapset leikkii joitain vesileikkejä jne jne.
Siellä siis käydään pitkin päivää ja on huomattavan mukavaa kävellä kuivalla lattialla. On siellä toki lattialämmitys mutta ei se suihkun jälkeen ole heti kuiva.

^vierailija^
[QUOTE="vieras";24564993]Te vissiin sitten käytte koko porukka samaan aikaan vuorokaudesta suihkussa, ettei pyyhkeet jää koneesta. Meillä tää ei onnistuis miehen työvuorojen takia, yöllä ei ole kukaan laittamassa pyyhkeitä/pyykkejä kuivausrumpuun.[/QUOTE]

Niin tosiaan, jätetäänkö ne märät (tosi märät jo lattioitakin kuivaillaan niillä) pyyhkeet muhimaan pyykkikoriin/koneeseen? Vai pistetäänkö se kone pyörimään myös vajaana, parin pyyhkeen takia?

Ja kuinka suuri pyyhevarasto oikein näillä suurperheillä on? Itse miesystävän kanssa omistetaan 3 kylpypyyhettä... Tai ehkä niitä on enemmän jossain komeron perällä, mutta kolmea pyöritellään :D

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24565034:
Pyykinpesu, käsien pesu (tätä ehkä eniten), hampaiden pesu, joitain pesu- ja puhdistusaineita on kylppärissä joita tarvitsee silloin tällöin, lapset leikkii joitain vesileikkejä jne jne.
Siellä siis käydään pitkin päivää ja on huomattavan mukavaa kävellä kuivalla lattialla. On siellä toki lattialämmitys mutta ei se suihkun jälkeen ole heti kuiva.
Okei. Ajattelin vain jotenkin, että teillä harrastetaan siellä jotain erityistä. :) Kyllä meilläkin tuollaisia juttuja kylppärissä tehdään, mutta eipä se lastalla kuivattu hieman märkä lattia ole esteenä koskaan ollut. Meillä tosin kylppäri on suht iso.

"shihtzu"
Minä pesen pyyhkeitä kun ne näyttävät likaisilta ja kun on tarpeeksi pyyhe pyykkiä, en todellakaan joka käytön jälkeen. Ei mikään ihme, että maailma menee kohti tuhoa, kun ihmiset tuhlaa vettä ja muita luonnonvaroja ihan surutta.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24564980]Öh, tarkoitin viestin kaikille niille, jotka eivät halua kuivattaa pyyhkeitään vaan pestä ne suoraan käytön jälkeen, en kenellekkään henk.koht. ole kysymystäni suunnannut.[/QUOTE]

No sitten ei varmaan kannata lainata kenenkään tekstejä vaan aloittaa vastaus tyhjällä kentällä.

Ei todellakaan :D

Pyyhkeet pestään noin kerran viikossa, tai tarpeen mukaan. Märkä pyyhe laitetaan kuivamaan ilmavasti pyykinkuivaustelineeseen tai narulle.

Käsipyyhkeitä vaihdetaan useammin, ehkä noin pari kertaa viikossa, ja aina tarpeen mukaan, esim. jos ovat kovin märkiä tai jos tulee vieraita.

"shihtzu"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24565034:
Mulla on kylppärin yhteydessä vessa ja siellä todellakin tulee kuljettua monta kertaa päivässä, mutta ei mua mitkään pyyhkeet tai märkä lattia haittaa, toi kuulostaa vaan ihan tekosyyltä.

"vieras"
Niin tosiaan, jätetäänkö ne märät (tosi märät jo lattioitakin kuivaillaan niillä) pyyhkeet muhimaan pyykkikoriin/koneeseen? Vai pistetäänkö se kone pyörimään myös vajaana, parin pyyhkeen takia?

Ja kuinka suuri pyyhevarasto oikein näillä suurperheillä on? Itse miesystävän kanssa omistetaan 3 kylpypyyhettä... Tai ehkä niitä on enemmän jossain komeron perällä, mutta kolmea pyöritellään :D
Niin mitä itse teet märille pyyhkeille?? Varmasti saman ku minäkin.

