Onko omasta ulkonäöstä huolehtiminen "turhanpäiväistä"?

• Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
no jooo........hei sen meikin voi laittaa sen jälkeen kun on siivonnut ne pissat,saanut vauvan rauhotettua...jotain rajaa taas..
Ja on myöhässä? :saint:
mä en ole myöhästynyt vielä kertaakaan :D
jos meijän pitää kasilta lähtee herätään seiskalta..kolme muksuu syö ja pukee ja mä kerkeen välissä juoda aamukahvin ja laittaa itseni

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä kävin juuri varaamassa ajan kulmien siistimiseen ja värjäämiseen, ripsien värjäämiseen sekä hain kymppikortin pystysolariumiin :saint: minusta kaikki meikkaaminen yms itseensä panostaminen on kivaa. :) Se on mun tapani rentoutua, joten vastaukseni on että ei. ^^ En tietenkään jaksa joka päivä meikata tms mutta niin, tajusitte pointin ehkä. :F
Siinäpä se. Jos se rentouttaa ja tulee luontevasti omaa hyvää oloa rakentaessa, ei ole turhanpäiväistä. Paitsi solarium, joka on Saatanasta :saint: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja Iso-JEE:
Minä kävin juuri varaamassa ajan kulmien siistimiseen ja värjäämiseen, ripsien värjäämiseen sekä hain kymppikortin pystysolariumiin :saint: minusta kaikki meikkaaminen yms itseensä panostaminen on kivaa. :) Se on mun tapani rentoutua, joten vastaukseni on että ei. ^^ En tietenkään jaksa joka päivä meikata tms mutta niin, tajusitte pointin ehkä. :F
Kyllä mä tajusin ja en kiellä, ettenkö itsekin (ehkä) noin tekisi, mutta mulla ei vaan ole aikaa (mitä joku ei tunnu ymmärtävän). Mun mies lähtee aamulla klo 5 töihin, työn jälkeen kouluun ja on kotona ehkä siinä klo 19. Ei silloin enää mihinkään pääse. Mun suku ja ystävät asuvat 200km päässä, joten en saisi lapsiakaan minnekään. Ja kun koko päivän häärään ja juoksen pienten lasten perässä, niin mulle se 10min aamulla on hyvin tärkeä aika nukkua =)
Ja sen "ylimääräisen" 10min käytänaamuisin ennemmin suihkussa käyntiin, kuin meikkaamiseen.

Mutta, ei tämä tarkoita, että jos en arki- ja vkloaamuisin meikkaa, etten meikkaisi, kun lähden esim. ulos syömään, kaupungille shoppailemaan tms.

sama
Niin ja tässähän on muuten sellainen ongelma, että jos on tottunut meikkaamaan, niin eihän siihen kulukaan aikaa kun 10min. Mutta sellainen joka ei ole siihen tottunut (minä ) niin siihen samaan ripsivärin ja meikkivoiteen laittoon, meneekin ½ tuntia! :attn: Siitä syystä en arkisin meikkaa, en oikeesti ole valmis heräämään tuntia aikaisemmin (niin kauan menee jos laitan hiukset ja meikin). Juhlia varten sitten tottakai :)

JONSERED Karhunkantaja
jos meijän pitää kasilta lähtee herätään seiskalta..kolme muksuu syö ja pukee ja mä kerkeen välissä juoda aamukahvin ja laittaa itseni
Ei huono saavutus, ei. Yhdellä vessalla/suihkulla taloudessa, murrosikäisellä vessanvaltaajatytöllä, esimurrosikäisellä tytöllä ja pojalla ja tytöllä lisättynä hankala, joskaan ei ehkä mahdoton suoritus. Mutta takaisin asiaan: minulla ei ole siihen aikaa, sillä ei ole halua. :D

Siis toisin kuin tästä ketjusta vois päätellä niin minähän meikkaan aina kun astun ovesta ulos ja voi että kun haluaisin olla joko niin kaunis ettei tarvi meikata tai niin sinut itseni kanssa, että en häpeä vaikka kuka kävelis vastaan minun meikitöntä naamaa.
Itse en kyllä täällä palstalla hehkuttais että kuinka pidän itsestäni huolta meikkaamalla koska MINUN MIELESTÄ se kertoo vain siitä ettei hyväksy itseään sellaisena kuin on ja on jonkinlaisia itsetunto-ongelmia kun pelkää muiden katseita. Pakko vetää se "naamari" päälle ettei tarvitse hävetä itseään muiden silmissä.

