Onko pph luuseriäitien ammattivalinta kun eivät jaksa lähteä töihin mutta pakko on rahaa jostain saada?

  • Viestiketjun aloittaja korjatkaa kamala mielikuvani
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Onneksi on ollut sateinen syksy?
Onko?
Mun mielestä ihan normaali syksy.
Ja ulkoileehan pph:t myös sateella, mun käsittääkseni.
Minä äitinä en vaan näkisi mitään pahaa siinä, että pari kertaa kuukaudessa lapset katsoisivat vaikka jakson tai kaksi Muumeja hoidossa. Onhan päiväkodissakin sellaisia päiviä.
(ja omat lapseni ovat siis pk:ssa, enkä itsekään ole pph)
Lokakuussa keskimääräinen sademäärä oli tuplat normaaliin verrattuna. Lähde: Ylen radiouutiset viime viikolla.
 
Itsellä kävi mielessä, että alkais perhepäivähoitajaksi. Saisi lapset olla kotona. En kyllä ajattele, et saisin maata sohvalla. En saa nytkään. Paljon täytyis taas hommailla. Poikkeuksena ajattelin istua koneelle, kun nuorempi nukkuu pihalla ja isompi leikkii huoneessaan. Kohta laitan töppöset heilumaan! En halua pitää kotia sotkuisena nytkään, joten muutoksia tähän arkeen ei paljoa tulisi. Ruokaa pitäisi hieman enemmän tehdä. Luen, ulkoilen ja leikin lapsieni kanssa. Hyvin menis vielä pari mukulaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Onneksi on ollut sateinen syksy?
Onko?
Mun mielestä ihan normaali syksy.
Ja ulkoileehan pph:t myös sateella, mun käsittääkseni.
Minä äitinä en vaan näkisi mitään pahaa siinä, että pari kertaa kuukaudessa lapset katsoisivat vaikka jakson tai kaksi Muumeja hoidossa. Onhan päiväkodissakin sellaisia päiviä.
(ja omat lapseni ovat siis pk:ssa, enkä itsekään ole pph)
Lokakuussa keskimääräinen sademäärä oli tuplat normaaliin verrattuna. Lähde: Ylen radiouutiset viime viikolla.
Ja tuo liittyy aiheeseen pph ja Muumivideot siten, että...?
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
naulan kantaan! paitsi mitä nyt vessareissulla voi joskus viitsiä vähän käydä tääl netissä notkumassa. täytyy nääs elpata et jaksaa sit työpäivän jälkeen harrastaa ja viettää muutenki sosiaalista elämää.....

btw, hoidan muuten sun lapsiasi....
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen ollut 5v kotona lasteni kanssa ja en todellakaan ryhtyisi PPH koska se on niin huonosti palkattua ja saatanan raskasta ja hermoja raastavaa hommaa. Itse kyllä kunnioitan äitejä jotka haluavat ja jaksavat hoitaa muiden lapsia.
Miksi valitatte palkasta? Miksi ette pidä päivähoitoa yksityisesti? Kuka käskee kunnan taksoilla tehdä? Lasten hoito ei ole luvanvaraista toimintaa ja nykyisellä paikkapulalla saisitte varmasti haalittua perheitä, jotka ovat valmiita maksamaan kunnon hoidosta. Pistätte toiminimen pystyyn ja aloitatte kunnon liksoilla.
Ja kukahan ns. kunnon liksoja maksaisi, kun kunnallisistakin päivähoitomaksuistakin kitistään.

Tuttavapiirissä sensijaan on lastenhoitorinki, johon on palkattu koulutettu hoitaja. Kaikki vanhemmat ovat siis töissä, mutta hoitopaikkana on muutaman viikon pätkissä jonkun mukanaolijan koti. Eli lapsetkin saavat vuorotellen olla kotonaan hoidossa. On vaikuttanut tosi toimivalta.
 
pph
Minä en tee tätä työtä siksi, ettei muuta työtä ole. Vaihdoin ihan vartavasten tähän työhön toisesta työstä, että voisin olla lasten parissa. Omani ovat jo muuttaneet kotoa pois. Ja, minulla on mielestäni suht' hyvä palkka. Se riippuu vain siitä mihin vertaa. Palkkani on ainakin parempi kuin ennen,(olin kaupassa ja tein kuutta tuntia, niinkuin monet kaupanalan työntekijät nykyään). Tässä työssä on illat ja viikonloput vapaat ja käteen jää n.1700e/kk, siinä on jo kulukorvaus. Minä nautin työstäni!!!!!
 
