Onko paikalla joku, joka tekee itse (helmi)koruja? Ois ikäänkuin vähän kysyttävää :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mä vasta harjoittelen, joten multa puuttuu tietotaito.

Koruja kun tehdään, niin ne korupiikit yms. on hopeaa tai hopeoituja. Mutta voinko mä tehdä niitä myös ihan vaan rautalangasta? Ja jos en voi, niin miksi en voi?

Olen tehnyt, mutta pohdin nyt, että onkohan joku syy, miksi tää on ikäänkuin vähän huono juttu?!

[QUOTE="kesis";26944321]useimmiten nuo valmiit korupiikit ovta nikkelivapaita ja tavallinen rautalanka ei. rautalanka laadusta ja tyypistä riippuen voi myös alkaa värjäämään ihoa..[/QUOTE]

Jos ei ole nikkeliallergiaa, niin siltä osin ongelmaa ei kaiketi sitten ole?

Ongelmaksi siis jäisi tällöin tuo värjääminen. Ok, kiitos :)

Harjoittelen tosiaan nyt tuolla rautalangalla, mutta kun osaan hyvin ja on aika siirtyä siihen hopeoituun, niin mistä sitä saa/kannattaa ostaa? Ja minkähintaista se noin niinkuin suunnilleen on?

tiimar,sinooperi,sinelli+ miljoona+1 nettimyyntiä. tiimarissa aiankin nikkelivapaita aj olisiko 1.50e vai 2e pss jossa muutamia kymmeniä..tarkkaa määrää en muista. tavallinen rautalanka sitten myös muuten useimmiten ruostuu jos kastuu

[QUOTE="kesis";26944378]tiimar,sinooperi,sinelli+ miljoona+1 nettimyyntiä. tiimarissa aiankin nikkelivapaita aj olisiko 1.50e vai 2e pss jossa muutamia kymmeniä..tarkkaa määrää en muista. tavallinen rautalanka sitten myös muuten useimmiten ruostuu jos kastuu[/QUOTE]

Ääh, selitin huonosti. Paljonko maksaa se hopeoitu lanka...siis metritavarana? :)

Ja mistä sitä saa?

Tiimarissa en nähnyt ja Blingissäkään (nettiputiikki) sitä ei ollut. Pitääkö se hopeoitu lanka (enkä siis tarkoita vaijeria, vaan semmoista "rautalankamaista") lanka ostaa jostain kultasepältä, vai mitä häh?

en ole nähyt minäkään..tutki nettikauppoja..kysele mielummin nikkelivapaata rautalankaa niin varmaan löytyy helpommin..ei kyllä varmaan ole hopeoitua välttämättä. osassa hopeaa nikkeliä.

Et sä lankaa tarvi vaan ne on valmiix pätkittyjä ja toises pääs on se kiekura valmiina

Ei, kun mä HALUAN lankaa. Mä haluan tehdä itse ne tapit ja ennen kaikkea mä haluaisin tehdä hopeasta koruja. Tai hopeoidusta, ihan sama. Mutta mä siis tartten lankaa, jotta saan tehtyä esim. tällaisen vastaavan korun, jonka tänään tein (alin kuva), mutta siis hopeasta.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa

Ja rannekorujakin haluan tehdä hopeasta.

Hopeoitua lankaa (taitaa olla kuparia) saa monesta liikkeestä. Muistaakseni myös Tiimarista, mutta ainakin Sinooperista ja Kärkkäiseltä , jos sellainen paikkakunnalla sattuu olemaan. Myydään useamman metrin kelalla, muistaakseni 5-10 metriä, eikä maksa montaa euroa (jotain 3 eur.) Kannattaa harjoitella kieputteluja vähintää0,8 mm langalla tai 1mm, ettei tuu liian liruja.

Hopeoitua lankaa (taitaa olla kuparia) saa monesta liikkeestä. Muistaakseni myös Tiimarista, mutta ainakin Sinooperista ja Kärkkäiseltä , jos sellainen paikkakunnalla sattuu olemaan. Myydään useamman metrin kelalla, muistaakseni 5-10 metriä, eikä maksa montaa euroa (jotain 3 eur.) Kannattaa harjoitella kieputteluja vähintää0,8 mm langalla tai 1mm, ettei tuu liian liruja.

Esim. siis vaikka:
Hopeitu kuparilanka 0,8 mm / Korutarvikkeet / Ihan kiva kauppa

Kiitos. Miten mä luulin, että se on TODELLA kallista?! Mutta ei se näemmä sitten olekaan.

Sinooperi löytyy ajomatkan päästä, eli pitääpä käydä sitten siellä :)

Tuo mun rautalankani on 1mm. ellei peräti vähän enemmän ja se on tosiaan oikeen hyvä. Pysyy muodossaan ilman karkasuakin.

Kiitti. Jos ei sinooperistä löydy, niin tilaan tuolta :)

Mutta eikö muuten ihan pelkkä kuparilankakin käy? Vai värjääkö sekin ihoa? Mulla kun ois tuossa muutama johto, josta saisin kuparilangat napattua...

Miksipä ei kuparilankakin käy, itse käyttäisin sitä lähinnä harjoitteluun, jos sitä nyt sattuisi nurkissa pyörimään, tuppaa tosiaan iho värjäämään. Mutta kun tuo hopeoitu ei maksa paljon mitään, itse tykkäsin tehdä siitä heti alusta alkaen. Oletko käynyt helmetti.fi sivustoilla? Se on helmeilyyn ja koruihin hurahtaneitten foorumi. Hyviä vinkkejä ja inpiraatiota täynnä!

Miksipä ei kuparilankakin käy, itse käyttäisin sitä lähinnä harjoitteluun, jos sitä nyt sattuisi nurkissa pyörimään, tuppaa tosiaan iho värjäämään. Mutta kun tuo hopeoitu ei maksa paljon mitään, itse tykkäsin tehdä siitä heti alusta alkaen. Oletko käynyt helmetti.fi sivustoilla? Se on helmeilyyn ja koruihin hurahtaneitten foorumi. Hyviä vinkkejä ja inpiraatiota täynnä!

Harjoittelut tässä tosiaan on vasta meneillään...en ole montaakaan korua vielä tehnyt :)

Olen googletellut ristiinrastiin, en muista onko tuo sivu tuttu. Mutta klikkaan sen suosikkeihin ja perehdyn tarkemmin :)

Hej mä teen.. etsi minut FACEBOOK nimellä Riitta Fagerström kuvassa on 2 koiran pentua, musta ja harmaa.. tuu mun ystäväksi . siellä mun kuvissa on koruja mitä teen.. harrastan paljon muutakin kuin koruja... kiva saada ystäviä suomestakin.. asun ruotsissa nykyjään... jos tarviit apua niin voin selostaa miten teet... just nyt mulla on menossa korva koruja...

Yhteistyössä