no jooo........hei sen meikin voi laittaa sen jälkeen kun on siivonnut ne pissat,saanut vauvan rauhotettua...jotain rajaa taas..
Minkä ikäiset lapset sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
9v,3v,8kk niin ja kaks suurta koiruutta jotka vaativat oman hetken ulkona aamulla

9v,3v,8kk niin ja kaks suurta koiruutta jotka vaativat oman hetken ulkona aamulla
Teillä on kyllä tosi nopea lähtö aamuisin, jos tunnissa ulkoilutat koirat, syötät kolme lasta, puet ym. Hieno suoritus kyllä, ei voi muuta sanoa :)

Ei huono saavutus, ei. Yhdellä vessalla/suihkulla taloudessa, murrosikäisellä vessanvaltaajatytöllä, esimurrosikäisellä tytöllä ja pojalla ja tytöllä lisättynä hankala, joskaan ei ehkä mahdoton suoritus. Mutta takaisin asiaan: minulla ei ole siihen aikaa, sillä ei ole halua. :D

meillä sama toi vessa vaan yks :kieh: ja sama suihkuja yks :kieh:
ehkä joskus remonttia jos teki :snotty:

ei mitään vastaan meikkaajia tai meikamattomia.

ite en meikkaa kuin juhliin.
olen kaunis muutenkin :D
oma mies ei tykkää meikatuista. tykkää luonnollisesta kauneudesta.
aamuisin haluan nukkua niin pitkään kuin voin. aamuisin vaan harjaan hiukset ja hampaat ja piilarit silmiin ja lapset kuntoon ja menoksi, aina juoksuna. syön aamupalan töissä.

ajatelen vain kuinka raskasta se laittautuminen on kun aina pitää vaikka veis roskapussi tai hakee maitopurkin kaupasta. pikkureissua varten pakkeli naamaan

Teillä on kyllä tosi nopea lähtö aamuisin, jos tunnissa ulkoilutat koirat, syötät kolme lasta, puet ym. Hieno suoritus kyllä, ei voi muuta sanoa :)

no oma etu on et on talo ja oma piha ettei mitään kerrostalo ruliannsia...
mut illalla laitetaan valmiiks vaatteet,kassit,reput yms..ja kahvi niin et vaan napsautetaan ja kun kaikki on aamulla puettu lähetään ulos ja samalla reissulla koiruudet...sitten ne nakkaan sisään takas ja sitä ennen on muksut jo autossa jos autolla liikutaan:)

no oma etu on et on talo ja oma piha ettei mitään kerrostalo ruliannsia...
mut illalla laitetaan valmiiks vaatteet,kassit,reput yms..ja kahvi niin et vaan napsautetaan ja kun kaikki on aamulla puettu lähetään ulos ja samalla reissulla koiruudet...sitten ne nakkaan sisään takas ja sitä ennen on muksut jo autossa jos autolla liikutaan:)
On varmasti etua siitä teille :) Me kävellen suoriudutaan kaikki matkat (2,5v kävelee myös, joten jäädään ihastelemaan mitä milloinkin :D ). Kyllä mäkin aina iltaisin katson vaatteet ja kerhorepun valmiiksi ja kahvikin on valmiiksi ladattu illalla. Mutta silti niitä odottamattomia käänteitä tulee (milloin tyttö 1v on tehnyt isomman asia vaippaan, milloin 2,5veellä on pissahätä tms)

vieras
mua taas oksettaa miehet, joille tärkeämpää on kulkea salilla ja omissa urheiluharrastuksissa, sen sijaan että kantaa puolet taloustöistä ja lastenhoidosta.

Itse pidän itseni hoikkana terveyden takia. Ja kaapissa on sopivat farkut ja suorat housut jos käymme ulkona. Mekko kesäksi. Usein olen kotona verkkareissa, koska olen kotiäiti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mua taas oksettaa miehet, joille tärkeämpää on kulkea salilla ja omissa urheiluharrastuksissa, sen sijaan että kantaa puolet taloustöistä ja lastenhoidosta.

Itse pidän itseni hoikkana terveyden takia. Ja kaapissa on sopivat farkut ja suorat housut jos käymme ulkona. Mekko kesäksi. Usein olen kotona verkkareissa, koska olen kotiäiti.
entäs miehet jotka käy perheensä kanssa yhdessä salilla :whistle: =)

Yhteistyössä