onko opettajan ja aikuisopiskelijan suhde mahdollinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 25 nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

25 nainen

Vieras
Mulla on ollut pientä peliä opettajani kanssa. Hänkin on varsinkin iskenyt silmänsä minuun, koska vapaa-ajalla hän laittaa viestejä joissa kyselee miten menee ja ym juttuja.

Miten pitkä koulutus? Jos molemmat vapaita, niin malttaisitko kuitenkin odottaa siihen saakka, että olet valmistunut? Toiset opiskelijat saattavat esimerkiksi katsoa, ettei arvostelu ole objektiivista, jos teillä on suhde...

Kiinnostaako sua ihan vakava suhde vai olisiko pelkkää seksiä? Entä open puolelta? Pelkän seksisuhteen takia en alkaisi säätää, onhan noita miehiä muuallakin. Siis jos on miesopettaja, sitähän ei kerrottu tässä ;)

Hmm... Kokemuksesta sanoisin, että et ole varmaan ensimmäinen etkä viimeinen opiskelija, kenen kanssa kyseisellä opettajalla on peliä. Seksisuhde on toki mahdollinen, mutta mitään kestävää siitä harvoin syntyy.

Onhan noita, omasta kokemuksesta tiedän;) Itse olin 23-vuotias fuksityttönen, kun aloin tapailla 30-vuotiasta lehtoria ja yhdessä olemme edelleen. Tästä siis aikaa 6 vuotta. Ei kai tuollaisessa mitään ihmeellistä ole.

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="joku";26080169]Miten pitkä koulutus? Jos molemmat vapaita, niin malttaisitko kuitenkin odottaa siihen saakka, että olet valmistunut? Toiset opiskelijat saattavat esimerkiksi katsoa, ettei arvostelu ole objektiivista, jos teillä on suhde...[/QUOTE]
koulutus kestää vielä reilun vuoden. Molemmat olemme vapaita ero on 15 vuotta. Mies ei opeta joka aineessa, vaan yhtenä päivänä viikossa.

Vähän riippuu siitäkin mitä haet koulutukselta. Jos amiksen keittiölinja tai jokin työkkärin kurssi, seksisuhteella open kanssa tuskin mitään väliä. Mut jos tähtäät johonkin sellaiseen, että saamiasi arvosanoja kysytään jatkossa, kantsii ehkä skipata.

Opiskelen siis amiksessa, jos sillä on merkitystä. Ryhmä on sellainen että on aikuiset ja nuoret sekaisin. Ja itse ainakin hakisin vakavampaa, miehestä en tiedä.

Äh, mitä sitä murehtimaan, aikuisia vapaita ihmisiä kumpikin ja tietenkin suhde voi kestää muutenkin kuin pelkkänä seksisuhteena. Onhan sitä tavattu vaikka missä. Eikä seksissäkään mitään vikaa :D

Ehkä en alkuun kauheasti koulukavereille huutelisi juurikin tuosta tasavertaisuussyystä.

[QUOTE="aapee";26080224]Opiskelen siis amiksessa, jos sillä on merkitystä. Ryhmä on sellainen että on aikuiset ja nuoret sekaisin. Ja itse ainakin hakisin vakavampaa, miehestä en tiedä.[/QUOTE]

Noilla tiedoilla en näe estettä miksi et kokeilisi kepillä jäätä.

[QUOTE="aapee";26080224]Opiskelen siis amiksessa, jos sillä on merkitystä. Ryhmä on sellainen että on aikuiset ja nuoret sekaisin. Ja itse ainakin hakisin vakavampaa, miehestä en tiedä.[/QUOTE]

Kysele, selvittele vähän olisko aiemminkin vikitelly opiskelijoita. Älä siis särje turhaan sydäntäs.

[QUOTE="aapee";26080245]Mietin kanssa et mitä suhteesta seuraisi? Molemmat erotetaan koulusta tai mitä voisi tapahtua?[/QUOTE]

En usko. Ainoastaan siinä tapauksessa, jos olisit alle 18-vuotias, opettaja syyllistyisi rikokseen, jos koskisi sinuun.

No huomautuksen/puhuttelun opettaja (ja sinäkin) voisi saada, jos menisi rehtorin tietoon. Muuten riippuu kai siitä, mitä koulun säännöt sanoo tai sanooko mitään. Mutta sinuna (teinä) oottaisin koulutuksen loppuun asti. Samallahan sitä voi vähän kartoittaa, onko ope tosissaan jos jaksaa vuoden ootella!

