Onko pyyhe sinulle kertakäyttöinen?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
tn
Siis ihan uskomatonta. Mulle ei olisi tullut ennen tänne tuloa mieleenkään, että joku käyttäisi pyyhettä vain kerran. Sähköä, pesuainetta ja vettä kuuluu ja kuivuminenkin vie energiaa. Saati sitten se niiden pesemisestä ja viikkaamisesta tuleva vaiva. Nykyäänhän hotelleissakin on mahdollisuus pitää samaa pyyhettä koko vierailun ajan.

• Tykkää
Reactions: Coffee Break
"yrittäjä"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24563632:
2 aikuista ja 3 lasta.
Aikuiset käy suihkussa joka päivä ja lapset ehkä joka toinen päivä. Kaikkien pyyhkeet ovat "kertakäyttöisiä".
Pyykkiä pestään sitä mukaa kun sitä kerääntyy eli käytännössä 1-3 koneellista päivässä.
MIelenkiinnosta kaikkia yhden kerran-käyttäjiä kohtaan: miksi ihmeessä pyyhettä ei voi käyttää kuin kerrran? Eihän se tule likaiseksi yhdestä ihon pyyhkimisestä. Tai jos tulee,niin kuoritteko koskaan ihoanne suihkussa tai saunassa?

Mikäli vaihdatte pyyhkeen joka kerran jälkeen, niin mitens muut hygienia-asiat: laitetnaako tiskirätti aina vaihtoon käytön jälkeen? Siinähän on enemmän bakteereita kuin pyyhkeessä ja sillä pyyhitään pintoja, jossa tehdään ruokaa? Miten usein siivoatte lattian? Siivoatteko joka kerran jälkeen suihkun?

[QUOTE="yrittäjä";24564269]MIelenkiinnosta kaikkia yhden kerran-käyttäjiä kohtaan: miksi ihmeessä pyyhettä ei voi käyttää kuin kerrran?[/QUOTE]
No voisihan sitä käyttää mutta kun en käytä. Samasta syystä kuin kaivan nenääni vasemman käden pikkusormella tai pyyhin perseeni oikealla kädellä. Se on minun tapani enkä todellakaan ymmärrä miten se on sinulta pois.

[QUOTE="yrittäjä";24564269]Mikäli vaihdatte pyyhkeen joka kerran jälkeen, niin mitens muut hygienia-asiat: laitetnaako tiskirätti aina vaihtoon käytön jälkeen? Siinähän on enemmän bakteereita kuin pyyhkeessä ja sillä pyyhitään pintoja, jossa tehdään ruokaa? Miten usein siivoatte lattian? Siivoatteko joka kerran jälkeen suihkun?[/QUOTE]

Meillä ei käytetä tiskirättejä vaan kertakäyttöisiä sitruunantuoksuisia siivousliinoja (Lidlistä), lattiat imuroidaan 1-3krt päivässä. Suihku siivotaan kun muistetaan, riippuu vähän mitä suihkun siivoamisella tarkoitetaan tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24564348:
No voisihan sitä käyttää mutta kun en käytä. Samasta syystä kuin kaivan nenääni vasemman käden pikkusormella tai pyyhin perseeni oikealla kädellä. Se on minun tapani enkä todellakaan ymmärrä miten se on sinulta pois.
Se on luonnolta pois. Toivottavasti teillä jo on, tai tulee olemaan huoneistokohtainen vesimittari ja toivottavasti veden kulutuksesta aletaan maksaa todellistan hintaa.

"yrittäjä"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24564348:

Asiat aina voi tehdä helposti tai vaikeimman kautta. MIksi nähdä vaivaa pesemällä pyyhe joka kerta? Ja se on multa pois siinä mielesssä, että satumme elämään samalla planeetalla, jossa jotkut yrittävät noudattaa vihreitä arvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24564472:
Oma porakaivo jonka tuotto on 5000l/h. Mittaria ei tietenkään ole joten ei tiedetä paljonko kulutetaan. Ihan helvetisti joka tapauksessa.
Toivon korkeita veroja porakaivoille :kieh:

En oikeasti jaksa käsittää sun kaltaisia ihmisiä, ketä ei kiinnosta kulutus ja luonnon kuormitus pätkän vertaa.

"vieras"
Ei ole kertakäyttöinen, ja totta puhuakseni en edes jaksais niin paljoa pyykkäillä. Ne jotka käyttää vain kerran, niin laitatteko heti pyykkikoneen päälle, kun eihän sitä märkää voi muiden pyykkien joukkoon heittää?

