Onko pankkilakolla vaikutusta elämääsi,jos lapsilisät ym tuet jää tulematta?

  • Viestiketjun aloittaja "tintti"
  • Ensimmäinen viesti
Mä toisaalta ymmärtäisin myös sen, että kansalainen ei luota poliittisiin päätöksiin perustuviin tukiin, mielipiteet vaihtuu 4 vuoden välein.

Otan esimerki: edellinen hallitus piti tuulivoimaa erittäin tärkeänä juttuna ja tuki sitä kaikin tavoin, nykyinen hallitus päätti poistaa tuotantotuet. Sama voisi periaatteessa käydä kotihoidon tuellekin varsinkin nyt kun halltuksessa on paljon vasureita.
Mahdollista toki on.
Ja varsin todennäköisesti ne palstalaiset jotka kotihoidontukea nyt nauttivat, tulevat muuttamaan elämäänsä niiltä osin, mihin ko. tuen saaminen on vaikuttanut.
:)
 
Jos se kestää vain loppukuun, ei ole vaikutusta, mutta jos venyisi ensi kuun puolelle enemmän, olisi vaikutusta, veikkaan nimittäin ettei lainan lyhennysten yms. lähtemiseen ole vaikutusta tuolla.. :p
 
varassa ja varassa
[QUOTE="vieras";25077132]Ei ole vaikutusta. Elättekö te ihmiset todellakin tukien varassa? Mitä jos ne lakkautetaan Euroopan talouskriisin lomassa? Aina kannattaa perustaa taloudenpito OMAAN rahaan.[/QUOTE]

No jos mulle on nyt sanottu, että saan lapsilisää, niin totta kai mä voin elää sen mukaan että saan sen. Jos ilmoitetaan, että lapsilisä loppuu, niin totta kai elän sen mukaan. Kyse on siitä, että on pikkuisen pikainen aikataulu. Oon nimittäi näpytelly verkkopankissa jo laskuja menee lapsilisästä
 
[QUOTE="vieras";25077392]Miksi viittaat koko ajan kodinhoidontukeen? Usko tai älä, moni on pulassa jo ilman lapsilisiä.[/QUOTE]

Se oli yksi esimerkki ja sen bongasin jostain aiempaa ketjusta.
Lapsilisä käy toki esimerkistä sekin.
:)
 
"höh"
[QUOTE="vieras";25077264]Sinä varmasti tiedät että lakeja voidaan muuttaa milloin vain, sen takia on hullun hommaa perustaa taloudenpitonsa tukien varaan. Kiva lisä ne voivat olla, mutta eivät perusta.[/QUOTE]

no on ne perusta niin kauan kunnes sanotaan että näin ei ole. Ja etenkin kun nyt ei kukaan ole lakkauttamassa tukia, vaan kyse on siitä, maksetaanko ne AJOISSA
 
vire
Jos minulle on luvattu, että saan rahaa 15 päivä, niin totta hemmetissä oletan, etttä saan rahaa silloin. Ihan sama, oliko se raha palkkaa tai lapsilisää tai kotihoidontukea. Ja juu, olen ottanut tuloikseni myös sen lapsilisän, sillä sitä vartenhan yhteiskunta on sen tarkoittanut ts. lasten elatuksen avuksi. Ja juu, elättäisin kyllä lapset siinäkin tapauksessa, että se lakkautettaisiin. Vaan kun sitä maksetaan, niin kyllä se ihan käyttövaroiksi on laskettu
 
"vieras"
ei vaikuta. Se voi vaikuttaa, jos kortti ei jostain syystä lakon aikana toimikaan tai käteistä ei saa nostettua automaatista. Tosin aina löytyy hätävarakäteistä jonkin verran.
 
"mmm"
[QUOTE="ert";25074825]Ei kellekään veronmaksajien elätille ole tullut mieleen mennä töihin?[/QUOTE]

Ei mua taideta ottaa töihin.. Laskettu aika huomenna. Ihan hyvä olo kyllä, että periaatteessa voisin vaikka mennäkin töihin :LOL:
 
todellaki vaikuttaa. miehellä alkaa huomena pitkä pitkä lomautus, kestää ensvuoteen pitkälle. ainoot tulot tällä hetkellä siispä vanhempainpäiväraha, lapsilisät ja kotihoidontuen hoitolisä. + mitä mies sitte saa jostai liitosta joskus aikojen päästä mahdollisesti.. -.- pakastimessa on ruokaa ehkä kolmeks- viideks päiväks. kaapeissaki jotain, rahaa joku muutama kymppi käteisenä. ei paljo naurata jos ei tuet tule!
 
