Onko Oululaisia odottajia, joilla LA vuonna 2009?

Huomasin kyllä oululaisten odottajien ketjun, joilla LA nyt kesällä, mutta en muunlaista ketjua.
Itse odotan kolmatta lastani, laskettu aika on 14.3.09 joten ihan alussa vielä mennään. Ja oululainen siis olen. Olisi kiva jutskata muiden oululaisten odottajien kanssa. =)
 
Oululainen myös, toista odotan ja la 4.3. Esikoinen on syntynyt 05/07 ja itse olen 30-vuotias. Yksityisellä käytiin ultrassa viime viikolla ja nyt jo odotan np-ultraa, että pääsis taas näkemään pikkuisen :) Kun vaan päästäis näistä alkuviikoista turvallisemmille viikoille. Käyttekö muuten Kontinkankaalla np-ultran vai yksityisellä?

 
Hei kiva, kun löytyi muitakin, Vesisade ja Cailin1! =) Mulla on ikää 28 v ja aiemmat lapset ovat 3 v ja 2 v.
Meillä on np- ultra ilmeisesti kontinkankaalla, eikös se ollut niin että rakenneultraa ei kunta sitten tarjoakaan vaan se pitää käydä yksityisellä. :/ Mennään todennäköisesti silloin 4D:hen, kun ollaan noilta kahdelta aiemmaltakin käyty.

Cailin1, missä kävitte alkuraskauden ultrassa? Mä olen menossa tuonne Meri-oulun neuvolaan, ei ole aiempaa kokemusta paikasta ja kuulemma siellä tehdän ultra mahan päältä, mikä on mun mielestä vähän hassua, kun ainakin mulle on aina tehty alkuraskauden ultra sisäkautta. Mutta toivottavasti jotain näkyy noinkin, onhan mulla aika vähän viikkoja vasta, kun huomenna 6+4.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vesisade:
jotenkin olen hermostuneempi tässä raskaudessa kuin esikoisen kohdalla.
Täällä ihan sama homma! Mä olen jotenkin ihan hermoraunio nyt, kokoajan ajattelen, että kolmatta kertaa vaan ei voi mennä hommat hyvin....:headwall:

Missäkähän täällä oulussa noita 4D-ultria tehdään? Gynekossa varmaan? Olen kaksi aiempaa lastani odottanut ja synnyttänyt Helsingissä, joten oulun ultrapaikat sun muut on mulle ihan uppo-outoja.

Ja eipä varmaan kannata vielä niin pitkälle edes miettiä näitä juttuja, hehee... :D
 
Vappupekoni Käytiin alkuraskauden ultrassa justiin siellä Meri-Oulun neuvolassa. Ei ollut tuosta kokemuksia, mutta vähän edullisempi hinta houkutti :) Ja mahan päältä tehtiin, joka tuntui mustakin hassulta, kun esikoiselta tehtiin sisäkautta ja näkyikin silloin paljon selkeämmin. Eli saa siis tosiaan olla virtsarakko täynnä,mä jouduin juomaan siinä maatessa vielä puoli litraa vettä, että täyttyvä virtsarakko työnsi kohtua ylöspäin. Mulla oli silloin myös n. 6+4 ja syke näkyi, mutta koon arvioiminen epäselvästä kuvasta oli aika hakuammuntaa.

4-D-ultra olis kyllä kiva, missä vaiheessa sinne kannattais mennä? Tekay vissiin tekee niitä Gynekossa ja aika täytynee varata ajoissa.
 
Täällä myös yksi Oululainen :wave: . Neljättä odotan ja la 19.1.2009.

Gynekoon olen soittanut ja siellä tehdään 3D ultria ja hinta... apua olikohan se 260 vai 270?. En hoksannu kysyä saako tuosta kelakorvausta. Kuulemma järkevin tehä viikosta 27 eteenpäin.
Terveystaloon soitin myös ja siellä 4D kelakorvauksen jälkeen noin 225? (kela korvaus n. 66?) jos haluaa DVD:lle niin +20? + toimistomaksu 11?.

Minä oon niin malttamaton etten voi olla tammikuuhun asti tietämättä sukupuolta. Siksi ultraankin vielä haluan, että saa sukupuolen selville. Toisaalta mietin käyntiä Meri-Oulun neuvolassa sit joskus 18 viikon tietämillä. Sielä ehkä näkis sukupuolen ja pintapuolin rakennetta. Ultraaja on siellä kätilö eikä lääkäri ja siksi ei tee virallista np- eikä rakenneultraa. Kävin siellä varhaisultrassa 9+1 ja oli ihan mukava täti ja osas ihan hyvin asiansa mutta kuva oli aika epäselvä. Np-ultrassa kävin pari viikkoa sitten kontinkankaalla ja kaikki oli ok. Sukupuoliki oltais kerrottu jos olis näkyny.

