Onko pankkilakolla vaikutusta elämääsi,jos lapsilisät ym tuet jää tulematta?

  • Viestiketjun aloittaja "tintti"
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä ne pyritään maksamaan. Olen tässä uskossa. JOS ne eivät tulisi, niin olisi aika suuri vaikutus. Olisi tehtävä pakollinen matka viikonloppuna ja matkakuluja täytyisi kustantaa. Opiskelijapalkoilla oltaisiin enemmän kuin pississä.
 
"mä"
Lehdestä luin jonkun finanssialan keskusliiton äijän sanat, että kortit toimii jne, että ei ole syytä nostaa varulta käteistä. OP:n sivuilla taas sanotaan, että korteissa ja nettipankissa voi olla käyttöhäiriöitä. Nostinpa sitä käteistä sen verran, että ei jää ruuat kassalle jos niikseen tulee...
 
"vieras"
[QUOTE="ert";25074825]Ei kellekään veronmaksajien elätille ole tullut mieleen mennä töihin?[/QUOTE]

Voidaan veronmaksajilta ottaa lapsilisät ja lastenhoidontuet pois kun ei ne kerta mitenkään vaikuta elämään.
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Ei ole merkitystä lakolla niin kauan kuin kortit ja automaatit vaan toimii. Sitten jos kortit lakkaa toimimasta niin ollaan pulassa.. Automaateilta loppuu aika nopeasti siinä tapauksessa käteinen! Toivottavasti mitään lakkoa ei edes tulisi..
 
"vieras"
[QUOTE="ert";25074825]Ei kellekään veronmaksajien elätille ole tullut mieleen mennä töihin?[/QUOTE]

Voi kulta pieni rakas puppeli tutteli tui tui tuuuu! Mä olen hoitovapaalla ja käyn töissä,kolmen kuukauden kuluttua hoitovapaani muuttuu taas virallisesti äitiyslomaksi. Voit tietysti omat pentus lykätä naapuriin vielä kun napanuora roikkuu,kun on niin helvetin kiire tienaamaan niitä verorahoja valtion kirstuun. Eli kaikella rakkaudella,haista vittu.
 
[QUOTE="vieras";25074914]Voidaan veronmaksajilta ottaa lapsilisät ja lastenhoidontuet pois kun ei ne kerta mitenkään vaikuta elämään.[/QUOTE]

No ei se nyt ihan niinkään mene, joillekkin vaan on sattunut tulemaan tili ennen lapsilisiä ja tällä hetkellä ne ei mua ainakaan henk koht haittaa jos muutaman päivän myöhässä...
 
[QUOTE="vieras";25074943]Voi kulta pieni rakas puppeli tutteli tui tui tuuuu! Mä olen hoitovapaalla ja käyn töissä,kolmen kuukauden kuluttua hoitovapaani muuttuu taas virallisesti äitiyslomaksi. Voit tietysti omat pentus lykätä naapuriin vielä kun napanuora roikkuu,kun on niin helvetin kiire tienaamaan niitä verorahoja valtion kirstuun. Eli kaikella rakkaudella,haista vittu.[/QUOTE]

Repesin :D
 
"Ypph"
Kyllä se vaikuttaisi, jos Kelan tukia ei maksettaisi kuun lopulla. Mun työtulosta kun suurimman osan maksaa Kela (yksityisen hoidon tukena ja kuntalisinä). Varsinkin kun kaikki lapset aloittaneet nyt lokakuussa, ja lokakuun hoitomaksun Kelan osuudetkin maksetaan vasta nyt marraskuussa.

Ja kyllä meillä viiden lapsen lapsilisätkin tulee ihan käyttöön, tosin niitä tarvitaan vasta seuraavan kuun puolivälissä kun asuntolaina taas erääntyy. (Tällä hetkellä lapsilisä on ainoa tulo joka tulee tuolle asuntolainatilille, kaikki palkkatulot tulee muualle...)
 
"olisi"
ihan töissä käydään ja veroja maksetaan, mutta nyt olen enemmän kuin p.a. Hella ja jääkaappi hajosi kuukauden sisään ja lisäksi auto, eikä siinä enää ole takuuta jäljellä. Sit tietysti kaikki vakiomeniot kuten vakuutukset ja lämmitysöljy, niin laskuja on nyt ollut siihen malliin, että tilillä käy aikamoinen vilske. Nyt on rahaa jäljellä 12 euroa. Onneksi ruuat on ostettu, ehkä jotai pientä tarvii hakea ennen perjantaita, tankata ei enää tartte. Veronpalautuksista (3000e) menee loput laskut ja sen jälkeen me ollaan "nollilla", eli tilanne ok joulukuun tilistä alkaen. Mutta nyt lapsilisät todella tulee tarpeeseen
 
"vieras"
ei ole vaikutusta vaikka lapsilisät ja palkatkin jäisi tältä kuulta tulematta. hyvin pärjätään muutama kuukausi silläkin mitä nyt on tilillä. me kun ei olla ikinä eletty kädestä suuhun vaan tiukimmissakin elämäntilanteissa ollaan AINA laitettu jotain myös säästöön. ei tartte itkeä sitten yhen lakon takia.
 

Yhteistyössä