hmmmm
aika hassua sinänsä, että usein täällä mangutaan korotuksia lapsilisiin yms. tukiin, mutta sitten jos ne jopstain syytä jääkin saamatta, niin ketään ei haittaa..
mä olen sitä mieltä että lapsilisä tulisi tulojen mukaan, enemmän tienaava saisi vähemmän, vähemmän tienaava enemmä, ja ne jotka tienaa esim.50t vuodessa, ei tarvitsisi sitä ollenkaan.

itselläni on sellainen tilanne, että eletään kädestä suuhun, joten joo kyllä haittaisi jos lapsilisät ei tulisikaan perjantaina tai viimeistään maanantaina.
 
aika hassua sinänsä, että usein täällä mangutaan korotuksia lapsilisiin yms. tukiin, mutta sitten jos ne jopstain syytä jääkin saamatta, niin ketään ei haittaa..
mä olen sitä mieltä että lapsilisä tulisi tulojen mukaan, enemmän tienaava saisi vähemmän, vähemmän tienaava enemmä, ja ne jotka tienaa esim.50t vuodessa, ei tarvitsisi sitä ollenkaan.

itselläni on sellainen tilanne, että eletään kädestä suuhun, joten joo kyllä haittaisi jos lapsilisät ei tulisikaan perjantaina tai viimeistään maanantaina.
Ootko ikinä kuullu säästöistä?

Joo ei mun maailmaa muutaman viikon myöhästyminen hetkauta, mut jos pitemmän aikaa kestäis niin kyllä itku pääsis.
 
ieras
Ootko ikinä kuullu säästöistä?

Joo ei mun maailmaa muutaman viikon myöhästyminen hetkauta, mut jos pitemmän aikaa kestäis niin kyllä itku pääsis.
Kaikille ei ole kerääntynyt isoja säästöjä. Meillä ei muutama vuosi sitten ollut säästöjä, kun niin kädestä suuhun elettiin. Opiskelijoita molemmat. Pikkuhiljaa alettiin säästää (minulla ei esim. ollut mitään tajua siitä, että ihmiset säästää. Ei minun vanhemmat koskaan sellaista ole tehneet, eikä minulle sitä siis opettaneet) Kyllä siinä olisi itku päässyt, jos rahat olisi jääneet tulematta. Nyt on säästössä sen verran, että ihan heti ei oltaisi kynsiä syömässä. Ei ne säästöt kuitenkaan ihan silmänräpäyksessä kerry, joten...
 
"vieras"
aika hassua sinänsä, että usein täällä mangutaan korotuksia lapsilisiin yms. tukiin, mutta sitten jos ne jopstain syytä jääkin saamatta, niin ketään ei haittaa..
mä olen sitä mieltä että lapsilisä tulisi tulojen mukaan, enemmän tienaava saisi vähemmän, vähemmän tienaava enemmä, ja ne jotka tienaa esim.50t vuodessa, ei tarvitsisi sitä ollenkaan.

itselläni on sellainen tilanne, että eletään kädestä suuhun, joten joo kyllä haittaisi jos lapsilisät ei tulisikaan perjantaina tai viimeistään maanantaina.
Just too... Oikea järjenjättiläs. Sittenhän kaikki korkeakoulutetut voivatkin muuttaa muualle Eurooppaan. Ensin maksetaan progressiivista verotusta ja sitten vielä pienituloisille enemmän tukea.
 
niin ja
Kaikille ei ole kerääntynyt isoja säästöjä. Meillä ei muutama vuosi sitten ollut säästöjä, kun niin kädestä suuhun elettiin. Opiskelijoita molemmat. Pikkuhiljaa alettiin säästää (minulla ei esim. ollut mitään tajua siitä, että ihmiset säästää. Ei minun vanhemmat koskaan sellaista ole tehneet, eikä minulle sitä siis opettaneet) Kyllä siinä olisi itku päässyt, jos rahat olisi jääneet tulematta. Nyt on säästössä sen verran, että ihan heti ei oltaisi kynsiä syömässä. Ei ne säästöt kuitenkaan ihan silmänräpäyksessä kerry, joten...
Meillä on niin, että ollaan kyllä säästäväisiä, mutta eikös AINA kun on saatu esim 3000 euroa kasaan, ala tapahtua jotain; hajoaa yhtaikaa jääkaappi, hella ja pesukone, sitte tulee autoon joku kallis vika ja lopulta huomaa tilillä olevan taas 4 euroa, vaikkei ole tehnyt mitään luxusta tai tuhlaavaa
 
hmmmm
[QUOTE="vieras";25077597]Just too... Oikea järjenjättiläs. Sittenhän kaikki korkeakoulutetut voivatkin muuttaa muualle Eurooppaan. Ensin maksetaan progressiivista verotusta ja sitten vielä pienituloisille enemmän tukea.[/QUOTE]

