Onko pyyhe sinulle kertakäyttöinen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
dgjgss
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24563632:
2 aikuista ja 3 lasta.
Aikuiset käy suihkussa joka päivä ja lapset ehkä joka toinen päivä. Kaikkien pyyhkeet ovat "kertakäyttöisiä".
Pyykkiä pestään sitä mukaa kun sitä kerääntyy eli käytännössä 1-3 koneellista päivässä.
Ok. Mites käsipyyhkeet vai onko teillä sellaisia?

"vieras"
Mä käytän melkein aina puhdasta pyyhettä. Mies käyttää samaa muutaman kerran. Lapset ei niin usein käy suihkussa ku me vanhemmat, heillä yleensä aina puhtaat pyyhkeet.
Meitä on siis 2 aik ja 4 lasta.
Suihkussa käyn melkein joka päivä, samoin mies. Pyyhkeitä meillä pestään sillon ku pyykkikori on täynnä. Meillä on pyykkikaappi vaatteilla ja pyykkikori lakanoille ja pyyhkeille erikseen.

Ja siksi käytän lähes aina uutta pyyhetta, koska haluan kuivata itseni puhtaaseen pyyhkeeseen. En nyt erityisen likanen ole suihkuun mennessä enkä sieltä tullessa, mutta iholta irtoaa talia ja muita aineita pyyhkeeseen, ripsaria saattaa jäädä, värjätyistä hiuksista saattaa lähteä väriä, hiuksia saattaa jäädä pyyhkeeseen jne. Lisäks käyn iltaisin aina suihkussa ja jätän pyyhkeen tukan ympärille. Monesti unohtuu päähän nukkumaan mennessä ja siitä sitten valahtaa mytyks lattialle ja on aamullakin ihan märkä. Ja joskus koirat löytää paikkansa sen pyyhkeen päällä.

Ja lisäks vielä, että saatan näitä kerran käytettyjä pyyhkeitä käyttää päivisin jossain. Kodinhoitohuoneessa läträtään vedellä ja kuivailen pyyhkeillä, lasten aamupalojen naamasta pesut jne.

"ada"
no on tietty kertakäyttöinen mut kyl mä joskus käytän samaa pyyhettä jopa kolmeki kertaa enne ku heitän roskii. joskus vaa pääsee pyyhkeet loppumaa kaapista ennen ku muistaa ostaa lisää... ku ne on niin kalliitaki ja vie kauheesti tilaa! kaapissa ja roskiksessa... ja on kai epäegoloogista??? jonku pitäis keksii jotai maatuvia pyyhkeitä!

"minä"
[QUOTE="vieras";24563694]Ja siksi käytän lähes aina uutta pyyhetta, koska haluan kuivata itseni puhtaaseen pyyhkeeseen.[/QUOTE]
En tiedä haluaisinko kuivata itseäni näihin pyyhkeisiin edes niiden ollessa pestynä. Meillä on eri pyyhkeet eri asioille ja lattiat luututaan mopilla.

Ok. Mites käsipyyhkeet vai onko teillä sellaisia?
Käsipyyhkeet pesuun ehkä parin päivän välein.

Pitänee varmaan vähän valottaa tätä meidän pyyhekäytäntöä.
Emme halua kylppärin seinille roikkuvia pyyhkeitä. Vielä vähemmän haluamme pyyhkeitä täynnä olevia kuivaustelineitä mihinkään.

Kylppäriä käytetään pitkin päivää muuhunkin kuin vain suihkuiluun. Siksi kylppärin lattia pitää saada kuivaksi heti suihkun jälkeen. Pelkkä lasta ei kuivaa lattiaa riittävästi joten minulla on tapana pyyhkäistä loput vedet juuri käyttämälläni pyyhkeellä. Luonnollisesti tämän jälkeen pyyhe menee pesuun.

muoks.
Plus vielä se että en halua kuivata hiuksiani pyyhkeellä jolla olen eilen kuivannut persvakoni.

Viimeksi muokattu:
Meillä käytetään pyyhettä vain kerran, kaksi aikuista ja viisi lasta, suihkussa kaikki käy päivittäin. Pyyhepyykkiä pestään ja rummutetaan siis lähes joka päivä.
Siitä PUHTAASTA ihosta kuitenkin irtoaa kuollutta ihosolukkoa yms ällöä pyyhkeeseen. Tolla perusteellahan pyyhettä ei tarvis vaihtaa ikinä. Yäk.

"vieras"
Mun mielestä sellaset ihmiset on jotain hiton pyykkimarttyyreita, jotka haluaa pestä pyyhkeetkin joka käytön jälkeen. Päästään sitten palstalle kehuskelemaan, kuinka on aamuviideltä jo pesty neljä koneellista pyykkiä, huh kun on rankkaa tämä perheenäidin arki. Luulee, että sädekehä kiiltää vaikka mua vaan kuvottaa sellaset veden ja sähkön tuhlaajat. Ei sitä tarvi paskassa elää, mutta jotain tolkkua vois olla siinä toiminnassa.