Meillä on kylpypyyhkeitä varmaan 30 ainakin. Käsipyyhkeitä varmaan saman verran.

Aamupyyhkeet menee yleensä koneeseen ja jäävät sinne odottelemaan (luukku auki tietysti). Joskus jää ihan lattiallekin.
Työpäivän jälkeen kone täyteen ja ajoon. Pyykkiä tulee päivän mittaan sen verran että 8 kilon kone täyttyy vähintään kerran päivässä. Joitain värejä tulee vähemmän joten aina ei voi odotella täyttä koneellista.

Pyyhkeitä meillä taitaa olla useita kymmeniä.

"vieras"
[QUOTE="shihtzu";24565076]Mulla on kylppärin yhteydessä vessa ja siellä todellakin tulee kuljettua monta kertaa päivässä, mutta ei mua mitkään pyyhkeet tai märkä lattia haittaa, toi kuulostaa vaan ihan tekosyyltä.[/QUOTE]

Tääh, mikä siitä tekee tekosyyn :D Kyllä mäkin mieluummin käyn pöntöllä tai käsien pesulla tai pesen pyykkiä tilassa mikä on kuiva lattialta. Ei tartte kokoajan ottaa sukkia pois tai pomppia sinne tänne että osuis johonki kuivaan kohtaan.
Miks pitää puolustella jotain asiaa niin älyttömästi? Jollekin tää on ihan päivän selvä juttu, jonkun persettä tää ei paljoo raaputa ja joidenkin maailma tuntuu kaatuvan tähän. Jos niin paljon häiritsee muiden pyyhetavat, niin siellä oman pään sisällä voi olla nyt jotain muutaki meneillään..

[QUOTE="shihtzu";24565076]Mulla on kylppärin yhteydessä vessa ja siellä todellakin tulee kuljettua monta kertaa päivässä, mutta ei mua mitkään pyyhkeet tai märkä lattia haittaa, toi kuulostaa vaan ihan tekosyyltä.[/QUOTE]
Ja jos meillä ei haluta sisustaa kylppäriä roikkuvilla pyyhkeillä niin se on meidän tapa eikä mikään tekosyy.

"vieras"
Kyllä olisi monen syytä hävetä!!! Hävetä turhamaisuuttaan! Älkää jumaliste ainakaan valittako mitään, mikä liittyy ympäristöön, ilmastonmuutoksiin yms. Te olette sen takana!

"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24565123:
Ja jos meillä ei haluta sisustaa kylppäriä roikkuvilla pyyhkeillä niin se on meidän tapa eikä mikään tekosyy.
Teillä vanhemmat käy kerran päivässä ja lapset joka toinen päivä. Tarviipa kauheasti sisustella märillä pyyhkeillä...

"huh"
Kaikkea sitä oppii palstalta.

Siis jotkut käyttävät pyyhettä vain kerran, koska eivät halua pyyhettä roikkumaan sille tarkoitettuun koukkuun kylpyhuoneeseen, kun se näyttää rumalta. Wtf? :O

Ihmiset... :(

[QUOTE="mä";24565151]Teillä vanhemmat käy kerran päivässä ja lapset joka toinen päivä. Tarviipa kauheasti sisustella märillä pyyhkeillä...[/QUOTE]
Täytyy tunnustaa että nyt en oikein ymmärtänyt :|

Jos pyyhettä kerran pitää käyttää vähintään viikko niin eikö se pyyhe roiku siellä kylppärissä sen viikon käytti sitä sitten joka päivä tai joka toinen päivä. Ja viikon jälkeen siinä roikkuu toinen pyyhe seuraavan viikon.

Vai meinasitkohan että käyttäisimme koko porukka samaa pyyhettä kokonaisen viikon niin roikkuisi vain yksi pyyhe? :saint:

Yhteistyössä