Uhmaa vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nalleäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nalleäiti"

Vieras
3,5v tyttömme on nyt muutaman viikon ollut ihan erilainen kun normaalisti. Uhma oli ja meni, mutta nyt tilanne mielestäni huononee päivä päivältä. Tänäänkin heräsi puoli kuudelta, alkoi kirkua heti herättyään, ja lopetti vasta äsken. Eli huusi n. 2h. Ja siis todella KIRKUU, ei mitään itkua tai sellaista, vaan hysteeristä karjumista. Ikävä kyllä nyt kuvioihin on tullut myös potkiminen ja lyöminen, olen rv 34, ja kohdistaa kaikki iskunsa vatsaani. Joudun ihan kaikilla voimillani pitelemään kiinni ettei potkisi.

Onko tämä nyt joku uhma nro2, vai onkohan jotain muuta vialla? Soitin aamulla terveyspalvelujen neuvontaan, varatakseni lääkäriajan, täti puhelimessa sanoi että on "vaan" uhmaa, ettei tarvitse (?) lääkäriaikaa.

Alan olla ihan poikki.

soitapa neuvolaan, perheneuvolaan saisitte lähetteen, en tiedä pääseekö sinne ilman. lapsi voi olla mustasukkainen jos et enää samalla tavoin jaksa touhuta sen kanssa noilla viikoilla kerran olet jo. onko arjessa tapahtunut muutoksia? päiväunet? onko kattonut telkkaria myöhään ja ennen nukkumaan menoa? näillä vois olla merkitystä, omia lapsia mulla kolme, joten hyvässä muistissa on vielä pienten lasten äidin arki :)

Mitään kummallisia muutoksia ei ole tapahtunut, siksi tämä outoa onkin. On aina ollut todella temperamenttinen tapaus, mutta ei koskaan näin vihainen ja väkivaltainen.

Tuo perheneuvola kuulostaa hyvältä, täällä ei näköjään tarvitse sinne lähetettäkään. Kiitos neuvosta!

joo sinne vaan, ja jos lapsen isäkin tulisi mukaan niin ois enemmän tukea myös sulle. lyöminen on ehdottomasti kielletty ihan minkä ikäiseltä lapselta tahansa. omani oli äärettömän mustasukkainen sisaruksestaan, kävimme monta kertaa perheneuvolassa juttelemassa, sain ihan kädestä pitäen ohjeita miten otan raivoavan lapsen syliin ilman että se pääsee mua lyömään tms. voimia kovasti!!!!!!

Meillä uhmaikä otti uuden kierroksen kun lapsi tuli 3,5 vuoden ikään (siinä välissä oli tosiaan rauhallisempi jakso). Nyt muutaman kk päästä alkaa taas tuntua että ei olisi ihan niin tiukassa...tuota kirkumista ei ole, lyömisestä tai heittelystä seuraa jäähy jos ei sana tehoa.

mä kans luulen et se on lähestyvä vauvan syntymä joka pienen pistää kiukkuamaan,lisäksi tietty tuo ikä. Yritä olla kärsivällinen,varmaan oletkin keskustellut lapsen kanssa ettei vauva muuta rakkauttasi häneen yms.

Yhteistyössä