En oikeasti jaksa käsittää sun kaltaisia ihmisiä, ketä ei kiinnosta kulutus ja luonnon kuormitus pätkän vertaa.
Kuka sanoo ettei minua kiinnosta? Teen omat ekotekoni sitten jossain muussa mutta vettä käytän niin paljon kuin se minusta tuntuu sopivalta.
Jos vedestä pitäisi jotain maksaa niin en epäile ettenkö olisi valmis muuttamaan kulutustottumustani.

"vieras"
Ööks! Ei kai joku oikeasti pyyhi kylpypyyhkeellä lattiaa? Meillä ei koskaan edes tiputeta pyyhettä lattialle. Olen jotenkin sen asian suhteen ylihygieninen. Jopa hotellissa ällöttää hiukan käsitellä paljain käsin niitä lattialle tarkoittuja "jalkapyyhkeitä" paljain käsin. Pyyhkeet meillä pestään parin viikon välein. Käsipyyhkeet sit kun alkavat olla koko ajan märkänä.

[QUOTE="vieras";24564581]Ööks! Ei kai joku oikeasti pyyhi kylpypyyhkeellä lattiaa? Meillä ei koskaan edes tiputeta pyyhettä lattialle. Olen jotenkin sen asian suhteen ylihygieninen. Jopa hotellissa ällöttää hiukan käsitellä paljain käsin niitä lattialle tarkoittuja "jalkapyyhkeitä" paljain käsin. Pyyhkeet meillä pestään parin viikon välein. Käsipyyhkeet sit kun alkavat olla koko ajan märkänä.[/QUOTE]

Mä en pysty edes hotellissa laittamaan pyyhettä lattialle :D

"vieras"
[QUOTE="yrittäjä";24564269]MIelenkiinnosta kaikkia yhden kerran-käyttäjiä kohtaan: miksi ihmeessä pyyhettä ei voi käyttää kuin kerrran? Eihän se tule likaiseksi yhdestä ihon pyyhkimisestä. Tai jos tulee,niin kuoritteko koskaan ihoanne suihkussa tai saunassa?

Mikäli vaihdatte pyyhkeen joka kerran jälkeen, niin mitens muut hygienia-asiat: laitetnaako tiskirätti aina vaihtoon käytön jälkeen? Siinähän on enemmän bakteereita kuin pyyhkeessä ja sillä pyyhitään pintoja, jossa tehdään ruokaa? Miten usein siivoatte lattian? Siivoatteko joka kerran jälkeen suihkun?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä pyyhettä pitäisi käyttää useamman kerran? Käytän kyllä kuorintavoiteita silloin tällöin vartalolle ja kasvoihin 2* viikossa. Ihosta lähtee joka tapauksessa talia ym, hiuksia lähtee, hiusväriä.. Joskus pesen meikit pelkällä suihkusaippualla, joten ripsaria saattaa jäädä siitä huolimatta.
Miksi sitä paitsi pitäis perustella sitä että haluaa kuivata itsensä puhtaaseen pyyhkeeseen. Onko useamman kerran pyyhettä käyttävillä joku muukin perustelu kuivata itsensä likaiseen pyyhkeeseen ku pelkästään taloudellisuus?

Meillä ei käytetä tiskirättejä keittiössä.

Lattiat imuroin koirien ja vuoden ajan takia melkein päivittäin. Pahin karvanlähtöaika rupee oleen onneks ohi. Mut 2-3 kertaa viikossa imuroin normaalisti. Lattiat pesen 2 kertaa viikossa. Kylppärin pesen tosi harvoin, eilen viimeksi jynssäilin kalkkijäämiä seiniltä, en muista millon olisin viimeks moista tehnyt.

Vaikka siivoan joka päivä jotain pientä tai isompaa, ei meidän koti ole ikinä siinä kunnossa, että voisi ihan kuka tahansa tulla yllätysvierailulle.

Se että vaihtaa pyyhkeensä kerran jälkeen ei automaattisesti tarkota hygieeniaintoilijaa. Mutta oon kyllä ollut oman pyyhkeen kanssa yhtä neuroottinen ku alusvaatteiden vaihdon kanssa, joka päivä uudet. Jotkut tuppaa laittaan suihkun jälkeen ne käytetyt jalkaan :X

"daa"
[QUOTE="vieras";24564496]Ei ole kertakäyttöinen, ja totta puhuakseni en edes jaksais niin paljoa pyykkäillä. Ne jotka käyttää vain kerran, niin laitatteko heti pyykkikoneen päälle, kun eihän sitä märkää voi muiden pyykkien joukkoon heittää?[/QUOTE]

Äly hoi älä jätä :D Oot varmaan kuullut pyyhkeen kuivattamisesta?

Yhteistyössä