[QUOTE="...";26080706]No huomautuksen/puhuttelun opettaja (ja sinäkin) voisi saada, jos menisi rehtorin tietoon. Muuten riippuu kai siitä, mitä koulun säännöt sanoo tai sanooko mitään. Mutta sinuna (teinä) oottaisin koulutuksen loppuun asti. Samallahan sitä voi vähän kartoittaa, onko ope tosissaan jos jaksaa vuoden ootella![/QUOTE]

Samaa mieltä.

Tuttava alkoi sh-opiskelijana seurustelemaan heillä välillä luentoja pitäneen lekurin kanssa. Käsittääkseni alkoivat kuitenkin tapailla vasta sen jälkeen, kun tuttavani oli jo valmistumassa (eikä kyseinen lekuri enää pitänyt hänelle luentoja). Ja ainakin heillä on kestänyt, ovat jo noin 13 vuotta olleet yhdessä.

[QUOTE="...";26080706]No huomautuksen/puhuttelun opettaja (ja sinäkin) voisi saada, jos menisi rehtorin tietoon. Muuten riippuu kai siitä, mitä koulun säännöt sanoo tai sanooko mitään. Mutta sinuna (teinä) oottaisin koulutuksen loppuun asti. Samallahan sitä voi vähän kartoittaa, onko ope tosissaan jos jaksaa vuoden ootella![/QUOTE]

Siis mitä helvettiä? Ensinnäkin, miksi ihmeessä tuosta mitään huomautusta tulisi, kun molemmat ovat aikuisia ihmisiä, eikä kyse ole mistään koululaisesta. Kyllä opettajallakin saa olla yksityiselämä, vaikka sitten aikuisen oppilaan kanssa.

Ja toiseksi, minusta on kyllä kohtuutonta vaatia odottamaan vuosi, että pääsisi viemään hommaa yhtään eteen päin. Että se sitten muka kertoisi onko tosissaan, just joo. Vain teini voi soveltaa tuollaista logiikkaa. En minä ainakaan jaksaisi itseäni vuotta varata yhtään kenellekään, vaikka olisi kuinka kiinnostava tapaus. Enkä usko, että kukaan normaali aikuinenkaan sellaiseen ryhtyisi, rajoittamaan elämäänsä ja varaamaan itseään:D

Siis mitä helvettiä? Ensinnäkin, miksi ihmeessä tuosta mitään huomautusta tulisi, kun molemmat ovat aikuisia ihmisiä, eikä kyse ole mistään koululaisesta. Kyllä opettajallakin saa olla yksityiselämä, vaikka sitten aikuisen oppilaan kanssa.

Ja toiseksi, minusta on kyllä kohtuutonta vaatia odottamaan vuosi, että pääsisi viemään hommaa yhtään eteen päin. Että se sitten muka kertoisi onko tosissaan, just joo. Vain teini voi soveltaa tuollaista logiikkaa. En minä ainakaan jaksaisi itseäni vuotta varata yhtään kenellekään, vaikka olisi kuinka kiinnostava tapaus. Enkä usko, että kukaan normaali aikuinenkaan sellaiseen ryhtyisi, rajoittamaan elämäänsä ja varaamaan itseään:D

Huomautus tai puhuttelu voi tulla, jos rehtori on sitä mieltä, että seurustelu asettaisi aloittajan ja muut oppilaat eriarvoiseen asemaan. Äkkiä voisi tulla mieleen, että aloittaja saisi kurssista paremman arvostelun vain sen takia, että seurustelee opettajansa kanssa. Tai sitten rehtori muuten vain pitäisi asiaa sopimattomana.

Älä nyt kovin syvälle sitä hernettä vedä... Aloittaja tekee opensa kanssa niin kuin haluaa, minä en heitä tule estämään.

On mahdollinen.
Mulla oli vispilänkauppaa opettajani kanssa koko kouluajan. Kouluni päätyttyä opettaja erosi, ja alkoi lähestyä enemmän ja henkilökohtaisemmin minua. Se kesti puolisen vuotta ja sitten hiipui. Ettei olis sama mies kyseessä? ;)