onko opettajan ja aikuisopiskelijan suhde mahdollinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 25 nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jooh";26084658]On mahdollinen.
Mulla oli vispilänkauppaa opettajani kanssa koko kouluajan. Kouluni päätyttyä opettaja erosi, ja alkoi lähestyä enemmän ja henkilökohtaisemmin minua. Se kesti puolisen vuotta ja sitten hiipui. Ettei olis sama mies kyseessä? ;)[/QUOTE]

Kiitos kaikille vastauksista. Ja koitin ottaa kautta rantain tietoja opettajasta (muut eivät kai ole huomanneet välillämme mitään) mutta vanhemman luokan opiskelijat ei ainakaan tunnustaneet mitään asiasta tietävänsä.

Opetusryhmän kannalta on tärkeää tasapuolisuuden vaatimus. Jos opettaja nostaa ihastuksensa kohteen erityisasemaan opetusryhmässä, se herättää katetutta, vihaa ja kilpailua vieden ryhmää pois perustehtävästä. Tämä näkökohta koskee myös niitä tilanteita, missä kysymys on opettajan ja aikuisopiskelijan välisestä läheisestä suhteesta. Opettajan olisi myös muistettava, miten hankalaan tilanteeseen ja jopa painostukselle alttiiksi hän voi joutua antautuessaan liian läheiseen suhteeseen oppilaansa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja muista tämä;26092034:
Opetusryhmän kannalta on tärkeää tasapuolisuuden vaatimus. Jos opettaja nostaa ihastuksensa kohteen erityisasemaan opetusryhmässä, se herättää katetutta, vihaa ja kilpailua vieden ryhmää pois perustehtävästä. Tämä näkökohta koskee myös niitä tilanteita, missä kysymys on opettajan ja aikuisopiskelijan välisestä läheisestä suhteesta. Opettajan olisi myös muistettava, miten hankalaan tilanteeseen ja jopa painostukselle alttiiksi hän voi joutua antautuessaan liian läheiseen suhteeseen oppilaansa kanssa.

No mun tapauksessa oli lähes päinvastoin: miehelle (se ope) oli todella vaikeaa neuvoa ja opettaa silloin kun se piti tehdä minulle tai sille ryhmälle, jossa olin. Ryhmätöissä ei meinattu saada apuja ollenkaan ja muutkin huomasi, että mies oli kuin tulisilla hiilillä ;)