onko pakko kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paha

Vieras
siis olen pettänyt noin vuosi sitten. rakastan puolisoani ja itseäni puolustelematta kerron että olin aivan räkä kännissä. ja selvinpäin en todellakaan olisi niin tehnyt. toista osapuolta en tunne mitenkään eikä missään tekemisissä olla oltu tapahtuman jälkeen. tiedän että en aio koskaan enää tehdä mitään vastaavaa ja en aio enää juoda sillä tavalla, sen jälkeen olen pysytellyt hyvin asia linjalla alkon kanssa. syy miksi tämä on nyt tullut entistä enemmän mieleeni on se että olemme menossa naimisiin ensi keväänä. itse en tahtoisi kuulla tällaisesta asiasta jos puolisoni ajattelisi asiasta samoin kuin minä nyt. onko minun siis pakko satuttaa puolisoani kertomalla asia joka minulle ei ole merkinnyt mitään muuta kuin sen että olen saanut pahan olon itselle. haluaisin asiallista keskustelua asiasta vaikka tiedän että moni tästä maidon nostaa.

Ei ole pakko. Mutta tiedä sitten että seuraukset on luultavimmin hirveät siinä tapauksessa että asia joskus selviää. Itse en olisi pystynyt olemaan kertomatta, mutta jos olet tähän asti pystynyt niin sama kai se on jatkaa samalla linjalla.

onko minun siis pakko satuttaa puolisoani kertomalla asia joka minulle ei ole merkinnyt mitään muuta kuin sen että olen saanut pahan olon itselle.

Uskon, että tämä käytetty fraasi on nimenomaan tehty pelastaakseen pettäjien oma nahka.
Usein täällä kuulee, että pettäjän ei missään nimessä pitäisi asiasta puolisolle kertoa, miksi pitää oma tuska jakaa myös puolisolleen? Inhottava ajatustapa. Tottakai se satuttaa puolisoa, jos oma uskottu meneekin pettämään. Siitä huolimatta, puolison tulisi saada tietää, kenen kanssa on oikein naimisiin menossa. Puolisolla pitää saada olla oikeus päättää, haluaako jatkaa suhdettä. Pystyykö jatkamaan suhdetta asian jälkeen, joka on kuitenkin kaikista suurin luottamusasia (avoimia suhteita lukuunottamatta).

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas ja Joxu
Et kerro vaan kannat syyllisyyden tunteen mukanasi koko teidän parisuhteen ajan. Olkoon se sinun loppuelämän taakka ja opetus miksi pettäminen parisuhteessa ei ole ok. Turhaan satutat miestäsi syvästi tunnustamalla. Ehkä se keventäisi sinun taakkaa, mutta miksi tuhoaisit sen luottamuksen mika teillä on välillänne? Erohan siitä tulisi kuitenkin. Reiluinta miestäsi kohtaan olisi jos eroaisit puolisostasi kertomatta mitään pettämisestä.. Mutta kun elämä ei ole niin musta-valkoista valitettavasti.

niin tällä fraasilla en itseäni halua suojella. tiedän että puolisoni ei jättäisi minua ollaan selvillä vesillä sen asian suhteen, en siis halua pelastaa itseäni sillä etten kerro vaan en ihan aidosti tahdo "turhaan" satuttaa. tiedän että tieto ei mitään muuta, samalla tavalla mentäisiin naimisiin ja olisimme yhdessä, mutta kun tiedän että se sattuisi kamalasti. joten haluaisin säästää puolisoni siltä tuskalta ja uskokaa tai älkää tämä ei ole helppoa.

Väärinhän se pettäminen on,mutta tuossa tilanteessa mä en kertois.Se satuttais sun kumppania niin paljon ja kaikki vois romuttuu siihen..Itse en kyllä tuollaista haluis kuulla ikinä ja kuitenkin ajattelen että haluaisin kaiken tietää.. : / no joo,jos todella tiedät sydämessäs että et enää ikinä petä,niin miks kertoa...

olet maannut toisen miehen kanssa? vai kenties vain jotain muuta ? suudellut ? itse haluaisin tietää jos mieheni olisi maannut toisen kanssa meidän seurustelun aikana, varsinkin jos oltaisiin naimisiin menossa sillä en voisi tuollaista antaa anteeksi. Jos kyseessä olisi vain suudelma, suudelmia,pusuja ilman sen intiimimpää toimintaa, en haluaisi asiasta edes kuulla. Se kun jäisi vain kaivelemaan mieltä ja kun kuitenkaan tuollaisen pusun takia pitkää? liittoa heittäisi hukkaan, eli anteeksi antaisin kuitenkin.

no eihän tollasta tarvii kertoo, olit sillon kännissä eikä se merkannut sulle mitään. eri asia olis jos sulla olis joku syvällinen, pitkään kestänyt suhde sen toisen miehen kanssa.

