?
-
Vieras
Meillä oli hyvin vähän riitoja exän kanssa ja yhdessä oltiin pari vuosikymmentä. Kuitenkin tuli ero eli ei se riitojen määrä välttämättä mitään mittaa. Ehkä on joskus hyvä päästelläkin mölyt mahastaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja juu:No, me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja eipä olla juuri riidelty. Asioista on puhuttu kyllä, mutta ei vaan ole tullut mitään suurempia kriisejä tai erimielisyyksiä. Mieheni on kovin rauhaa rakastava ja herkkä, diplomaattinen ja fiksu, kokee, että asiat tulee selvittää muilla tavoilla kuin riitelemällä.
Alkuperäinen kirjoittaja juu:No, me ollaan oltu yhdessä 8 vuotta ja eipä olla juuri riidelty. Asioista on puhuttu kyllä, mutta ei vaan ole tullut mitään suurempia kriisejä tai erimielisyyksiä. Mieheni on kovin rauhaa rakastava ja herkkä, diplomaattinen ja fiksu, kokee, että asiat tulee selvittää muilla tavoilla kuin riitelemällä.
Alkuperäinen kirjoittaja ++:Tsemppiä sulle, ap!
Meillä on kotona hyvin saman tyylinen tilanne ja vaikeaa on muutenkin kuin vain riitelemisessä.
Miehesi käytös ei ole normaalia, jokaisen ihmisen täytyy kestää kritiikkiä ja ottaa opikseen kanssaihmisten sanomisista. Kuka normaali ihminen ei haluaisi että lähimmäisillään on hyvä olla?
Kuulostaa kovasti narsistiselta käytökseltä kertomasi perusteella, vaikka tapausta en voikaan "diagnosoida" sitä tuntematta. Appesi kuulostaa myös melko tyrannilta, liekö oppi tulee sit sieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja ++:Ap kirjoitteli ettei hänen miehensä kestä hänelle sanomista, pakenee sitä mököttämällä tai syyttelyyn turvautumalla. Eli ei siis pysty ottamaan ap:n sanomisia vastaan. Erolla uhkailu on myös melko halpamaista, ehkä tietää että siinä on keino kontrolloida. Ja ap sanojensa mukaan pelkääkin eropuheita.
Se ettei kunnioita toisen sanomisia ja haluaa aina kiinnittää huomion johonkin muuhun kuin itseensä on muiden aliarvioimista. Mies saa varmaan ap:n tuntemaan olonsa syylliseksi kun on halunnut puhua jostain mieltään painavasta?
Alkuperäinen kirjoittaja ++:Mies saa varmaan ap:n tuntemaan olonsa syylliseksi kun on halunnut puhua jostain mieltään painavasta?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos ++. tota narsismia olen itsekin miettinyt, mutta en oikein usko että on sitä, koska mies pystyy muuttumaan (on muuttunut paljon vuoden sisällä parempaan päin) ja koska pystyy myös tietyissä määrin puhumaan tunteistaan ja tuntemaan surua ym. Miehen isää epäilen (ainakin jossain määrin) narsistiksi ja sellainen kasvuympäristö toki jättää jälkensä. Mielestäni mies ei ollenkaan ymmärrä, ettei heidän kotonaan ole normaali ilmapiiri. Itse tiedän olevani jossain määrin läheisriippuvainen, eikä omakaan lapsuudenkoti ollut kaikista parhain.
Haluaisin oikeastaan mennä johonkin terapiaan, mutta sellaiseen mies ei suostu, koska meillä ei ole ongelmia hänen mielestään. Ainoa ongelma on se, että minä nostan esiin tiettyjä asioita.
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja ++:Ap kirjoitteli ettei hänen miehensä kestä hänelle sanomista, pakenee sitä mököttämällä tai syyttelyyn turvautumalla. Eli ei siis pysty ottamaan ap:n sanomisia vastaan. Erolla uhkailu on myös melko halpamaista, ehkä tietää että siinä on keino kontrolloida. Ja ap sanojensa mukaan pelkääkin eropuheita.
Se ettei kunnioita toisen sanomisia ja haluaa aina kiinnittää huomion johonkin muuhun kuin itseensä on muiden aliarvioimista. Mies saa varmaan ap:n tuntemaan olonsa syylliseksi kun on halunnut puhua jostain mieltään painavasta?
Niin ap kertoi että aina kun hän "nostaa epäkohtia", mies kokee sen syyttelynä. Ap ei kerro miettineensä esittääkö hän asiat syyttävässä sävyssä, vaan haluaa että mies riitelisi hänen kanssaan siitä "epäkohdasta" koska "normaalit pariskunnat riitelee".
Niin. Kaikilla asioilla on kaksi puolta. Niitä "epäkohtia" voi käsitellä ja niistä keskustella myös haastamatta sitä paljon kaivattua riitaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Kiitos ++. tota narsismia olen itsekin miettinyt, mutta en oikein usko että on sitä, koska mies pystyy muuttumaan (on muuttunut paljon vuoden sisällä parempaan päin) ja koska pystyy myös tietyissä määrin puhumaan tunteistaan ja tuntemaan surua ym. Miehen isää epäilen (ainakin jossain määrin) narsistiksi ja sellainen kasvuympäristö toki jättää jälkensä. Mielestäni mies ei ollenkaan ymmärrä, ettei heidän kotonaan ole normaali ilmapiiri. Itse tiedän olevani jossain määrin läheisriippuvainen, eikä omakaan lapsuudenkoti ollut kaikista parhain.
Haluaisin oikeastaan mennä johonkin terapiaan, mutta sellaiseen mies ei suostu, koska meillä ei ole ongelmia hänen mielestään. Ainoa ongelma on se, että minä nostan esiin tiettyjä asioita.
Oletko mielestäsi myös liian kiltti, kärsitkö kiltin tytön syndroomasta, entäpä millainen oli äitisuhteesi niin saadaan koko muotitermistön täyskäsi tähän?
Oletkos muuta sukua saanut diagnisoitua, josko sen asian tiimoilta pääsisit juttelemaan terapeutin kanssa?
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Mun mielestä silloin ei ole rakkautta jos ei ole riitojakin! JOs ei tapella välillä niin se on sitten sama jos asuis kämppiksen kanssa (ei tunteita ei riitoja)