Kauanko tällaisella ruokavaliolla selviää? Kun työkaveri suuttui minulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kituva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kituva

Vieras
Suuttui siis siitä etten elä kauaa tällaisella ruokavaliolla...

ESim. Juuri äsken söin Elovena-pikapuuropussin (sisällön siis), Kaksi ruisleipää kinkulla ja juustolla, Omenan, puoli purkkia maustamatonta rahkaa hedelmäkiisselillä ja kaksi kuppia kahvia. Tässä oli tämän päivän ruoka, muuta en ole vielä syönyt. Vettä toki olen juonut.

Kuitenkin, tuo ruokavalio on ollut jo jonkun aikaa käytössä, pari-kolme kertaa päivässä syön tuon satsin tai sitten sama satsi jaettuna pienempiin annoksiin.
En koe nälkää, ja saan vatsani täyteen tästä.

Tilanne on se, että olen eronnut joitakin kuukausia sitten. Kun olen ilman lapsia, en jaksa keittää itselleni ruokaa. No, joskus saatan keittää nuudeleita pussillisen mut... Lapset kun ovat, laitan kyllä ruokaa, mutta en tiedä miksei minun tee mieli syödä. Syön lasten kanssa sitten puuroa tms...

Mun ruokahalut katos eron hetkellä eikä ne ole palautuneet vieläkään. Normaalisti söisin aamupalaksi jo noita, mutta tänään vapaapäivä töistä ja lapset isällään niin nukuin pidempään ja siivosin. Siksi söin vasta nyt ensimmäisen kerran...

Mun ei vaan oo enää nälkä, eikä mun tee mieli syödä. En jaksaisi edes näitä ruokia laittaa itselleni vaikkei niissä oikeastaan mitään laitettavaa ole.

Ja se kysymys oli se, että kauanko tällä elää?

Kyllähän tuossa nyt mahantäytettä on on hyvästikin - ravintoarvoista en osaa sanoa. Jos vielä kaksikin kertaa tän päivän aikana syöt samanmoisen määrän, et sä nälkään kyllä kuole...

(Vertailun vuoksi: mä olen tänään syönyt n. 1,5 dl riisiä ja puolet broilerin rintapalasta + vähän kurkku-tomaatti-paprikasalaattia. Lisäksi maitokahvia ja vettä. Jotain hedelmää varmaan vielä tänään syön, vähän pähkinöitä, päivälliseksi jotain kalaa. Eli näistä kovin paljon enempää varmaan kerry, enkä mä silti nälkäkuolemaa täällä tee.)

tulee puutosta vitamiineista, mineraaleista ja rasvahapoista. kuolemaa ei voi ennustaa. tulevia terveysongelmia saattaa jossakin vaiheessa tulla. kannattaako sellaista odottaa?

Eiköhän tuota voi jatkaa vaikka vuosikaupalla. Tunnen yhden, joka menetti ruokahalunsa suuren surun kohdatessa. Hän on elänyt niukalla ruokavaliolla jo toistakymmentä vuotta. Paino putoaa tietyyn pisteeseen, mutta sitten elimistä sopeutuu niukkaan ruokavalioon. Terveelistä niukka syöminen ei kuitenkaan ole.

Lisää ruokavalioon pähkinöitä, kananmunia yms, niin saat tydennystä mahdolisesti puutteellisiksi jääviin ravintoaineisiin.

Väkisin on kyllä ankeeta syödä. Nappaa nyt toistaiseksi tosiaan jotain monivitamiinivalmistetta ja noita omegoita, kunnes alkaa ruoka taas monipuolisemmin maistua. Kyllä ne ruokahalut varmaan palaa, kunhan saat eron työstettyä ja pääset normaaliin elämänrytmiin taas kiinni. Jaksamisia sulle!