"vieras"
Kylpypyyhkeet, kasvopyyhkeet ja pyllypyyhe (lapsen) vaihdetaan kerran viikossa. Yleistä käsipyyhettä vaihdetaan heti kun alkaa haista, ehkä vähän useammin, mitä kerran viikossa. Varsinkin kesällä alkaa haista herkästi, talvella ei niinkään. Ei kävisi mielessäkään vaihtaa kylpypyyhettä joka päivä, ei taivas.

"niin"
Meillä käytetään pyyhettä vain kerran, kaksi aikuista ja viisi lasta, suihkussa kaikki käy päivittäin. Pyyhepyykkiä pestään ja rummutetaan siis lähes joka päivä.
Siitä PUHTAASTA ihosta kuitenkin irtoaa kuollutta ihosolukkoa yms ällöä pyyhkeeseen. Tolla perusteellahan pyyhettä ei tarvis vaihtaa ikinä. Yäk.
Lakanoihinkin irtoaa kaikkea tota samaa eli oletan että teillä vaihdetaan myös kaikki lakanat yhden yön jälkeen?

[QUOTE="mä";24563775]Kai vaihdat myös petivaatteetkin päivittäin. Muutenhan tuossa hygieniahysteerisyydessä ei ole mitään järkeä. Lemmikkejä teillä ei varmastikaan ole, kun jo omaa ihoasi pelkäät noin paljon.[/QUOTE]

En mä oo hysteerinen. Lakanat tulee vaihdettua liian harvoin ja kissa ja koira ja krooninen kaaos löytyy meiltä. Se nyt on mun oma pieni luksukseni ottaa aina kaapista puhdas laskostettu pyyhe suihkun jälkeen :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24563727:
muoks.
Plus vielä se että en halua kuivata hiuksiani pyyhkeellä jolla olen eilen kuivannut persvakoni.
Mä kyllä pesen myös sen persvaon. Näköjään kaikki ei teekään niin. You live, you learn.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24563739]Mun mielestä sellaset ihmiset on jotain hiton pyykkimarttyyreita, jotka haluaa pestä pyyhkeetkin joka käytön jälkeen. Päästään sitten palstalle kehuskelemaan, kuinka on aamuviideltä jo pesty neljä koneellista pyykkiä, huh kun on rankkaa tämä perheenäidin arki. Luulee, että sädekehä kiiltää vaikka mua vaan kuvottaa sellaset veden ja sähkön tuhlaajat. Ei sitä tarvi paskassa elää, mutta jotain tolkkua vois olla siinä toiminnassa.[/QUOTE]

Ei mua kyllä haittaa, jos joku pesee pyyhkeensä vaikka kolme kertaa päivässä ihan vaan huvin vuoksi :)

Mä voisin pestä pyyhkeet heti käytön jälkeen, jos meillä olisi kuivausrumpu. Nyt ei muutenkaan meinaa saada kaikkea pyykkiä kuivumaan.

[QUOTE="vieras";24563811]Mä kyllä pesen myös sen persvaon. Näköjään kaikki ei teekään niin. You live, you learn.[/QUOTE]
Tiedätkös, olin jo kirjoittanut tekstiini sanan "pestyn" sulkeisiin ennen tuota persvakoa mutta jätin sen tarkoituksella pois. Jaa miksi? No siksi että halusin nähdä kuinka nopeasti joku vatipää luulee olevansa nokkela ja tarttuu aiheeseen ja nyt... WE HAVE WINNER!!!

Ja sitten asiaan. Kokeileppas seuraavalla suihkukerralla vaihtaa pyyhkimisjärjestystä siten että aloitat persvaosta ja sitten kuivaat naaman.

• Tykkää
Reactions: Micosa
"mä"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24563847:
Ja sitten asiaan. Kokeileppas seuraavalla suihkukerralla vaihtaa pyyhkimisjärjestystä siten että aloitat persvaosta ja sitten kuivaat naaman.
So, puhdasta ihoa molemmissa päissä?

Osa kuulemma aikuisten touhuissa roplaa molempaa päätä, vaikka leikkejä ennen ei suihkussa olekaan käyty.

"vieras"
[QUOTE="minä";24563712]En tiedä haluaisinko kuivata itseäni näihin pyyhkeisiin edes niiden ollessa pestynä. Meillä on eri pyyhkeet eri asioille ja lattiat luututaan mopilla.[/QUOTE]

No meillä nyt sattuu olemaan onneks pesukone. Enkä ole lattian luuttumisista puhunut mitään. Sanoin, että kun läträän veden kanssa kodinhoitohuoneessa, kuivaan sen siitä pöydältä, kaapinovista ja peileistä mieluummin sillä käytetyllä pyyhkeellä kun otan varta vasten uuden pyyhkeen.
Sun ei tartte ymmärtää mun tapoja tai niiden muiden jotka haluavat kuivata itsensä puhtaaseen pyyhkeeseen. Eikä mun tartte ymmärtää sitä että jotkut kuivaavat itsensä likaseen pyyhkeeseen.

Yhteistyössä