haittaisiko sinua sitten jotenkin se, että suurituloisena et saisi sitä lapsilisää? kun pärjäisit muutenkin vallan mainiosti aivan varmasti? olisiko se sinulta pois, jos pienituloinen saisikin vähän enemmän sitä lapsilisää? lpsilisä ei ole noussut samallatavalla kuin eläminen on kallistunut, ruoan,bensan,sähkön yms. hinnat on taivaissa, miten luulet, että ne, jotka ennen pärjäsivät juuri ja juuri sillä pienellä palkalla ja lapsilisällä, pärjäävät nyt kun ruoka yms. tarpeet on triplaantuneet tässä viiden vuoden sisään?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25077264]Sinä varmasti tiedät että lakeja voidaan muuttaa milloin vain, sen takia on hullun hommaa perustaa taloudenpitonsa tukien varaan. Kiva lisä ne voivat olla, mutta eivät perusta.[/QUOTE]

Monikohan vauva menisi hoitoon suoraan synnäriltä,jos tämä "kiva lisä" poistettaisiin? Miettikää jos ei olisi äitiyspäivärahaa,kotihoidontukea eikä lapsilisää. Kenellä ylipäätään olisi varaa perustaa perhettä,saati hoitaa omia lapsiaan kotona? Jos haluaa vuodenkin olla kotona,niin se vaatii aika rutkasti säästämistä ja näillä elinkustannuksilla ei pienipalkkaiset ihmiset säästä mistään.

Mun mielestä tuo on ihan sama asia kuin sanoa että alle 30-vuotiaat älkööt lisääntykö ja pienituloiset voisi samantien vaikka steriloida.

Olen 25-vuotias kahden alle 3-vuotiaan äiti ja kyllä ois jääny lapset tekemättä vielä tähän mennessä. Ehkä olisimme saaneet miehen kanssa säästettyä jotain siihen mennessä kun olen 30..?
 
"vieras"
Pankkilakossa sovintoesitys

Tiistai 22.11.2011 klo 18.22 (päivitetty klo 18.25)

Pankkialan lakon alkaminen tai peruuntuminen ratkeaa illalla.

Osapuolet antavat vastauksensa valtakunnansovittelijan sovintoesitykseen iltakahdeksaan mennessä.

Jos sopua ei synny, viikon mittainen lakko alkaa huomisaamuna.

Lakkoon menisi noin 3 000 toimihenkilöä pankkien tietojärjestelmien ylläpidosta.

Perjantaina puolestaan uhkaa alkaa työnantajien asettama työsulku.

STT
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25077805]Monikohan vauva menisi hoitoon suoraan synnäriltä,jos tämä "kiva lisä" poistettaisiin? Miettikää jos ei olisi äitiyspäivärahaa,kotihoidontukea eikä lapsilisää. Kenellä ylipäätään olisi varaa perustaa perhettä,saati hoitaa omia lapsiaan kotona? Jos haluaa vuodenkin olla kotona,niin se vaatii aika rutkasti säästämistä ja näillä elinkustannuksilla ei pienipalkkaiset ihmiset säästä mistään.

Mun mielestä tuo on ihan sama asia kuin sanoa että alle 30-vuotiaat älkööt lisääntykö ja pienituloiset voisi samantien vaikka steriloida.

Olen 25-vuotias kahden alle 3-vuotiaan äiti ja kyllä ois jääny lapset tekemättä vielä tähän mennessä. Ehkä olisimme saaneet miehen kanssa säästettyä jotain siihen mennessä kun olen 30..?[/QUOTE]
No tähän sen verran, että 90-luvun laman aikana kotihoidontukea leikattiin useampaan kertaan. Ei sitä kokonaan poistettu, mutta summaa pienennettiin. Jos oli lapsen hankintaa suunnitellessaan laskenut taloutensa sen varaan, että tuki on vielä 2 vuoden päästä yhtä suuri kuin nyt, niin pieleen meni laskelmat.
 
pankit kuin miehiä
Hienosti valitsivat juuri sen hetken kuukaudesta, jolloin pienituloiset odottavat rahaa tilille; yh-äidit, mielenterveyskuntoutujat, lapsiperheet, äitiyslomalla olevat...naiset kyykkyyn, eikös?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pankit kuin miehiä;25081988:
Hienosti valitsivat juuri sen hetken kuukaudesta, jolloin pienituloiset odottavat rahaa tilille; yh-äidit, mielenterveyskuntoutujat, lapsiperheet, äitiyslomalla olevat...naiset kyykkyyn, eikös?
Aina on jonkun kannalta huono aika olla lakossa. Ei se ole mitään henkilökohtaista teitä vastaan.
 

Yhteistyössä