Onko olemassa hyla-suklaata???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaverilla vaan on sydänsuruja ja ajattelin mennä käymään kera muutaman siiderin ja suklaakin ois ollut kiva, mutta sit muistin ton laktoosijutun... Tietty voisin kehittää jotain muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
Hyla on Valion tuotenimi vähälaktoosisille tuotteille...aivan kuten into on ingmannin. opetelkaa hyvät ihmiset tuo asia jo pikkuhiljaa

aha ok, anteeksi. Ei ole perheessä tai muutenkaan sen enempää lähipiirissä yhtäkään tällaisia tuotteita tarvitsevaa niin enpä ole perehtynyt. Kiitos tiedosta...

Vähän ohi aiheen mutta hymyillyttää kaverini joka omasta mielestään kärsii laktoosi intorelanssista mutta voi vetää fazerin sinisen levyn ihan ongelmitta =D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyla on Valion tuotenimi vähälaktoosisille tuotteille...aivan kuten into on ingmannin. opetelkaa hyvät ihmiset tuo asia jo pikkuhiljaa

aha ok, anteeksi. Ei ole perheessä tai muutenkaan sen enempää lähipiirissä yhtäkään tällaisia tuotteita tarvitsevaa niin enpä ole perehtynyt. Kiitos tiedosta...

no etpä ole ainut. uskomattominta on, että ammattilaisetkin puhuvat Hyla tuotteista.hyvin onnistui Valio markkinoinnissaan aikoinaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vähän ohi aiheen mutta hymyillyttää kaverini joka omasta mielestään kärsii laktoosi intorelanssista mutta voi vetää fazerin sinisen levyn ihan ongelmitta =D

Kyllä minä ainakin tuohon pystyn. Oon aina pystynyt. Ja laktoosi-intoleranssi on ihan oikeasti todettu. :D Mutta litra jäätelöä aiheuttaa jo oireita... Itse asiassa jo puolikin litraa kerralla syötynä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no etpä ole ainut. uskomattominta on, että ammattilaisetkin puhuvat Hyla tuotteista.hyvin onnistui Valio markkinoinnissaan aikoinaan.

Aivan samoin moni ottaa buranaa, vaikka ottaisikin ibumaxia tai ibusalia... hiihtokengät ovat monot monosen hiihtokenkien mukaan... kyllä näitä tuotemerkkejä, jotka ovat jääneet elämään riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:

Kyllä minä ainakin tuohon pystyn. Oon aina pystynyt. Ja laktoosi-intoleranssi on ihan oikeasti todettu. :D

Okei,ku jotenkin se vaan mun mielestä ollut hassua aina että jaksaa siitä sanoa ja vetää posket lommolla suklaata ja tavallista juustoa=D
Oon ymmärtänyt että kokeissa käynyt ja ollut siellä rajalla tuo arvo.

Kyllä minä ainakin tuohon pystyn. Oon aina pystynyt. Ja laktoosi-intoleranssi on ihan oikeasti todettu. :D

Okei,ku jotenkin se vaan mun mielestä ollut hassua aina että jaksaa siitä sanoa ja vetää posket lommolla suklaata ja tavallista juustoa=D

Nuo kypsytetyt juustot eli "tavalliset" juustothan ovat kaikki laktoosittomia. Ei ole erikseen olemassa mitään laktoositonta Edamia yms.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:

Nuo kypsytetyt juustot eli "tavalliset" juustothan ovat kaikki laktoosittomia. Ei ole erikseen olemassa mitään laktoositonta Edamia yms.

Ja mulla ei ainakaan reagoi vatsa aina samalla tavalla. Testien mukaan maitoallergiassa nega, mutta laktoosi-intoleranssi positiivinen, se on itse asiassa kolme kertaa testattu, ensimmäisen kerran kun olin 5-6-vuotias.