Musta satuttaisit vaan miestäsi ihan turhaan jos kertoisit ton sille.

siis kyllä jos mies kertoisi minulle että hänelle on tapahtunut juuri samalla lailla kuin minulle antaisin anteeksi ja hää järjestelyt jatkuisi, mielummin olisin asiasta tietämätön kuitenkin. mutta jos olisi ollut selvinpäin tai tunteet olisivat mukana ero tulisi.

Millä lailla kertomatta jättäminen on hyväksytympää tällaisessa asiassa kun esim. jättää pillerit syömättä että tulee raskaaksi? Tai syö pillereitä salaa, ettei tule raskaaksi?

Ai niin, sehän on vaan pettämistä toisen miehen kanssa

siis kyllä jos mies kertoisi minulle että hänelle on tapahtunut juuri samalla lailla kuin minulle antaisin anteeksi ja hää järjestelyt jatkuisi, mielummin olisin asiasta tietämätön kuitenkin. mutta jos olisi ollut selvinpäin tai tunteet olisivat mukana ero tulisi.

Jaa, että se, että teko on tapahtunut kännissä niin on jotenkin anteeksiannettavampaa?
Onpa jännä, itselläni ja miehellänikin myös kännissä pysy mielessä se, että ollaan aviossa. Varattuja, ja kotona odottaa se oma siippa. Ei se känni tekoa poista tai vähennä yhtään tapahtunutta. Jokainen tietty koittaa etsiä jostain sitä syytä pettämiselleen.. Alkoholihan se on paras tekosyy.

Ei kai pakko ole, mutta entäs jos mies saa tietää sun pettämisestä myöhemmin, tuskin luottaisi sinuun
enää koskaan ?
Alkoholi ei ole mikään puolustus pettämiseen, järki pitää pysyä päässä oli selvinpäin tai kännissä !
Kanna seuraukset mokasta mitä oot tehny itse.

Minusta kumppanilla on oikeus tietää ja päättää itse haluaako olla pettäjän kanssa parisuhteessa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
niinku jo ensimmäisessä viestissä sanoin en aio puolustautua sillä että olin siinä kunnossa että hyvä kun pystyssä pysyin, MUTTA tiedän 100% varmuudella että selvinpäin en olisi niin tehnyt, eli Kai se alkoholi sitten jossain osassa oli. ja ei ei todellakaan tee asiasta enemmän hyväksyttävää se että jättää kertomatta, mutta sitähän en edes kysynyt.

Kuinka haluaisit miehesi toimivan vastaavassa tilanteessa? Just sain tietää kuinka kaverille selvisi vaimonsa petos ihan muuta kautta kun vaimolta itseltään. Arvaa onko vaimo enää kauan..

En pystyisi olemaan kertomatta. En tiedä minkälainen miehesi on, mutta voisin kuvitella että me pystyttäisiin päästämään tuollaisen yli jos rehellisesti kerrottaisiin. Jos ei kertoisi ja saisin tietää, se tuntuisi 100000% pahemmalta. Miten sellaiseen ihmiseen voi luottaa joka ei pode edes niin huonoa omatuntoa asiasta, että pystyy olla kertomatta? Tai näin minä ajattelen. Jos taas kertoisi itse rehellisesti, se olisi aivan eri asia, kun ei kerta edes sisällään pystynyt asiaa pitämään = katuu varmasti syvästi.

Sinua todella taitaa häiritä asia, pystytkö elää sen asian kanssa ikuisesti? Tai pystytkö menemään naimisiin ihmisen kanssa jolta salaat tuota asiaa koko ajan?

itse en haluaisi että mies kertoisi, niinkun sanotaan tieto lisää tuskaa. enkä todellakaan ajattelisi pahemmin asiaa jos joskus ilmi tulisi. tietäisin että mies ei ole tahtonut pahoittaa mieltäni turhaan niin sanotusti. todellakin tämä asia vaivaa mieltä ja tuntuu todella pahalle. kertominen ei veisi asiaa pois eikä kertomatta jättäminen. mutta suuremman pahan aiheutan kertomalla merkityksettömästä kerta luontoisesta tapahtumasta.

Mun mielestä, Itse kärsit omantuntosi ansiosta aina, joten se lienee riittävää..Turhaan romahdutat miehesi maailman! Hirveitä on tapahtunut, mutta jos siitä on kulunut jo vuosi, ja olet pystynyt elämään suurin piirtein normaalisti, niin miksi jakaa se surkea asia, ja pilata kaikki? Itse ajattelen, ettei tarvitse toista ehdoin tahdoin loukata..Pettäminen on kauheaa, pahinta mitä voit rakkaallesi tehdä, mutta mutta.. Mitä sellainen "rehellisyys" on, että aikojen päästä, häiden kynnyksellä, alat tehdä rippiä miehellesi? Olet toivottavasti läksysi oppinut, ja elät tulevaisuudessa sen mukaan! <3

Yhteistyössä