vieras
Mitä uskovaiset ajattelevat parista, jolla on lapsia, mutta joka ei ole naimisissa eikä kihloissa?
Mielenkiinnosta kysyn, että mikset?Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mä pahemmin mitään siitä ajattele. Itse en suostuisi olla avoliitossa päivääkään, mutta mulle on sama miten muut tekee.
Kyllä me muutettiin yhteen vasta ku oltiin naimisissa. Tosin vähän tuli sen verran sählättyä, että olin raskaana jo silloin. :/ mutta noin periaatteessa oli kyllä tarkoitus odottaa. Olimme seurustelleet yli kaksi vuotta jo siinä vaiheessa.Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tyhmiä kysymyksiä :Saanko mäkin kysyä vaikkei olekaan ketjun aihe. Mietittiin tossa, että vieläkö on paljon sellaisia uskovaisia, jotka pidättäytyy seksistä ennen kun ollaan naimisissa? Entäs jopa suutelusta ennen kun ollaan naimisissa?
Kuinka kauan esim. te seurustelitte, ennen kuin menitte naimisiin jos ette asuneet yhdessä ennen sitä?
Koska mä vaan haluan, että kun mun kaa on, niin pitää olla tosissaan. En mä haluais päätyä semmoseks, et oltas oltu kihloissa 10 vuotta ja mies vaihtais aina puheenaihetta, jos ottaisin häät puheeksi.Alkuperäinen kirjoittaja Elvis:Mielenkiinnosta kysyn, että mikset?Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:En mä pahemmin mitään siitä ajattele. Itse en suostuisi olla avoliitossa päivääkään, mutta mulle on sama miten muut tekee.
...eli yhteenmuuttaminen ei ole missään nimessä ookoo, mutta sekstailu on? no, kukin tyylillään. Oikeestaan aika söpösti sanottuAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Kyllä me muutettiin yhteen vasta ku oltiin naimisissa. Tosin vähän tuli sen verran sählättyä, että olin raskaana jo silloin. :/ mutta noin periaatteessa oli kyllä tarkoitus odottaa. Olimme seurustelleet yli kaksi vuotta jo siinä vaiheessa.Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tyhmiä kysymyksiä :Saanko mäkin kysyä vaikkei olekaan ketjun aihe. Mietittiin tossa, että vieläkö on paljon sellaisia uskovaisia, jotka pidättäytyy seksistä ennen kun ollaan naimisissa? Entäs jopa suutelusta ennen kun ollaan naimisissa?
Kuinka kauan esim. te seurustelitte, ennen kuin menitte naimisiin jos ette asuneet yhdessä ennen sitä?
Ei, vaan sekstailu nimenomaan EI ole ok. Siis minulle, koska minun mielestäni kuuluisi odottaa. Mutta mulla on ihan hirveän huono itsehillintä siinäsuhteessa, joten niin vaan kävi, väärinhän se oli tehty.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:...eli yhteenmuuttaminen ei ole missään nimessä ookoo, mutta sekstailu on? no, kukin tyylillään. Oikeestaan aika söpösti sanottuAlkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Kyllä me muutettiin yhteen vasta ku oltiin naimisissa. Tosin vähän tuli sen verran sählättyä, että olin raskaana jo silloin. :/ mutta noin periaatteessa oli kyllä tarkoitus odottaa. Olimme seurustelleet yli kaksi vuotta jo siinä vaiheessa.Alkuperäinen kirjoittaja ehkä tyhmiä kysymyksiä :Saanko mäkin kysyä vaikkei olekaan ketjun aihe. Mietittiin tossa, että vieläkö on paljon sellaisia uskovaisia, jotka pidättäytyy seksistä ennen kun ollaan naimisissa? Entäs jopa suutelusta ennen kun ollaan naimisissa?
Aika ihailtavaa Mä en kyllä uskaltais ikinä.... siinähän on vielä ihan rakastumisen huumassa eikä tiedä toisesta vielä mitään. Mutta ihanaa että teillä on toiminut!Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Me muutimme yhteen asumaan sen jälkeen kun menimme naimisiin. Seurustelimme vain vajaa pari kk ja mentiin kihloihin ja siitä vajaan 5kk päästä naimisiin.
Tänä vuonna tulee 10 vuotta täyteen :heart:
Mulla ennen miestäni oli takana pitkä ja raskas suhde ja minuthan melkein jätettiin alttarille..no ei ihan mutta melkein,hääpuku ostettu, kirkko varattu ei sentää kutsuja lähetetty, mutta kuitenkin. Tämä silloinen kihlattuni sanoi ettei olekaan valmis naimisiin ja onneksi näin jälkikäteen ajatellen niin tapahtui sillä mulla ei olisi nyt näin hyvää miestä eikä näitä rakkaita lapsiani.Alkuperäinen kirjoittaja :):Aika ihailtavaa Mä en kyllä uskaltais ikinä.... siinähän on vielä ihan rakastumisen huumassa eikä tiedä toisesta vielä mitään. Mutta ihanaa että teillä on toiminut!Alkuperäinen kirjoittaja Grace:Me muutimme yhteen asumaan sen jälkeen kun menimme naimisiin. Seurustelimme vain vajaa pari kk ja mentiin kihloihin ja siitä vajaan 5kk päästä naimisiin.
Tänä vuonna tulee 10 vuotta täyteen :heart:
Tosi hienoa ja ei sitä tarvitse epäillä oletko vai et. Kyllä sen vaan tietää =)Alkuperäinen kirjoittaja aina rukoillut iltarukouksen:Tunnen nyt saaneeni rauhan ja uskon tulleeni uskoon vaikka olen siinä jotenkin aina ollut. On vaan niin kevyt olo. Kalja on jäänyt mutta tupakka ei vielä mutta jospas joskus.
Kun Jeesus itse sanoo, että ehtoollisleipä on hänen ruumiinsa ja viini hänen verensä syntien anteeksiantamiseksi, niin meidän on sitä uskottava. Paavalikin tähdentää, että joka syö ehtoollisleipää ajattelematta, että kyse on Kristuksen ruuumiiista, syö ja juo ehtoollisen tuomioksensa.Alkuperäinen kirjoittaja oho:En tiedä näistä asioista paljoakaan mutta mieleeni on jäänyt tällainen seikka. Äitini ei kirkossa koskaan mennyt ehtoolliselle, siis kun koko kylä meni. Sanoi vain ettei mene ottamaan ehtoollista tuomiokseen. Mitä hän tarkoitti tällä?