Onko omasta ulkonäöstä huolehtiminen "turhanpäiväistä"?

• Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
mua ei haittaa jos joku ei meikkaa tai huolehdi ulkonäöstä itse olen tarkka ulkonäöstä
mut siinä vaiheessa kun joku kotiäiti tulee mussutaa että ei ole aikaa ni ampuu yli
...ja mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että ehkäpä ei todellakaan ole aamulla aikaa meikata?
siksi kun se on tekosyytä
herää vaikka 10min aikasemmin.
Mutta miksi pitäisi? Jos en ole kerran minnekään menossa, niin miksi pitäisi meikata? Meillä on kolme pientä lasta ja joskus aamut on sen verran hulinaa, että välttämättä sitä aikaa ei todellakaan ole.

sä kyselet että miksi no sun ei tarvitse meikata jo et halua..
mut iinä vaiheessa kun ei voi itseään laittaa kun ei muka aikaa sit se on tekosyy.tajuutko

Ei vaan niinkuin Jonsered sanoi että ihmiselle kenen mielestä se on turhaa ajanpuute ei ole tekosyy.
Ei minulla ole aikaa moneen asiaan jonka katson olevan turhaa.Miksi siis varaisin aikaa sellaiseen vaikka se olisi 5 minuuttia,joka ei kylläkään ole paljoa päivästä.
Mutta minulle turhaan hukattua aikaa.

Miä
En :D [/quote]

Anna miä selitän :D :D Herään 4.30 joka aamu että ehdin meikata ja laittaa hiukset ja käydä suihkussa. Jos en tekisi niitä niin voisin herätä 6.00. Hullu mikä hullu, tiedän :xmas:

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Anna miä selitän :D :D Herään 4.30 joka aamu että ehdin meikata ja laittaa hiukset ja käydä suihkussa. Jos en tekisi niitä niin voisin herätä 6.00. Hullu mikä hullu, tiedän :xmas:
Ja minä nukun seitsemään, herätän lapset aamiaiselle ja klo 8 olemme autossa. Enkä antaisi pois yhtäkään nukkumiseen käytettyä hetkeä. :D

mua ei haittaa jos joku ei meikkaa tai huolehdi ulkonäöstä itse olen tarkka ulkonäöstä
mut siinä vaiheessa kun joku kotiäiti tulee mussutaa että ei ole aikaa ni ampuu yli
...ja mikä siinä on niin vaikeaa käsittää, että ehkäpä ei todellakaan ole aamulla aikaa meikata?
siksi kun se on tekosyytä
herää vaikka 10min aikasemmin.
Mutta miksi pitäisi? Jos en ole kerran minnekään menossa, niin miksi pitäisi meikata? Meillä on kolme pientä lasta ja joskus aamut on sen verran hulinaa, että välttämättä sitä aikaa ei todellakaan ole.

sä kyselet että miksi no sun ei tarvitse meikata jo et halua..
mut iinä vaiheessa kun ei voi itseään laittaa kun ei muka aikaa sit se on tekosyy.tajuutko
En :D

se että sä et meikkaa on syy se että ei aikaa?
Muokkasin ylläolevaa.
Mulla on lapset vajaa 5v, 2,5v, joka juuri oppi kuivaksi ja 1-vuotias, joten se aamuun varattu 1,5h ennen esikoisen kerhoon lähtöä on täynnä toimintaa tässä perheessä.
Ja edelleen sanon, että mua ei todellakaan haittaa ne, jotka meikkaavat, mutta miksi meikkaamattomuudesta pitää tehdä niin hemmetin iso asia, että mun (ja muitten) pitäisi herätä 10min normaalia aiemmin vain siksi, että kerkii vetämään pakkelit naamaansa.

Miä
no se on oma moka jos omaan pärstääs pistät sen puoltoista tuntia.
mulla siihen menee max vartti
Kyllä miä muutakin teen, juon kahvit, puen päälle ja sellasta. Miun pitää saada herätä rauhassa :D En miä lättyäni laittele ihan noin pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Ja minä nukun seitsemään, herätän lapset aamiaiselle ja klo 8 olemme autossa. Enkä antaisi pois yhtäkään nukkumiseen käytettyä hetkeä. :D
No NYT mä ymmärsin :) mutta mä oonkin maalta :whistle: :D

Ei se turhanpäiväistä ole muttei sen tarvitse olla myöskään joka päiväistä, ainakaan minulla. Nimittäin on päiviä jolloin ei kertakaikkiaan kiinnosta miltä näyttää ja kuka vetää hernulin nenään jos käyn kaupassa ilman sen suurempaa ehostusta ;)

JONSERED Karhunkantaja
pitääks dominan oll :whistle: :snotty:
Sitähän se on, kiltteyttä. Antaa todellinen valta subille. ;)