2010 tulee sit ouluuunkin np- ja rakenneultra, mutta sepä ei tässä vaiheessa lohduta yhtään. En usko että saan miestä enää puhuttua ympäri viidenteen. Kolmanteen oli kuitenkin vaikeampi saada suostuman kuin neljänteen. Pitää toivoa, että tulis oikein helppo vauva niin ehkä se mieskin vielä heltyis. Mun ihanne lapsimäärä olis 5. Jos on sairas tai muutoin kova töinen (koliikki, ei nuku öitä jne.) vauva niin voihan se olla ettei itekkään sit enempää haluais.

Johjo & pipana 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cailin1:
Vappupekoni
4-D-ultra olis kyllä kiva, missä vaiheessa sinne kannattais mennä? Tekay vissiin tekee niitä Gynekossa ja aika täytynee varata ajoissa.
Seuraava teksti Kopiotu Terveystalon sivuilta

Sikiön rakennetta on paras tarkastella noin 20-raskausviikolla. Sikiön kasvot näkyvät parhaiten 24-28-raskausviikoilla. Tutkimuksesta saa halutessaan videotallenteen kotiin vietäväksi.
 
Heippa!
Täällä myös odottaja Oulussa (en oikea oululainen) LA 8.1.2009. Ikää vähän yli 30 ja esikoinen 1 v 2kk. Me varattiin Gynekoon rakenneultra ja miten mä muistaisin, et puhelimessa olis hinnaksi sanottu 146 eur ja siitä vähennetään Kela-korvaus n.40 eur. Mut nyt en tiedä tekeekö muisti tepposet... Terveystalolla oltiin esikoisesta 4 D -ultrassa ja se maksoi jotain 200 eur. Nyt käytiin myös varhaisraskauden ultrassa Meri-Oulun äitiysneuvolassa ja sieltä sain sen tiedon mitä halusinkin - että näkyi elämää kohdussa. Mutta kyllä mä aattelin maksaa vähän enemmän, että pääsee lääkärille rakenneultraan. Jossain nettisivustoilla on sanottu sitä, että vaikka ultralaite olis kuinka hyvä niin tärkeintä on ultraajan ammattitaito. Gynekossa ne mainosti, että tämä ulkomainen lääkäri (joka siis ultraa) on erittäin perehtynyt asiaansa. Toivotaan, että totta!
Sen voin sanoa, että Kontinkankaan ultra on kyllä varmasti jotain vanhempaa mallistoa. Uskon että Kontinkankaan lääkärit on tosi ammattitaitoisia, mut kun vertasin esikoisesta Kättärillä otettua np-ultrakuvaa nyt Kontinkankaan vastaavaan niin huh huh... No, pääasia jos lapsi terve, mut olis kiva katella/näytellä nytte raskaana ollessa vähän selkeämpiä kuvia kuin pelkkää usvaista lumisadetta, josta saa yrittää tihrustaa missä kädet, jalat yms...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vesisade:
Siis näkyykö kenties sukupuolikin tuossa niskapoimu ultrassa....ihmeellistä. Vaikka tois sijainen asia onkin....muistatko Johjo lääkärin nimeä kuka ultrasi? onkohan kaikille sama lääkäri?
Mun tietääkseni kontinkankaalla ei ole muita ultraajia kuin lääkäri Marita Siljander. Vanhempi hoikka harmaapäinen nainen. Se on rakenneultrassa sanonut oikein kaikkien meidän kolmen lapsen sukupuolen. Sanoi että rv 11 muodostuvat sukuelimet (kävin 12+0). Joskus ne kuulemma näkyy jo np-ultrassa. Hän sanoo jos varmasti näkee ja asiakas haluaa tietää. 100% varmaahan se ei ole ennen kuin syntyy. Laite siellä on kyllä vanha ja huono. Edellisen lapsen sain 4/2006 ja kylläpä oli siitäkin mennyt vielä mukaan saatavan kuvan laatu huonommaksi. Tuliskohan sit vasta lähempänä 2010 uus laite ku on joka kunnan tarjottava 2 ultraa. En jaksa uskoa että silloin vielä ultraavat tuolla vanhalla.

Minä en varmaan rakenneultraan meniskään jos sukupuoli olis jo tiedossa. Siksi mulle kelpaa tuo Meri-Oulun neuvolakin. Siellä näkee kuitenkin että kaikki on suunnilleen kunnossa. Jos jotain hälyyttävää siellä näkyy niin sit saa varmaan lähetteen lääkärin ultrattavaksi. Toivottavasti sukupuolen ainakin sais selville tuollakin. Toisaalta gynekon normaali ultralle jää kelakorvauksen jälkeen hintaa reilu 100? ja se olis ainaki sit lääkärin tekemä. No pitänee harkita ja katsoa lompakkoon sit vähän lähempänä ajankohtaa.

Se Jonna-75 tarkoittama Gynekon ulkomaalainen lienee Aydin Tekay. On kuulemma alansa huippuja (on myös OYSissa lääkärinä ). Tuo sulle sanottu hinta lienee ihan tavallisen rakenneultran hinta, 3D on kalliimpi.
 
Täällä yks oululainen odottaja lisää. LA 15.2. ja ensimmäistä odotellaan. Ikää mulla 29v.

Kävin varhaisultrassa Meri-Oulun äitiysneuvolassa ja mahan päältä ultras. Kuvat oli ihan selkeitä ja lähetti ne sähköpostiin niin voi kotonakin katella :)

Np-ultra kontinkankaalla 8.8. Sitä odotellessa...

