Onko paikalla ketään,joka harrastaa puutöitä

Minä
Rohkeesti kokeilemaan vaan. Olen tehnyt tosi paljon itse kaikkea kotiin, isojakin projekteja. Puutarhakalusteita ym. Kirjastosta saa hyviä kirjoja/vinkkejä/ideoita... Ja porakoneen käyttö ei lopulta ole lainkaan vaikeampaa kuin sähkövatkaimen. :) Sama koskee siis muitakin työkaluja.
 
Kiitos, tämän halusinkin kuulla =) . Mä guuglasin jo tee-se-itse- sivuja, sieltä löytyi kaikkee hauskaa. Voin vaan kuvitella mitä isäntä sanoo kun kuulee tästä innostuksesta. Se on sellanen "millimetriville" jolla menee joka pikkuhommaan aina hirveesti aikaa.
 
Minä
Mun mies on kans pikkutarkka säätäjä, meillä on ihan eri tyyli tehdä asioita. :) Ja siksi teenkin mielellään ihan yksinään, tai siis voi siinä lapset olla mukana ja onkin, mutta mies ei kauheesti puutu mun nikkarointeihin ja mä en sen.
Apua pyydän ja saan, jos on jotain vaikka niin painavaa tai isoa, etten yksin pysty liikuttamaan jne. mutta muuten mies saa mielellään jättää mut kaikessa rauhassa puuhasteleen kun mulla on joku uus idea työn alla... Ja silleen säilyy perhesopukin paremmin. :)
Suosittelen kyllä, on ihana harrastus!
 
Mä en ole vielä kerennyt sinne asti mutta kovasti hionut ja paikkaillut huonekaluja :D
Tarkoitus on aloittaa itse kopistelu tässä kun vauva kasvaa ja on enemmän aikaa.
Veljeni on puuseppä et ainakin neuvoja saan ja voin hänen pajallaan käydä kopsimassa.siellä on pelit ja vehkeet.
 
Tuossa tulikin jo vastausta sillä välillä kun ite kirjoittelin. Meilläkin on just niin, että mun mies vielä suunnittelee aloittavansa tekemään, mä olen jo tehnyt tai ainakin hyvässä vauhdissa. Pian siis myös näissä puusepän hommissakin... ;)
 
Voi kun! Mieli tekis värkätä vaikka mitä, vaan ei ole tilaa eikä työkaluja. Eikä sitä jotakuta joka neuvois tiukan paikan tullen :(
Oon kyllä miettiny jos ostaisin talttoja ja kokeilisin kuvioida jotain... Se ehkä onnistuis ihan itse ja omalla parvekkeella :whistle:

Puusepän ammatistakin oon haaveillu, mutta reuma pistää unelmiinkin rajotukset |O
 
(vierailija)
Suosittelen myös kansalaisopiston kursseja! Niiltä saa perusoppia kaikkien koneiden käyttöön ja oppii ajattelemaan ja katsomaan "puusilmällä" noita puutöiden ongelmia. Kävin kurssin, enkä enää niin paljon pelkää kaikkia miesten koneita, vaan uskallan niitä käyttää ja joskus jopa uskallan miehelleni ehdottaa, miten joku ongelma kannattaa ratkaista. Yleensä miehinen itsetunto ei kuitenkaan salli mieheni myöntää, että keksin paremman ratkaisun...:)
 

Yhteistyössä