Onko pph luuseriäitien ammattivalinta kun eivät jaksa lähteä töihin mutta pakko on rahaa jostain saada?

  • Viestiketjun aloittaja korjatkaa kamala mielikuvani
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
Siis luuletko sinä että siellä voi vaan maata???
Kyllä se kuule taitaa aika kovaa työtä olla, henkisesti raskasta, vastuu on kova.
Ja taitaa ne hoitolasten vanhemmatkin vaatia nykypäivänä aika paljon...
 
vieras2
No mietipä minkälaiset vaatimukset sulla itselläsi on lastesi hoitajaa kohtaan ja mieti sitten, haluaisitko yrittää vastata niihin kaikkiin vaatimuksiin plus ottaa vastuun vieraista lapsista joka päivä suht' pientä korvausta vastaan :)
 
Ex-pph.na on sanottava,että ei todellakaan!Minulla oli 3 hoitolasta 1-5v.sekä omat 1,5v.ja eskarilainen.Laaja-alaiset allergiat,perhesuhde-yms ongelmat olivat arkipäivää.Sillä palkalla,sillä vastuun määrällä huomioiden esim.oman kodin kuluminen,jatkuva siivous etc.voin sanoa,että kutsumusammatti,jossa tarvitaan tervettä maalaisjärkeä,keskellä suuta pysyvää kieltä,erinomaisia kommunikointi-ja kuuntelutaitoja,luovuutta ja suurtasuurta sydäntä.
 
On ja ei.

Ei pph:ksi ryhtymällä kyllä kotonamakaamisaikaa pidennetä, mutta oman lapsen kotihoitoaikaa siten voi pidentää. Jotkut ryhtyvät pph:ksi sen takia. Jotkut siksi, ettei muutakaan työtä löydy. Eivät kaikki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
On ja koulutusta ei ole peruskoulua ja keskeytettyä kosmetologikoulutusta enempää. Minnekään ei viitsitä lähteä kotoa, eikä toisaalta kukaan huolisikaan. Kynttilämyyntiä on jo kavereille yritetty, niin hoks, aloitanpa hoitamaan lapsia, saan olla kotosalla muumivideoiden voimin.
 
vieras
Ei musta ainakaan olisi pph:ksi, enkä kyllä lastani veisi perhepäivähoitoon. Musta on ihan kamala konsepti että jonkun kotona rellestää lapsilauma ja niiden vanhemmat vielä vaativat yhtä jos sun toista siltä hoitajalta. Pitkiä päiviä yms yms. Ei kyllä alkuunkaan mikään laiskan homma sanon mä.
Ennemmin mä olen luuseriäiti, kun haluan olla kotona lapseni kanssa mahd. kauan ja käyn viikonloppuja töissä että saan rahaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
On ja koulutusta ei ole peruskoulua ja keskeytettyä kosmetologikoulutusta enempää. Minnekään ei viitsitä lähteä kotoa, eikä toisaalta kukaan huolisikaan. Kynttilämyyntiä on jo kavereille yritetty, niin hoks, aloitanpa hoitamaan lapsia, saan olla kotosalla muumivideoiden voimin.
Pikkisen vääristyneet käsitykset siitä mitä se pph:n työ oikeesti on. Kyllä meillä on ainakii kaikkee muuta kun muumivideoita. K
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
On ja koulutusta ei ole peruskoulua ja keskeytettyä kosmetologikoulutusta enempää. Minnekään ei viitsitä lähteä kotoa, eikä toisaalta kukaan huolisikaan. Kynttilämyyntiä on jo kavereille yritetty, niin hoks, aloitanpa hoitamaan lapsia, saan olla kotosalla muumivideoiden voimin.
Pikkisen vääristyneet käsitykset siitä mitä se pph:n työ oikeesti on. Kyllä meillä on ainakii kaikkee muuta kun muumivideoita. K
Niinpä.
Onhan niillä ulkoilua aamu- ja iltapäivisin, päiväunet, yms. Eli päivärytmi ja ohjelma, jonka mukaan mennään.
Tosin mun mielestä satunnaisissa Muumivideoissa sateisena iltapäivänä ei olisi mitään pahaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
On ja koulutusta ei ole peruskoulua ja keskeytettyä kosmetologikoulutusta enempää. Minnekään ei viitsitä lähteä kotoa, eikä toisaalta kukaan huolisikaan. Kynttilämyyntiä on jo kavereille yritetty, niin hoks, aloitanpa hoitamaan lapsia, saan olla kotosalla muumivideoiden voimin.
Pikkisen vääristyneet käsitykset siitä mitä se pph:n työ oikeesti on. Kyllä meillä on ainakii kaikkee muuta kun muumivideoita. K
Niinpä.
Onhan niillä ulkoilua aamu- ja iltapäivisin, päiväunet, yms. Eli päivärytmi ja ohjelma, jonka mukaan mennään.
Tosin mun mielestä satunnaisissa Muumivideoissa sateisena iltapäivänä ei olisi mitään pahaa :)
Onneksi on ollut sateinen syksy?
 
vieras
Olen ollut 5v kotona lasteni kanssa ja en todellakaan ryhtyisi PPH koska se on niin huonosti palkattua ja saatanan raskasta ja hermoja raastavaa hommaa. Itse kyllä kunnioitan äitejä jotka haluavat ja jaksavat hoitaa muiden lapsia.
 
Juu ei ei mutta ei se sitä koko aikaa ole että lapset katsovat videoita ja täti makaa sohvalla.... :saint:

no ei, tämä pph:n ammatti on meikäläisellä jo...neljäs. Että on tullut kyllä lukion jälkeen opiskeltua!
 
Mun entinen työkaveri vaihtoi päiväkodista pph:ksi omien lasten saamisen myötä; alkoi arvostaa lasten kotihoitoa entistä enemmän ja halusi tarjota mahdollisuuden kodinomaiseen hoitoon myös muillekin lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Onneksi on ollut sateinen syksy?
Onko?
Mun mielestä ihan normaali syksy.
Ja ulkoileehan pph:t myös sateella, mun käsittääkseni.
Minä äitinä en vaan näkisi mitään pahaa siinä, että pari kertaa kuukaudessa lapset katsoisivat vaikka jakson tai kaksi Muumeja hoidossa. Onhan päiväkodissakin sellaisia päiviä.
(ja omat lapseni ovat siis pk:ssa, enkä itsekään ole pph)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ollut 5v kotona lasteni kanssa ja en todellakaan ryhtyisi PPH koska se on niin huonosti palkattua ja saatanan raskasta ja hermoja raastavaa hommaa. Itse kyllä kunnioitan äitejä jotka haluavat ja jaksavat hoitaa muiden lapsia.
Miksi valitatte palkasta? Miksi ette pidä päivähoitoa yksityisesti? Kuka käskee kunnan taksoilla tehdä? Lasten hoito ei ole luvanvaraista toimintaa ja nykyisellä paikkapulalla saisitte varmasti haalittua perheitä, jotka ovat valmiita maksamaan kunnon hoidosta. Pistätte toiminimen pystyyn ja aloitatte kunnon liksoilla.
 

Yhteistyössä