Pyrkisin, ehdottomasti. En mä aina ole ollut onnellinen. Olen ollut monesti hyvinkin tyytymätön elämässäni oleviin asioihin. Ja aina ajatellut, että tyytymättömyyteni syynä on joko olosuhteet tai muiden ihmisten mulle asettamat odotukset ja vaatimukset. Tyytymättömyyteni syy olin kuitenkin minä itse. Se, että hiljaa jupisten suostuin niihin vaatimuksiin. Se, että hiljaa jupisten tyydyin vallitseviin olosuhteisiin. Mä luovuin sitten monista asioista ja ihmissuhteista, myös jatkuvasta suorittamisesta. Aloin tehdä asioita, joita aidosti haluan. Ja minimoida asiat, joita en halua tehdä, mutta jotka todella on pakko tehdä.Jos te onnellisuuteen heittäytyjät ette olisikaan onnellisia niin pyrkisittekö siihen? tekisittekö jotain sen eteen? vai onko kikka vaan siinä että heittäydytään elämään sellaisenaan ja siitä seuraa onnellisuus itsestään..
Mulle "täysillä eläminen" on sitä, että teen asioita, joita haluan. Jos en halua tehdä mitään, niin sekin on täysillä elämistä. Täysillä eläminen ei ole mulle suorittamista vaan sitä, että kuuntelen itseäni ja toimin sen mukaan. Vaikka sitten lukemalla sitä Aku Ankkaa.No ei kai voi kuitenkaan arvottaa niitä pieniä asioita jotka ilahduttavat..
mutta vielä tosta artikkelista:
Onko elämä kivaa ja hyvää ja voisinko lisätä sen mielekkyyttä. Hypätä pois oravanpyörästä, tehdä omaa juttua, tähdätä kohti unelmia jne. Aloin vahvasti tiedostaa, että pitäisi olla onnellinen. Onhan meillä vain tämä yksi elämä!
Niinpä siitä on otettava kaikki irti. On löydettävä voimavaroja ja elettävä ja elettävä ja täysillä. PITÄÄ ELÄÄ TÄYSILLÄ, lauluissakin sanotaan.
Jos tehtävänä on olla onnellinen, sitä on tavallaan koko ajan itselleen onnellisuuden velkaa. Syntyy kehä: miksi en olekaan onnellinen? Mitä teen väärin?
Juuri näin. Jostain syystä esimerkiksi nuorten keskuudessa "täysillä eläminen" mielletään niin, että pitäisi koko ajan olla menossa, reilata ympäri maailmaa, hypätä kaikenmaailman benji- ja laskuvarjohypyt, olla äänekäs ja ison kaveriporukan ympäröimä.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24638563:Mulle "täysillä eläminen" on sitä, että teen asioita, joita haluan. Jos en halua tehdä mitään, niin sekin on täysillä elämistä. Täysillä eläminen ei ole mulle suorittamista vaan sitä, että kuuntelen itseäni ja toimin sen mukaan. Vaikka sitten lukemalla sitä Aku Ankkaa.
Juuri näin ihana :heart:Juuri näin. Jostain syystä esimerkiksi nuorten keskuudessa "täysillä eläminen" mielletään niin, että pitäisi koko ajan olla menossa, reilata ympäri maailmaa, hypätä kaikenmaailman benji- ja laskuvarjohypyt, olla äänekäs ja ison kaveriporukan ympäröimä.
Vaikka oikeasti voi elää täysillä vaikka kotisohvalla yksin piereskellen.
Kärjistetysti.
No se riippuu ihan siitä, mitä kenellekin onnellisuus on ja mitä ovat ne asiat, joista kullekin onnellisuus syntyy. Mä en ole kokenut syyllisyyttä tai epäonnistumisen tunnetta onnellisuuteen oppimisessa, mutta tottakai mä monessa asiassa epäonnistunkin. Varsinkin, jos yritän leipoa jotain . Mutta en mä siitä masennu tai pety, nauran vaan läsähtäneille tekeleilleni ja toivon, että ainakin maku olisi hyvä. On työpäiviä, joiden jälkeen ajattelen, että parempiakin päiviä on nähty, mutta onneksi huomenna on taas uusi päivä.Onnellisuuden tavoittelu voi siis tuoda aika paljon syyllisyyttä ja epäonnistumisen tunnetta.. epäonnellisuutta
Hienosti kiteytetty, peesi tälle!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24638576:No se riippuu ihan siitä, mitä kenellekin onnellisuus on ja mitä ovat ne asiat, joista kullekin onnellisuus syntyy. Mä en ole kokenut syyllisyyttä tai epäonnistumisen tunnetta onnellisuuteen oppimisessa, mutta tottakai mä monessa asiassa epäonnistunkin. Varsinkin, jos yritän leipoa jotain . Mutta en mä siitä masennu tai pety, nauran vaan läsähtäneille tekeleilleni ja toivon, että ainakin maku olisi hyvä. On työpäiviä, joiden jälkeen ajattelen, että parempiakin päiviä on nähty, mutta onneksi huomenna on taas uusi päivä.
Lyhyesti mun onnellisuuteen oppimiseni on sisältänyt viisi vaihetta:
1 luovu tarpeettomista tavaroista
2. luovu tarpeettomista asenteista
3. luovu tarpeettomista uskomuksista
4. luovu tarpeettomista tavoista
5. luovu tarpeettomista ihmissuhteista
Kun nuo viisi vaihetta olin käynyt läpi (kesti useamman vuoden), elämässäni ei ollut enää kovinkaan paljoa asioita, joista olisin tullut huonolle tuulelle.
Tai sitten sä olet rakastunut.Ei ole pakko. Mutta koska mie oon ollut onnetonkin suuren osan elämästäni, nautin onnestani täysillä. Mitään extremeä en siihen vaadi. Olen tällainen kahjo, joka saa kiksejä melkein mistä vaan. Töissäkin hyppelen printterille, koska on niin kivaa.
Sekin voi tietty olla...Tai sitten sä olet rakastunut.
Npooin minäkin sen näkisin. Siis että onnellisuus on se pohjimmainen tunne mikä tulee meileen kun miettii elämäänsä. Siitäkin huolimatta että välillä v***aa rankastikin.Ei kai onnellisuus edellytä sitä, että olisi aina hymyilevä ja hyväntuulinen?
Ettei hermostuisi, suuttuisi, ärtyisi ja ärjähtelisi? Ei kai onnen tarvitse näkyäkään
minään hymistelynä ja yltiöpäisenä maailmansyleilynä. Minä olen useinkin äreä,
väliin v..tunut, väliin surkeakin- mutta silti onnellinen. Pohjimmiltaan onnellinen.