tt
Täytyy sanoa, että pelottais kyllä laittaa lapsi jonkun täysin kouluttamattoman kotiäipän huomaan. Jos taustalla on pelkkä rimaa hipoen suoritettu peruskoulu, niin kuinka paljon äidillä voi olla todellista tietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä, herkkyyskausista, allergioista ja sairauksista tai edes ensiavun antamisesta? Toivottavasti kaikki pph:t osaavat edes jollakin tasolla nämä?! Kai nyt joku pakollinen koulutus on olemassa edes ensiavun antamisesta?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Täytyy sanoa, että pelottais kyllä laittaa lapsi jonkun täysin kouluttamattoman kotiäipän huomaan. Jos taustalla on pelkkä rimaa hipoen suoritettu peruskoulu, niin kuinka paljon äidillä voi olla todellista tietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä, herkkyyskausista, allergioista ja sairauksista tai edes ensiavun antamisesta? Toivottavasti kaikki pph:t osaavat edes jollakin tasolla nämä?! Kai nyt joku pakollinen koulutus on olemassa edes ensiavun antamisesta?
Lukiostako ne lastenhoidon opit ammennetaan vai??? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kyllä se taitaa ola kutsumusammatti. Rahaa siitä ei saa juuri mitään mutta vastuu ja työn määrä on aivan valtava!
samaa mieltä timpan kanssa. ei se ole todellakaan mitään "helppoa rahaa" ja "kotona makaamista"

hyvä provo ap:ltä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Täytyy sanoa, että pelottais kyllä laittaa lapsi jonkun täysin kouluttamattoman kotiäipän huomaan. Jos taustalla on pelkkä rimaa hipoen suoritettu peruskoulu, niin kuinka paljon äidillä voi olla todellista tietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä, herkkyyskausista, allergioista ja sairauksista tai edes ensiavun antamisesta? Toivottavasti kaikki pph:t osaavat edes jollakin tasolla nämä?! Kai nyt joku pakollinen koulutus on olemassa edes ensiavun antamisesta?
Lukiostako ne lastenhoidon opit ammennetaan vai??? :eek:
Missä mainittiin sana "lukio"? :eek:
Onhan perhepäivähoitajan ammattitutkintokin olemassa....lähihoitaja, lastenohjaaja, jne.
 
vieras
Kyllä täällä meidän paikkakunnalla, vaikka kuin on pulaa hoitajista, pitää suorittaa joku lastenhoidon kurssi. En siis tiedä tarkalleen mikä se on ja mitä pitää sisällään, mutta ei siihen hommaan kukaan kylmiltään pääse periaattella, olen omianikin/naapurin joskus hoitanut...

Mulle yks pph totes, että en ole tehnyt lapsia siksi, että veisin ne jollekin toiselle hoitoon. Että mun teki mieli potkasta sitä sillon nilkkaan. Se kun oli jo lastenhoitoalalla ennen lapsiaan. Mä olen miettinyt, että jos hommais sen pätevyyden ja olis kotona sen aikaa, että lapset on isompia, mutta luulen, että mut sais viedä jonnekin hoitoon, jos sen tien valitsisin... lapset on ihania, mutta ei musta silti olisi niiden kanssa kokopäiväisesti. Hattua nostan niille, jotka sen tien ovat valinneet!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Täytyy sanoa, että pelottais kyllä laittaa lapsi jonkun täysin kouluttamattoman kotiäipän huomaan. Jos taustalla on pelkkä rimaa hipoen suoritettu peruskoulu, niin kuinka paljon äidillä voi olla todellista tietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä, herkkyyskausista, allergioista ja sairauksista tai edes ensiavun antamisesta? Toivottavasti kaikki pph:t osaavat edes jollakin tasolla nämä?! Kai nyt joku pakollinen koulutus on olemassa edes ensiavun antamisesta?
Lukiostako ne lastenhoidon opit ammennetaan vai??? :eek:
Missä mainittiin sana "lukio"? :eek:
Onhan perhepäivähoitajan ammattitutkintokin olemassa....lähihoitaja, lastenohjaaja, jne.
No jos pistetään, että rimaa hipoen yläasteen suorittanut, niin siinä tapauksessa ei voi lapsen kasvatuksesta mitään tietää.

 
Pph
Joo tottakai me ollaan luusereita. Hoidetaan pienellä palkalla lapsianne 10-12 tuntia vuorokaudessa. Ja tämä aika kuluu tottakai vain kattoon syljeskelemällä.....

