Onko "poppaskonstit" auttaneet synnytyksen käynnistymiseen?

Melkein kaksi viikkoa ennen kuin tyttö lopulta syntyi (41+4) sain joka ilta vyöhyketerapeuttista käsittelyä, eli eipä tainnut se auttaa. Vauva ei ollut vielä valmis tulemaan! Kaikki muutkin tunnetut konstit kokeiltiin. Sinä iltana kun lähtö laitokselle lopulta tuli, käytiin sirkuksessa ja kävelin rappuset ylös kuudenteen kerrokseen. Liekö silläkään ollut vaikutusta... no sirkuksessa oli hauskaa ja rentouttavaa ainakin... neljäs "ässä"?? :D
 
39+6 kokeiltiin seksiä, lenkkeilyä ja saunaa siihen päälle. Vähän tuli supistuksia mutta ei kunnolla. Mulla tosin oli jo viikolta 20+0 ennakoivia aika paljon jotka sitten loppui rv 36. 40+2 sama homma ja kas: yhdynnän jälkeen takapuoli tyynyn päällä alkoi supistaa. Sitten tunnin lenkille ja supistukset voimistuivat. Saunassa olikin jo aika tukala olo. Vauva syntyi seuraavana päivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Mulla tepsi poppakonstit ensimmäisessä raskaudessa lasketun ajan tienoolla. Lenkkeily, siivoominen, sauna ja seksiä siihen päälle.
Seuraavana päivänä alkoi menkkamainen jomotus selässä, yöllä alkoi supistukset ja seuraavana päivänä syntyi vauva.
En usko että ihan vielä tepsii mutta lasketun ajan tienoolla kannattaa aloittaa poppakonstien kokeilu.
Juu varmaan ei ollut mitään tekemistä sillä itse "lasketulla ajalla" syntymisen kanssa :whistle: =)

 
En voi vielä omasta takaa sanoa, mutta läheisen kokemuksesta voin jonkun verran kertoa... Oli soittanu kätilölle kun ei jaksanu enää valtavaa vatsaansa kantaa, ja jotain pienen pieniä supistuksia oli ollu. Kätilö ilmotti ettei siinä muut konstit oikeasti auta yhtään paitsi rakastelu! Eli miehen spermassa olevat hormonit ihan oikeasti pehmentävät kohdunkaulaa, ja naisen oksitosiini vahvistaa supistuksia! No, sen hoidon jälkeen supistukset kyl vahveni ja tuntu siltä et kohta sieltä tulee, mut supistukset jatku 3 päivää säännöllisesti ennen kun itse synnytys alko.
 
Viikkoja oli 40+3 ja olo oli todella tukala ja hermot kireällä..Olin päivän aikana siivonnut ja käynyt kävelyllä, lisäksi myös saunassa ja sitten vielä se 3. ässä siihen päälle, ja lapsivedet menivät kaks tuntia sen jälkeen ja tyttö syntyi seuraavana päivänä..Että en tiedä oliko noilla vaikutusta asiaan vai olisko muutenkin lähtenyt jo syntymään. Ai niin, ja join vielä sitä luontaistuotekaupan imetysteetä silloin illalla! :)
 
Imuroin,imuroin,imuroin.....eipä auttanut kunnon jynssäily monta kertaa päivässä,vaikka supisteli perkuleesti. Jostain kumman syystä poika ( 3kk) rakastaa imurin ääntä ;) mua ei vaan enään kovin huvita imuroida,tais tulla kiintiö täyteen :p
 
Ei ainakaan täällä päin oo auttanu mikään.. ykkönen synty 5 päivää yli lasketun ajan itellään. kakkonen käynnistettiin 41+5, mutta synty vasta 42+2... :LOL: Nyt viikkoja kasassa 41+1, eikä mitään merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä.. masentavaa. :( Pelottaa vaan, kun kakkosella oli ihan vihreä lapsevesi ja istukka vallan kalkkeutunut...
 
En tiedä kuuluuko varsinaisiin poppaskonteihin, saatikka sitten että oliko loppusessaan apua, mutta verhojen vaihdon jälkeen alkoi kivut ja kaks vuorokautta sen jälkeen syntyi poika. Ikkunan pesun olen kuullut auttavan ja kyllähän verhoja vaihtaessa pitää kurkotella samalla tavalla....
 
