Onko poikani ongelmatapaus vaiko jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LauraK.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LauraK.

Vieras
Minun vanhin lapseni on nyt 10-vuotias ja koulunkäynti on ollut tietyiltä osin hyvinkin hankalaa. Poika ei tee läksyjä kunnolla ellei ihan hirveen tarkkaan valvo. Koulutarvikkeet on aina hukassa ja muutenkin tuntuu, että unohtelee asioita ihan hirveesti. Toisaalta taas on joissakin asioissa hirveän hyvä. Matikassa ja äidinkielessä on todella hyvä. Opettaja lähetti hänet sitten psykologille. Siellä psykologi sanoi joidenkin testien perusteella, että lapsi on huomattavasti ikäistään älykkäämpi. No kuullostaa kivalta juu... Mutta...

Esimerkiksi käsityötunneilla on kai ihan mahdoton. Ei kykene keskittymään hommiin vaan säätää kaikkea ihan muuta. Opettaja sanoi, että varmaan AD/HD, mutta kotona kumminkin keskittyy ihan ilmiömäisesti joihinkin asioihin. Ja on niitä oppimisvaikeuksiakin ollut. Toinen opettaja sanoi, että poika pärjää koska on älykäs, mutta jos ei ahkeruutta ala löytyä, niin "noutaja tulee."

No en oikein tiedä. Nuoremmissa lapsissa (tyttö 8v ja poika 6v) ei mitään samanlaisia piirteitä ole ollut. Pitäiskö olla huolissaan vai ei? Ja mitä sitten pitäis tehdä. Ei mullakaan oo aina aikaa valvoa sen tekemisiä. Yritän pakottaa tekemään koulujuttuja mutta ei se helppoa ole kun on muuhunkin keskityttävä...

[QUOTE="vieras";27965164]Oletko yksinhuoltaja? Kyllä teillä nyt vaan pitää olla aikaa valvoa sitä lasta tekemään koulujuttuja, se on teidän velvollisuus vanhempina.[/QUOTE]

Olen yh. Ja aina ei vaan pysty vaikka haluais. Ja se unohtui sanoo, että poika on yökastelija, unissakävelijä, unissapuhuja ja muutenkin rauhaton.

[QUOTE="vieras";27965271]Ootteko kokeillu kastelupatjaa? Meillä se auttoi heti 9-v:n kasteluun, en olis uskonut.[/QUOTE]

Joo hankinnassa. Mutta ongelma ei ole ainoastaan tuo vaan se, että mikä on aiheuttanut yökastelun.

[QUOTE="vieras";27965271]Ootteko kokeillu kastelupatjaa? Meillä se auttoi heti 9-v:n kasteluun, en olis uskonut.[/QUOTE]

Olen kokeillut pienenä kaikki mahdolliset, kuten tuonkin. Lopulta taisi jotkut lääkkeet auttaa.

Yhteistyössä