Onko pakko syödä, jos ei yhtään oo ruokahalua eikä nälkää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BMI 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BMI 40

Vieras
Laihdutan, paino on päälle sata. Tänään oon syönyt muutaman ruokalusikallisen tonnikala_raejuusto sekoitusta, ja pari kuppia kahvia maidolla. Siinä kaikki. Ei ole nälkä vieläkään, eikä edes tee mieli mitään.
Onko pakko syödä..? Laihdunko mä silti?

ei ole pakko syödä jos ei ole nälkä. Sinulla on nälkä silloin kun elimistö tarvitsee ruokaa. Ja toki silloin jos näät jotain herkkuja kuten munkki. Tai hyvä haju.

Jos on oikeasti ylipainoinen, ei ole pakko syödä, jos ei ole nälkä.
Jos on kovin laiha, voi olla syytä muistaa syödä ruoka-aikaan, jos pitkään ei tee mieli ruokaa, mutta normaalisti keho kyllä kertoo, mitä tarvitsee. Ainoa vaara on se, että iskee hirmuinen ahmoo, kun ei pitkään aikaan ensin tee mieli ruokaa. Siksi ehkä kannattaa jotain yrittää sarpiä, vaikka ei nälkä olisikaan.

Eihän tuo ole vielä mittään, älä turhaa streessiä pienistä ota vaan nauti elämästäsi täysin harppauksin, jos tekee mieli hampparia niin sitten ostat sen, laihduttamisen aika on sitten kun itse sitä haluat ja nyt se ei taida olla.

Alkuperäinen kirjoittaja arvaus varvaus:
Eihän tuo ole vielä mittään, älä turhaa streessiä pienistä ota vaan nauti elämästäsi täysin harppauksin, jos tekee mieli hampparia niin sitten ostat sen, laihduttamisen aika on sitten kun itse sitä haluat ja nyt se ei taida olla.

? Siis miten niin ei ole?

Tuo on väärä asenne painonpudotukseen. Ei se syömättä jättäminen auta, tietty energiamäärä on saatava vaikka kuinka painon putoamista haluis. Ja kun tarpeeksi kauan oot syömättä niin kun nälkä iskee niin syöt sitten 2-3x sen mitä tarttis.

Sen sijaan: Syö vähän mutta säännöllisesti, noin 3h välein (ei ehdi tulla nälkä kun syö vähän mutta säännöllisesti). Juo vettä ja LIIKU! Tuo on se parempi vaihtoehto kuin syömättä jättäminen. Toki pitää katsoa mitä sitä suuhunsa laittaa...

No mä ainakin laihduin vuosia sitten useita kymmeniä kiloja, vaikka söin vain illalla. Terveellistä laihdutusta se ei tietenkään ole ja kilot kyllä tulivat takaskin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis mitä ei ole? ylipainoa?

Alkuperäinen kirjoittaja arvaus:

Laihduttamisen aika. Miten niin en itse halua nyt laihtua?

Alkuperäinen kirjoittaja arvaus:

Laihduttamisen aika. Miten niin en itse halua nyt laihtua?

Enhän mä sitä voi tietää haluatko sä nyt laihtua vai ajattelitko vaan huviksesi että kokeilen laihduttaa. Haluatko laihduttaa? Jos haluat niin teet ihan selvät ruoat mitä syöt joka päivä vaikka paperille ja siitä ei saa lipsua, pikku kävely åäivässäkin tekee gutaa.

Siis tottakai kannattaa syoda mut monesti paivassa ja vahan kerralla. Ei sita jaksa muuten mitaan. Itse kayn salilla 4-5 krt viikko ja karsin.ruokahaluttomuudesta usein silti yritan syoda valilla vaik ei ois nalka.

Yhteistyössä