[QUOTE="alkup";29467474]WOOAT??? Ei kukaan puhunu mitään, luontaistuote myyjä sanoi että ekat kolme kuukautta pitäis syödä suuremmalla annoksella, kuukauden nyt popsinut. ohje on 3tbl päivässä ja mä oon ottanu 4....[/QUOTE]

Voi hyvin ottaa, ei hätää.

ei paljon tarvitse muuttaa ja melkein samalla vaivalla, niin tulee jo paljon parempi ruokavalio. kanaa ja salaattia valmiina ja raejuustoa ja pahvipakkauspapuja. monipuolisemmin hed. ja vihanneksia ja kasvirasvaa lorauksia pullosta.

[QUOTE="alkup";29467496]No mä oon pähkinöille ja kalalle allerginen, että siinä mielessä vähän haasteellista....[/QUOTE]
Harmi. Pähkinät olisi ollut helppo ja hyvä lisä-

Eikä se oo se ongelma, ettenkö esim osaisi etsiä/laittaa parempaa ruokaa itselleni. Mun ei tee mieli. Ei sitten niin yhtään.

Kanasta olen tykännyt ennemmin, nyt kun mietin, mitä söisin ja katselen kanapaketteja, meinaa oksennus tulla. Sama jauhelihasta. Ei vain pysty.

[QUOTE="Alkup";29467531]Eikä se oo se ongelma, ettenkö esim osaisi etsiä/laittaa parempaa ruokaa itselleni. Mun ei tee mieli. Ei sitten niin yhtään.

Kanasta olen tykännyt ennemmin, nyt kun mietin, mitä söisin ja katselen kanapaketteja, meinaa oksennus tulla. Sama jauhelihasta. Ei vain pysty.[/QUOTE]

Oletko alipainoinen?

[QUOTE="Alkup";29467531]Eikä se oo se ongelma, ettenkö esim osaisi etsiä/laittaa parempaa ruokaa itselleni. Mun ei tee mieli. Ei sitten niin yhtään.

Kanasta olen tykännyt ennemmin, nyt kun mietin, mitä söisin ja katselen kanapaketteja, meinaa oksennus tulla. Sama jauhelihasta. Ei vain pysty.[/QUOTE]

Siirry kasvisruokaan. Tai ainakin hyvin kasvispainotteiseen jos ei lihatuotteet maistu. ;)

En ota muuten kantaa sun ruokavalioon. On ne ihmiset oudoimmillakin dietteillä hengissä säilyneet. Hyvinkin. Ilman että tuli terveysongelmia... Mutta kuka suuttuu siitä miten / mitä työkaveri syö ?!?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Kaupan valmiit kasvissoseet, oletko kokeillut? Niistä saa helposti maistuvan keiton

Osta vaikka pakastekasviksia ja syö se sekaan soijaa ja lohta tai muuta lihaa...

Kalorilaskurin mukaan tuossa annoksessa olisi vain 542 kaloria!!
(puuttuu kahvimaito tai sokeri, en tiennyt käytätkö.)

Vaikka söisit tuon satsin vaikka kahdesti päivässä, niin kaloreita tulisi 1084. Ihan liian vähän.

Lisäksi kamalasti hiilaria, joka ei varmasti ainakaan paranna oloa.

Kyllä työkaverisi jutuissa totuus on, sun täytyy syödä muutakin, ravitsevampaa, terveellisempää.
Mites olisi vaikka paistaa yhtenä päivänä iso kasa broilerinfileitä ja ottaa niitä evääksi, välillä salaattia kaverina, välillä wok-vihanneksia tai herne-maissi-paprikaa. Joukkoon vielä raejuustoa.

Välipalaksi sitten tuota sun puuroa+ samasta raejuustopurkista lusikallinen+ viet töihin ison pussin pähkinöitä, joita kourallisen napsit tauolla.

Ja tsemppia, eroaminen on ihan sikavaikeata. :( *haliruttaus*

Terveellisten vaihtoehtojen esittelijöille muistutukseksi aapeen viesti:

Kyllä tollakin aikansa hengissä pysyy. Syöt monipuolisemmin sit kun taas maistuu. Vitamiinit kehiin siihen asti.

Yhteistyössä