Onko olemassa sikiöille kasvukäyriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viipu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viipu"

Vieras
Mulla on ollut sf-mitta koko raskauden ajan yläkäyrällä. Toissapäivänä tehtiin painoarvio että tiedetään, jos on tulossa kovin iso vauva.

Olin neuvolalääkärillä toissapäivänä ja lääkäri oli tosi hiljanen, ei sanonut oikein mitään ja oli vähän tylyn oloinen. Torstaina kun olin lääkärissä oli viikkoja 35+0 ja lääkäri antoi painoarvioksi 2486 g. Kysyin että onko se paljon vai vähän enkä saanut vastaukseksi kuin epämääräistä mutinaa ja puhetta aiheen vierestä :/

Niin olisiko olemassa jotain sikiöiden kasvukäyrää, josta voisi katsoa että mitä tuo vajaa 2,5 kiloa oikein meinaa.

loppuraskaudessa vauvalle tulee painoa 150-200g viikossa. laskettuna aikana tuo siis tarkoiitaisi n 3.5kg, vaikka menis pari viikkoa yli niin alle neljän kilon jäis. tietty yksittäisessä uä-rvioissakin voi olla heittoa.

Aikalailla keskikäyrällä vaikuttais olevan. Meillä tais olla myös tota luokkaa. Pitkään oli alakäyrällä mut nyt keskikäyrällä. N. 200g/viikko tulee painoa lisää tässä vaiheessa. :) Siis vauvalle. :D

[QUOTE="vieras";24253366]Aikalailla keskikäyrällä vaikuttais olevan. Meillä tais olla myös tota luokkaa. Pitkään oli alakäyrällä mut nyt keskikäyrällä. N. 200g/viikko tulee painoa lisää tässä vaiheessa. :) Siis vauvalle. :D[/QUOTE]

Niin ja mulla myös sf-mitta ollut yläkäyrillä, vaikka sikiö oli tähän asti alakäyrillä. Sokerirasituskoe tehty 2 kertaa ja oli normaali. Rv 36 jälkeen alkoi kohtu laskeutua.

Yhteistyössä