Onko kellään muulla mies viikot reissuhommissa? Vähän yksinäistä meinaa olla varsinkin nyt kun oon kesälomalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vesisade:
Tuleeko tuonne np-ultraan aika postitse vai sovitaanko aika neuvolassa?
Voiko aikaan itse vaikuttaa yhtään?
Meillä ainakin varattiin np-aika ekalla neuvolakäynnillä ja sai itse valita vapaista ajoista. Tehdäänkö Kontinkankaalla tuo np-ultra muuten alakautta?

).( Maha on niin turvoksissa, että voisin mahan perusteella mennä vaikka kohta jo synnyttämään. Aamuisin on ihan slim-olo, mutta sitten iltaa kohti se paisuu kuin ilmapallo :eek: Mammavaatteita pitää alkaa kohta käyttää, kun muut puristaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cailin1:
Tehdäänkö Kontinkankaalla tuo np-ultra muuten alakautta?
Mulle tehtiin mahan päältä. Muistaakseni neuvolasta saadussa lapussakin luki että rakko täynnä eli tehdään kai aina mahan päältä. Onhan siellä toki sekin mahdollisuus että alakautta tehdään (siis välineet on). Jos ei näy mahan päältä niin lienee mahdollista että sit tehtäis alakautta.

Johjo 14+6
 
Saankos minäkin tänne tulla, kun asustelen Oulunsalossa? :wave:

Itsellä LA on näillä näkymin 8.3. Ja kakkonen on tulossa. :heart: Esikoinen on nyt 1vuoden ikäinen. :heart:
Oulunsalon neuvolassa käyn ja ensi viikolla on eka aika. :) Menen nyt ekalla käynnillä Eetun terveydenhoitajalle ja sitten alan käymään omalla. Oma sattuu just olemaan lomalla. Muuta en sitten tiiä, että minkälainen hän on, kun Eetun odotusaikana kävin Koskelan neuvolassa Oulussa.
Meri-Oulun neuvolassa kävin ultrassa viime viikolla ja siellähän :heart: jumpsutti menemään.

Viipi ja Nappula 8+2
 
Minä käyn Tuirassa neuvolassa. Pyykösjärven aluetta ainakin mun tietääkseni hoitaa tuo neuvolatäti. Siellä on useampi täti ja kullakin oma alueensa. Hyvää palvelua vaikkakin liian rauhallinen ihminen mun makuun. Pääasia että osaa asiansa. Se sama on meillä myös lasten neuvolatätinä.

Johjo 15+0
 
Varasin Gynekoon Aydin Tekaylle ajan ihan tavalliseen rakenneultraan 28.8. Oli noin 105? mitä jää maksettavaksi kun vähentävät suoraa kelakorvauksen jos kelakortti mukana. Meen viikolla 19+3 vaikkakin parasaika olis kuulemma viikolla 21. Mulla alkaa työt 1.9 enkä pääse sit niin helposti ku miehelläkin on vuorotyö. Hyvä aika on rv 19-22 joten tuohon haarukkaan menee kuitenkin.

Suosittelen varaamaan ajoissa ajan jos yksityiselle ultraan on menossa. Minä soitin viime viikolla ja eka aika oli tuo 28.8. En olis aiemmin tarvinutkaan, mutta hyvä että nyt soitin. Kuukauden jono siis eli ei kannata kauheen viime tippaan jättää.

Johjo 15+5
 
liittyä tähän ketjuun? Täällä siis yksi uusi oululainen odottaja hieman vielä varovaisesti liittyy joukkoonne. Varovaisena, koska tuntuu, että viikkoja on vielä omasta mielestä vähän... 8+6 siis ja laskettu aika 14.3. 2009.

Alkuraskauden ultrassa en ole käynyt, taidan odotella sitä kaupungin tarjoamaa niskapoimu-ultraa.
 
Heippa!

Täällä kans yks Oululainen odottaja. Huomenna olis tuo np-ultra ja se vähän jänskättää. Saapa nähdä löydetäänkö oikeaan paikkaan siellä Kontinkankaalla. Ei ole ollenkaan tuttu paikka. Esikoista kun odotellaan niin ei ole nää jutut yhtään tuttuja. Kiva kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia noista "ylimääräisistä" ultrista. Olis kiva käydä vielä myöhemminkin kurkkaamassa että miten siellä masussa menee.

-Cattitude
 
Onko oululaiset odottajat tulossa kestovaippahulinoille tämän viikon lauantaina? Itse ajattelin käydä katsomassa mitä sieltä löytyis. Esite löytyy täältä http://www.pakkasherra.com/kvy/200808-Kestovaippahulinat.pdf.

-Cattitude 13+0
 
Cattitide: ,ulla ei tuo linkki toiminut mut googlettamalla löysin tietoa. Pitää kattoo jos pääsis käymään. Mies töissä enkä jaksa kyllä lasten kanssa lähteä. http://www.kestovaippayhdistys.fi/ajankohtaista/tapahtumia.php
 

Yhteistyössä