Naurettava väite siis. Joka tuollaista kirjoittelee niin tervetulemas vaan kokeilemaan pph:n arkea. Kun sitten hoidat vielä muiden kipeitäkin lapsia niin tiedät töitä tehneesi. Ja jos omasi sairastuu niin palkkaa et saa. Siinä on vain kitkuteltava kipeän lapsen ja muun lapsiryhmän kanssa sisätiloissa. Ja kun odottelet työpäiväsi loppuvan klo 17 se ei lopukaan vaan saat soitella lapsen vanhemmille, että missä viipyvät... Ohoh, Nico-Petteri meinas unohtua hoitoon! Illan päätteeksi siivoat huushollista kaikki räät ja 10 kiloa hiekkaa ja siinä kätevästi sivussa keräät lelut koppaan ja alat valmistella seuraavaa työpäivää juuri ennen nukkumaanmenoasi. Sitten kello mukavasti pärähtää soimaan klo 6 ja ensimmäinen lapsi rinkuttaa ovikelloa ennenaikaisesti klo 6.15 kun hoitoajan alkamisajankohdaksi on määritelty 6.30... Että näin, mutta sopii kokeilla....

Itse siirryn ensi kuussa päiväkotiin ja nautinnolla ajattelen taas, että oma koti saa sentään olla kotini eikä julkinen tila!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja korjatkaa kamala mielikuvani:
Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa.
ja sulla on yksi pieni lapsi itselläsi? Kukaan muu ei voi olla noin tyhmä. Kotona ei maata jos lapsia on edes kaksi eri ikäistä lasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Täytyy sanoa, että pelottais kyllä laittaa lapsi jonkun täysin kouluttamattoman kotiäipän huomaan. Jos taustalla on pelkkä rimaa hipoen suoritettu peruskoulu, niin kuinka paljon äidillä voi olla todellista tietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä, herkkyyskausista, allergioista ja sairauksista tai edes ensiavun antamisesta? Toivottavasti kaikki pph:t osaavat edes jollakin tasolla nämä?! Kai nyt joku pakollinen koulutus on olemassa edes ensiavun antamisesta?
Lukiostako ne lastenhoidon opit ammennetaan vai??? :eek:
Missä mainittiin sana "lukio"? :eek:
Onhan perhepäivähoitajan ammattitutkintokin olemassa....lähihoitaja, lastenohjaaja, jne.
No jos pistetään, että rimaa hipoen yläasteen suorittanut, niin siinä tapauksessa ei voi lapsen kasvatuksesta mitään tietää.
Mun äiti ei ole käynyt kuin kansakoulun eikä hän ole mikään huippuoppilas ollut. Mutta miten se koulumenestys vaikuttaa siihen, että osaa hoitaa lapsia? Mun äiti kun on hoitanut lapsia lähes 30 vuotta, viime aikoinan ryhmiksessä ja sitä ennen oli pph. Aloitti sen työn mun ollessa alle vuoden ja itte äiti oli tuolloin 19. Kunnolla on hoitanut niin omat kuin muittenkin lapset.
 
pph
juu näinhän se on :D :D päivät ei muuta kuin maataan ja syljeskellään kattoon, iltapäivällä väistellään räkiä sitten jos viititään ;)

tuu kattoon joskus pph:n arkea voi ajatusmaailmasi(kin) avartua..... :)
 
v
Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää nää pph:n haukkujat. Onneksi hyvä ystäväni, joka on pph, ei käy tällä palstalla ikinä. Te jotka haukutte, niin viekää hitto soikoon lapsenne päiväkotiin!!! Ei tarvi valittaa. Vai onko tämä vain kateutta? Luullaan, et pph saa isotkin rahat käteen... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Täytyy sanoa, että pelottais kyllä laittaa lapsi jonkun täysin kouluttamattoman kotiäipän huomaan. Jos taustalla on pelkkä rimaa hipoen suoritettu peruskoulu, niin kuinka paljon äidillä voi olla todellista tietoa lapsen kasvusta ja kehityksestä, herkkyyskausista, allergioista ja sairauksista tai edes ensiavun antamisesta? Toivottavasti kaikki pph:t osaavat edes jollakin tasolla nämä?! Kai nyt joku pakollinen koulutus on olemassa edes ensiavun antamisesta?
Lukiostako ne lastenhoidon opit ammennetaan vai??? :eek:
Missä mainittiin sana "lukio"? :eek:
Onhan perhepäivähoitajan ammattitutkintokin olemassa....lähihoitaja, lastenohjaaja, jne.
No jos pistetään, että rimaa hipoen yläasteen suorittanut, niin siinä tapauksessa ei voi lapsen kasvatuksesta mitään tietää.
:LOL: :LOL: Ei hallelujaa...

Missä ylä-asteella opitaan hoitaan mukuloita??

Taas on palsta täynnä idiootteja.
 
tyhmä ap olet
Mutta sun kamala mielikuva on sun itsesi luoma, turha sitä on muiden yrittää muuttaa sähän olet niin päättänyt että se on sun mielestä lainateksisi itseäsi: Eli sillä tavoin pidennetään kotona makaamis aikaa. Tästä päättelen että kotiäitienkin työ on vain sitä että maataan kotona
 

Yhteistyössä