Onko outoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimipulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimipulma

Vieras
jos eron jälkeen pitää käytännön syistä miehen nimen ja nimeää tulevan lapsenkin sillä sukunimellä vaikkei exäni olekaan lapsen isä? Edellisen liiton muut lapset ovat miehen sukunimellä enkä haluaisi puhutella yhtä lasta eri nimellä. Samaa perhettä kun kuitenkin ollaan.

En tiedä mitä exäni asiasta tulee ajattelemaan tai hänen sukunsa.

Onhan se ehkä vähän outoa, mutta itse tekisin just samoin jos eroaisin ja saisin lapsen "ilman miestä " sen jälkeen. Jos olisin parisuhteessa uuden vauvan isän kanssa, niin en tiiä sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja nimipulma:
jos eron jälkeen pitää käytännön syistä miehen nimen ja nimeää tulevan lapsenkin sillä sukunimellä vaikkei exäni olekaan lapsen isä? Edellisen liiton muut lapset ovat miehen sukunimellä enkä haluaisi puhutella yhtä lasta eri nimellä. Samaa perhettä kun kuitenkin ollaan.

On outoa. Mitä mieltä tulevan lapsen isä on asiasta?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Onhan se ehkä vähän outoa, mutta itse tekisin just samoin jos eroaisin ja saisin lapsen "ilman miestä " sen jälkeen. Jos olisin parisuhteessa uuden vauvan isän kanssa, niin en tiiä sitten...

No juuri siksi kun en ole parisuhteessa niin tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta pitää kaikki lapset samannimisinä. On vain helppo ratkaisu kun olen itsekin tähän sukunimeen niin jo päässyt tottumaan. En jaksa taas hankkia uusia henkkareita ym. rumbaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nimipulma:

On outoa. Mitä mieltä tulevan lapsen isä on asiasta?

Sitä en tiedä mutta helpoin ja reiluin ratkaisu tämä on lasten kannalta. Muulla ei ole merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

No juuri siksi kun en ole parisuhteessa niin tuntuu ihan hyvältä ratkaisulta pitää kaikki lapset samannimisinä. On vain helppo ratkaisu kun olen itsekin tähän sukunimeen niin jo päässyt tottumaan. En jaksa taas hankkia uusia henkkareita ym. rumbaa.

Ymmärrän täysin :)
Mä ainakin haluaisin tuossa tilanteessa että koko perheellä, jonka siis muodostavat äiti, lapset ja syntyvä vauva, on sama sukunimi.

Exäsi sukunimi on sinunkin sukunimesi, ihan yhtä oikeasti kuin esim. tyttönimesi olisi.

Yhteistyössä