Onko olemassa jotain niksiä reunoistaa käpristyville matoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kompura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kompura

Vieras
En oikein tiedä, mitä materiaalia tuo matto on, mutta sellainen karheahko pinta ja helppohoitoinen se on. Ei muovimatto, vaan jotain enemmän kangasmaista narumateriaalia.
Inhottaa, kun kaikki aina kompuroi maton reunoihin, kun ne on menneet rullalle. :(

Itse niittasin rullaantuvaan kulmaan pahvinpalan, että pysyi suorassa, laitoin pienillä niiteillä, eikä nekään näkyneet siitä ollenkaan. Paha tietty sanoa, sopisko tuo sun matolle...

Nää on muuten Ikean mattoja. Tietää sen, ettei halvalla hyvää saa. Mutta enpä osannut kuvitella, että ne on noin merkittävästi huonot. Huonontaa jo elämänlaatua, jos tuohon kompastuu ja jos vaikka lyö päänsä johki. :(

Mulla oli joskus sellaiset halvat käytävämatot, ja ne rullaantuivat myös päistään siten, että jos niihin ei joku kaatunut niin ainakaan sitten väliovet eivät auenneet, kun tökkäsivät niihin mattoihin. Tein niin, että kastelin maton päät ja rullaisn ne tiukaksi rullaksi alaspäin harjanvarren ympärille yöksi, siis noin 30 cm matkalta. Kuivuivat muistaakseni vielä seuraavan päivän, ja kun avasin ne, asettuivat ne hyvin aloilleen.

Mulla oli joskus sellaiset halvat käytävämatot, ja ne rullaantuivat myös päistään siten, että jos niihin ei joku kaatunut niin ainakaan sitten väliovet eivät auenneet, kun tökkäsivät niihin mattoihin. Tein niin, että kastelin maton päät ja rullaisn ne tiukaksi rullaksi alaspäin harjanvarren ympärille yöksi, siis noin 30 cm matkalta. Kuivuivat muistaakseni vielä seuraavan päivän, ja kun avasin ne, asettuivat ne hyvin aloilleen.

Täytyypä kokeilla tuota.
Ei noihin kulmiin mitään pahveja voi laittaa, kun tuo matto on kuitenkin aika paksua materiaalia.

Yhteistyössä