Ei tepsinyt mikään.

Ekassa yliaikaiskontrollissa tosin tehtiin sisätutkimus ja lääkäri "ronkki" paikkoja ja siitä kahden pvän päästä jolloin ois ollut jo seurv.yliaikais käynti ni poika syntyi! (41+5)

Join kyllä lasin punaviiniä synnytystä edeltävänä iltana..

Uskon kyllä vahvasti siihen että kun lakkaa "yrittämästä" ja koittaa rentoutua niin henkisellä kuin fyysiselläkin tasolla (ja lopettaa sen reuhomisen) ja tavallaan saa elimistön semmoseen levolliseen tilaan ja antaa vauvalle "luvan" tulla ni alkaa tapahtua.

Koska sitä ei kukaan tiedä miten se synnytys todella käynnistyy :heart:
 
En tiiä oliko sattumaa vaan, mutta olin kuullut, että raparperin syöminen auttais. Noh, illalla sitten vetäsinkin naamaan tuoreen kuoritun raparperin sokerin kera. Yöllä alkoi supistukset, aamulla oli säännölliset ja illalla syntyi poika rv 39+5. =)
 
En tiiä auttoko nää, mutta kävin kolme kertaa vyöhyketerapeutilla ja juuri viimosena iltana ennen ku synnytys käynnisty, kävin siis tuon kolmannen kerran. Nännien hieronta aiheutti kanssa supistuksia ja sitäkin "harrastin" ahkerasti tuona iltana. :D
 
Eipä ollu apua. 37 viikolla alotin "käynnistelyt", olin varma ettei tartte laskettuun aikaan ootella. Saunoin lähes joka ilta, valelin kuumissa löylyissä vatsalle jääkylmää vettä. Seksiä usein ja touhut sisässä aamuun asti. Reippaita lenkkejä. Litra tolkulla vadelmanlehtiteetä. Mitäs muuta... :/ heijastepisteiden hieromista puoli tuntia joka ilta, nännien hierontaa... vyöhyketerapiassakin kävin, tästä seuraavana päivänä käynnistyi synnytys supistuksilla. Tosin viikkoja olin saanut kasaan jo 41+1 :LOL: , olis ehkä syntynyt jo joka tapauksessa.

Ainakin noita juttuja (ja varmaan vielä jotain muita) tuli tehtyä kuukaus, eikä menny lasketun ajan yli kun kahdeksan päivää. Lopulta luovutin ja aloin odottamaan yliaikakontrollia, ja kas, alkoi syntymään samana iltana kun luovutuspäätös tuli tehtyä. Nyt viikkoja 38+2 enkä oo viittiny poppastella tässä raskaudessa, vähän vaan saunonut, usko meni kaikkiin konsteihin.
 
Mä olen kuullut kolmen ässän lisäksi kolmesta ärrästä; rakastelu, rappuset ja risiiniöljy. Tuosta viimeiseksi mainitusta löytyy paljon kokemuksia googlettamalla, myös niitä kehoituksia olla käyttämättä (kun voi saada vauvankin sontimaan, mikä siellä vatsassa on vähän huono homma). Itselläni tässä viikolla 34 tuo rappukävely sai aikaan ensimmäiset kipeät ja tihenevät supistukset. Ihan liian aikaisin siis, mutta tiedänpä ainakin mitä kokeilen muutaman viikon kuluttua ;) .

Ystäväni taasen sai synnytyksen alulle saunomalla ja samalla niitä kuuluisia akupisteitä vihtomalla. 12 tunnin sisällä saunomisesta tyttövauva oli sylissä.
 
No meillä nuo poppaskonstit ei varsinaisesti kyllä käynnistäneet synnytystä, mutta auttoivat kuitenkin niin, että olin yliaikaiskontrolliin mennessäni 2cm auki ja kohdunkaulaa jäljellä vajaa 1cm, joten pääsin helpommalla kun pystyivät käynnistämään kalvojen puhkaisulla :D
 

Yhteistyössä