Onko pakko ostaa joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Porukka on ihan ihmeissään kun mä oon sanonut että en osta omille lapsilleni joululahjoja.
Syynä se että en tiedä mitä ovat saamassa ja lahjoja tulee ilman munkin ostoa 20-30 pakettia

No ei kai se mikään pakko ole, ei siitä "rangaista", jos ei osta lahjoja, mutta on mulla ainakin ollut aina sosiaalinen velvoite ostaa lahjat lähisukulaisille. Nyt kun sitä sukua on enemmän, eli mies, appivanhemmat ja oma lapsi sekä hänen hoitajansa ( ei onneksi vielä hänen kavereilleen tartte ostaa lahjoja), niin ainakin 10 lahjaa on repäistävä jostain ! Kyllä tympii koko joulu, haaveilen, että joskus saisin olla ihan yksin ja rauhassa koko ajan.. Eihän Jeesus käskenyt, että ostakaa jouluna paljon lahjoja ja syökää itsenne ähkyksi, kun minun syntymääni juhlitte !! Kyllä tämä hössötys on ihan kauppiaiden keksintöä, kunpa jaksaisinkin olla sortumatta siihen joka vuosi.. Ahdistaa koko joulu !!

jos teidän lapset saa noin paljon lahjoja niin ei vanhempien tarvitse lisää ostaa. meillä taas lapset saisi jokainen tasan kaksi lahjaa jos ei itse ostettaisi lisää. se on niin monesta asiasta kiinni. eikä aina kannata ajatella sitä mitä muut ajattelee.

Yhteistyössä