Onko "poppaskonstit" auttaneet synnytyksen käynnistymiseen?

Uteliaisuuttani haluisin vain tietää, että te, jotka ootte kokeilleet kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseen, niin onko auttaneet? Ja mitä ootte tehneet? (esim. siivous, sauna, lenkkeily, kyykyt jne... )

Itsellä eilen alkas rv 37 ja jos pikkuhiljaa alkais avittamaan vauvaa maailmaan, kun olo on aika tukala eikä yöllä saa unta, päätä särkee jne jne...

Tiedän kyllä, että vauva tulee silloin maailmaan kun haluaa, mutta silti, olis kiva kuulla teidän kokemuksia tästä :)
 
ei ollut apua.ja muutenkin uskon että rentoutumalla saa parempia tuloksia aikaan kun rehkimällä...ainakaan ekalla kerralla lenkit tai sauna ei auttaneet mitään.

sitten kun itsellä aika koittaa nyt toista kertaa ja jos lähtee synnytys hitaasti liikkeelle niin tällä kertaa keskityn rentoutumiseen,enkä yritä pitää supistuksia yllä rehkimällä siivoten,lenkkeillen,saunomalla.
 
Mulla tepsi poppakonstit ensimmäisessä raskaudessa lasketun ajan tienoolla. Lenkkeily, siivoominen, sauna ja seksiä siihen päälle.
Seuraavana päivänä alkoi menkkamainen jomotus selässä, yöllä alkoi supistukset ja seuraavana päivänä syntyi vauva.
En usko että ihan vielä tepsii mutta lasketun ajan tienoolla kannattaa aloittaa poppakonstien kokeilu.
 
en usko muuta kuin sattumaan. mulla "sattuma" oli illalla rivakka kävely ostarille (oli kyllä pakko pyytää mies hakemaan autolla kotiin...) ja kotona janojuomaksi puolikas siideri (ainut S mitä oli siivouksen lisäks tarjolla). SIitä ne supparit sitten lähti ;-)
Viikolla 37 taitaa harva vauva olla valmis syntymään, vaikka äiti olis miten valmis tahansa. Mullakin kyllä suurin tuskatila oli juuri tuolla viikolla, ja viikko 28 menikin sitten jo paremmin. Vauva synty 39+2 (esikoinen meni 11 päivää yli).
 
Mä kävin lenkillä pyörällä ja viimeisen lenkin aikana alkoi tuleen suppareita :eek: hyvä kun kotiin pääsin takaisin. Siitä suoraan synnärille ja melkein 5 cm auki poika syntyi muutaman tunnin kuluttua :p
Niin joo kätilö vaan jossakin vaiheessa totesi onpas sinullaHURJAN NAPAKOITA omat supistuksesi,eikä tarjonnut kuin ilokaasua ja sitä vedinkin että maailma katosi :LOL: . en tajunnut ennenkuin poika oli sylissä että se jo syntyi :snotty:
 
Kimppa
Ei oikein auttanut. Kokeilin "kaikkea", silti (pikkukakkonen) meni neljä päivää yli lasketun ajan. Siivousta, saunaa, seksiä, ikkunoiden pesua, kävelyä..

Sinä päivänä kun synnytys illalla käynnistyi, tehtiin pitkä kävelylenkki. Silloin tuntui pieniä supistuksia, mutta niitä oli jo ollut pitkin raskautta ja etenkin loppuvaiheessa.

Illalla sitä kuitenkin lähdettiin ja sitten mentiinkin vauhdilla. Supistukset olivat tosi hyviä ja ilmeisen tehokkaita. Sairaalaan mentäessä 7 cm auki. Sairaalassa ehti olla tunnin verran. Synnytys kesti kaiken kaikkiaan 3 tuntia...
 
Ei auttanut. Lopulta synnytys käynnistettiin oksitosiini tipalla. Tosin kauaa mun ei tarttenut tipassa olla, kun kalvot puhkesi, ja SEN jälkeen alkoikin tapahtua...

Mulla oli kalvot naksuneet jo pidempään, ja epäilen, että kalvot olisi puhjenneet kohtapuolin ilman tippojakin.

Mutta MIKÄÄN "poppakonsti" ei auttanut, enkä niihin usko, syntyy, kun syntyy.
 
pepi
En ole ihan varma;että olenko kirjoittanut aikaisemminkin saman jutun ,mutta kaksi viimeisintä synnytystä"tosin viikko la:n jälkeen" on lähenyt käyntiin naimalla ja mällit sisällä aamuun asti =)
 
En tiedä oliko osuutta, muuta Mulla alko synnys 36+3 kesken sänkypuuhien, kun olin sitä ennen kolme päivää ollut mökillä, saunonut joka ilta, kävellyt piiitkiä piitkiä rappusia ylös alas monta kertaa ja siivoillut paikkoja :)
 
Eipä kyllä auttanut täälläkään suunnalla :LOL: vaikka kuinka saunottiin ja samalla painelin "kohtuheijaste" pisteitä,siivottiin sun muuta,kävin joka päivä tunnin lenkillä ja 3kertaa vyöhyketerapiassa (eka kerran rv38+0). Lopulta poika syntyi rv 40+2,tasan viikko viimeisestä vyöhyketerapiasta.

Tosin hyvä että pysyi sisällä loppuun asti,oli nimittäin ilmarinta ja joutui teholle,siellä sanoivat että siksi parani niin nopeaa kun oli täysaikanen ja virkeä poika =)
 
Yhdyn Diipeliin. Täälläkin kokeiltiin ihan kaikkea mikä vaan voisi vähänkin vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen lattioiden kuuraamisesta konttaamalla kolmeen vyöhyketerapiakäyntiin ja suunnilleen kaikkia muitakin tässä pinossa jo mainittuja keinoja ja silti käynnistykseen jouduttiin. Silloinkaan ei suostunut millään syntymään, vaan lopulta pitkän maratonin jälkeen jouduttiin turvautumaan veitseen. Eli ainakaan tämän esikoisen kohdalla itse en pystynyt mitenkään edesauttamaan asiaa.
 
Arvatkaapa, mitä minä kokeilin!? No, otin rintapumpun käyttöön ja "lypsin" tyhjää jonku aikaa, autss :LOL: Ei se kyllä oikeasti sattunut. Seuraavana iltana lähdinkin synnyttämään. Todennäköisesti oli sattumaa ja lähtö olisi ehkä tullut muutenkin, mutta yrittänyttä ei laiteta!
 
Ei auttanut kyllä täälläkään seksi, sauna, siideri, kävelylenkit tms... Yliaikaisuuskontrollissa (10 päivää yli LA:n) sain homeopaattisia lääkkeitä ja vyöhyketerapiaa. Seuraavana aamuyönä alko synnytyssupparit. En tiiä oliko aika vaan kypsä vai oliko noista avittajista oikeasti apua. Muksu synty sitten siitä seuraavana aamuyönä (eli huhheijaa, kuinka synnytys kesti... |O )
 

Yhteistyössä