te kellä laktoosi-intoleranssi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierfas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierfas

Vieras
itselläni sitä yritetään jäljittää altistus-ei altistusta periaatteella.

montako päivää maha kipeänä maitotuotteen syömisen jälkeen? onko muita oireita kun vatsaoireet?

entäs onko olemassa täysin laktoositonta suklaata =) no, tai edes hyla?

On olemassa täysin maidotontakin suklaata. Katsopa kaupasta niistä tummista suklaista, mitä sisältävät. Mulla vatsaoireet kestää syödyn laktoosin määrästä riippuen 6-24 tuntia.

Pandan tumma on laktoositon, tumma Royalkin oli maidoton. Brunbergilla tms on myös. Ja Wienernougat, tonttukonvehdit, Dammenbergilla on maidotonta.

Mulla kestää oireet muutamasta tunnista ehkä puoleen vuorokauteen. Päänsärky tulee joskus vatsaoireiden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla on ollut taasen vatsaoireita pari, kome päivää. taitaa siis olla jotain muuta.... noo, litalginia nassuun.
Oletko sän sen laktoosipitoisen testipäivän jälkeiset päivät täysin laktoosittomalla vai vähälaktoosisella ruualla? Jos jälkimmäisellä, voi olla, ettet siedä lainkaan laktoosia, jolloin siis Hylakaan ei sulle käy.

Mulla vatsaoireet voi kestää ihan 2 viikkoakin. Jos altistuksella yrittää saada jotain selvyyttä, niin kannattaa kyllä olla täysin ilman laktoosia vaikka 1kk (joskus tarvitaan pidempikin aika suoliston toipumiseen ja tilanteen tasapainoon saamiseen...) ja sitten ruveta kokeilemaan vähälaktoosisia tuotteita.

Mä oireilen pitkäänkin, tosin mulla sitä ei lääkärit mitenkään todenneet. Osasin ihan itse päätellä kyseisen asian, koska en pystynyt yksinkertaisesti syömään/ juomaan tavallisia maitotuotteita. Näin iän vuoksi on helpottanut siinä määrin, että jogurttia voin syödä ihan tavallistakin ja jotain muutakin. Ainoastaan maitona käytän laktoositonta maitojuomaa. Ja toki ruokakermat on sitten laktoositonta. Mutta kyllä sitä välillä tulee pakostikin laitettua kahviin tavallista maitoa ja sitä oloa ei kyllä itelle haluis.. Mutta tuokaan olo ei tule kupillisesta vaan parista vasta.

Yhteistyössä