Ja kyllä, kaikille pitää olla ainakin kohtelias, jollei ystävällinen olisikaan. Itselläni on kova työ muistaa tämä...

pitääks dominan oll :whistle: :snotty:
Sitähän se on, kiltteyttä. Antaa todellinen valta subille. ;)

Ja kyllä, kaikille pitää olla ainakin kohtelias, jollei ystävällinen olisikaan. Itselläni on kova työ muistaa tämä...

mä olen tottunut sanomaan suoraan asiat
ja ketään en ala nuoleskelemaan :snotty:

Niin, siis aikaahan kaikilla on, kyse on vaan siitä miten elämänsä arvottaa. Jos vauva huutaa aamulla naama punaisena maitoa, niin sitä voi sanoa, että odotas vähän kun äiti laittaa meikit naamaan. Tai jos imettää ja alkaa sitten vasta meikkaamaan ja joku lapsista pissasikin lattialle niin sitä voi odottaa kymmenen minuuttia ja antaa sen lapsen olla pissat housuissa ja antaa sen pissan valua lattian rakoihin, mutta aika moni valitsee toisin. Että kyllä sitä aikaa on jos on valmis ottamaan sen pois lasten tarpeista, omasta unesta tai jostain muusta, moni ei ole.Ja mulla ei ainakaan ole aavistustakaan että koska tuo vauva herää, etten voi teitää että koska se kello pitäis laittaa soimaan että on täydessä meikissä ennen vauvan heräämistä ja arkiaskareiden alkamista.

No, mä oon aina ollu semmonen et en välitä miltä mä (tai joku) muu näytän.Mä en ä kuljen verkkareissa en meikkaa,en käytä mitään "kosmeettisia" aineta shampoota,hoitoainetta ja saippuaa lukuunottamata. Kampaan tukkani sillon ku ehdin,jaksan ja viittin.

Ei vois vähempää kiinnostaa kenenkään ulkonäkö

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Niin, siis aikaahan kaikilla on, kyse on vaan siitä miten elämänsä arvottaa. Jos vauva huutaa aamulla naama punaisena maitoa, niin sitä voi sanoa, että odotas vähän kun äiti laittaa meikit naamaan. Tai jos imettää ja alkaa sitten vasta meikkaamaan ja joku lapsista pissasikin lattialle niin sitä voi odottaa kymmenen minuuttia ja antaa sen lapsen olla pissat housuissa ja antaa sen pissan valua lattian rakoihin, mutta aika moni valitsee toisin. Että kyllä sitä aikaa on jos on valmis ottamaan sen pois lasten tarpeista, omasta unesta tai jostain muusta, moni ei ole.Ja mulla ei ainakaan ole aavistustakaan että koska tuo vauva herää, etten voi teitää että koska se kello pitäis laittaa soimaan että on täydessä meikissä ennen vauvan heräämistä ja arkiaskareiden alkamista.

no jooo........hei sen meikin voi laittaa sen jälkeen kun on siivonnut ne pissat,saanut vauvan rauhotettua...jotain rajaa taas..

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
:LOL: :LOL: Just näin! :LOL: ...ai hemmetti... :LOL:

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En mä aina jaksa huolehtia, mutta sikäli se huolehtiminen ei ole turhaa, että siitä tulee paljon parempi olo itselle.
Noinhan sen kuuluukin olla. ei niin, että jos jättää tietyt kulissinpystytysrituaalit joskus väliin, kärsii siitä.

jokaisella on taakkansa kannettavana
Mä en meikkaa enkä laita hiuksia kun oon ilmankin niin perkeleen kaunis. Sitten kun vähän laitan itseäni, on rasittavaa kulkea yleisillä paikoilla kun vaan tuijotetaan ja tullaan juttelemaan. Ei sellaista jatkuvaa huomion kohteena olemista jaksa kukaan.

Minä kävin juuri varaamassa ajan kulmien siistimiseen ja värjäämiseen, ripsien värjäämiseen sekä hain kymppikortin pystysolariumiin :saint: minusta kaikki meikkaaminen yms itseensä panostaminen on kivaa. :) Se on mun tapani rentoutua, joten vastaukseni on että ei. ^^ En tietenkään jaksa joka päivä meikata tms mutta niin, tajusitte pointin ehkä. :F

Ollaan me kyllä niin erilaisia. Mie niin nautin siitä että saan nukkua aamulla enemmän. Enkä ikinä heräis aikasemmin tavallisena aamuna että ehtisin meikata. Luulempa että se on muidenkin etu. Mieluummin olen vähän homssuinen, mutta hyväntuulinen ja pirteä kuin viimesen päälle, mut väsynyt ja kärttyinen.

Mutta jollekinhan se laittautuminen voi tuoda juuri sitä pirteyttä :D .

Yhteistyössä