Joskus voin syödä ihan hyvin tavallista jäätelöä jne, toisinaan vatsa ei kestä edes laktoositonta. En tiedä miksi. Olis kiva, kun tietäisi aina etukäteen koska kannattaa syödä jäätelöä :D

Jotkut laktoosi-intolerantikot pystyvät syömään esim. suklaata tai jäätelöä, vaikka tavallinen maito aiheuttaa oikeasti selvät oireet. Monilla elimistö kestää maitoa rasvaisessa muodossa, mutta ei vähärasvaisena!
Ei tosin kaikilla.

Mutta en osaa sanoa, onko vähälaktoosista suklaata, tumma suklaa sitten tietysti on maidotonta ja laktoositonta. Mutta ei maistu kaikille.

Ja todella, Hyla on Valion tuotemerkki, ei vähälaktoosisen synonyymi!!!

Mä lakto-intona pystyn syömään nykyään tavallisesta maidosta tehtyjä juttuja, mutten kermaa -edes laktoosittomana- enkä rasvattomia maitotuotteita. Pehmytjätski, vaikka vähälaktoosista pitäisikin olla, saa vatsan ihan sekaisin... Rasvattomasta hyla-maitojauheesta menee vatsa NIIN sekaisin, että menee monta päivää, että se selkenee... eli ota näistä sitten selvää. Suklaata pystyn syömään -ja jopa pähkinäsuklaata vaikka olen pähkinöillekin allerginen.

Tässä lista laktoosittomista suklaista http://www.laktoositon.net/group.php?group_id=4

Mulla on ihan täydellinen laktoosi-intoleranssi, mutta silti pystyn syömään tavallista suklaata. Ihme juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Ja mulla ei ainakaan reagoi vatsa aina samalla tavalla. Testien mukaan maitoallergiassa nega, mutta laktoosi-intoleranssi positiivinen, se on itse asiassa kolme kertaa testattu, ensimmäisen kerran kun olin 5-6-vuotias.

Joskus voin syödä ihan hyvin tavallista jäätelöä jne, toisinaan vatsa ei kestä edes laktoositonta. En tiedä miksi. Olis kiva, kun tietäisi aina etukäteen koska kannattaa syödä jäätelöä :D

Minä itse asiassa tiedän, koska voin syödä ja koska en. Pitää vaan ennen syömistä hetki keskittyä miettimään oloaan sillä hetkellä ja kuvitella, miltä tuntuu, jos syö esim. jäätelöä. Hullu juttu, mutta toimii minulla. :)

Kyllä minä ainakin tuohon pystyn. Oon aina pystynyt. Ja laktoosi-intoleranssi on ihan oikeasti todettu. :D Mutta litra jäätelöä aiheuttaa jo oireita... Itse asiassa jo puolikin litraa kerralla syötynä. :)

Mulla itselläni oli rajalla tuo testi. Selvästi huomasin, että tietyt asiat vaikuttavat eri tavalla. Kokonaislaktoosin määrä se siinä oli merkitystä itselleni. En voinut syödä geishaa (siinä on ihan hirvittävästi laktoosia), mutta tavallista sinistä kylläkin. Jäätelöä ja maitotuotteita syödään taas suhteessa isompia määriä, joten niissä vaikutus oli selvästi isompi. Mulla lämmin kaakao oli ihan nou nou, oli pakko juoda laktoositonta maitoa. Mutta jonkun voin laktoosi oli ihan yhtä tyhjän kanssa, voitahan ei syödä samoja määriä.

Tilanne on varmaan helpottunut nyt vuosien varrella. Yhä ostan hylaa, mutta ravintolassa en enää katso laktoosin määriä. Se riittää että kotona on määrät kohtuullisia. Geishaa pystyn syömään säntillisiä määriä, oi sitä ihanuutta.

No vie sille fazerin sininen ja sellaisia apteekista ostettavia nappeja jotka estää maidon sivuoireet :D Tosin en usko että maitosuklaasta hirveesti tulee oireita, yks levykin on vaan 200 g josta suurin osa on jotain muuta kun maitoa...

Yhteistyössä