onko oikein

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Että puheterapeutti tutkii lapsen lääkärikäyntejä, ja soittelee sitten niistä mulle?
Väittää mulle etten ole huolehtinu lapseni terveydestä kun ei lue missään että oisin käyttäny.

lapsella oli piilotulehdus, siis että huomattiin muussa yhteydessä että korvassa tulehdus, saatiin lääkkeet ja nyt en kuulema ole käynyt uudestaan näyttämässä.
En katsonu tarpeelliseksi heti kun näytti olevan kunnossa, mutta ajatuksena oli että käytän varulta mutten sitä vielä ole tehny.

Vähän alko ottaa kupoliin kun siellä urtsitaan meidän asioita, kysymättä edes mitään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:22 vieras kirjoitti:
Olisko kuitenkin kannattanu käyttää heti jälkitarkastuksessa. Ethän huomannut oikeetakaan tulehdusta kun oli piilevänä. Eli siis et voi tietää onko tulehdus parantunu vai ei.

kuuloo käytiin näyttämässä kun mielestäni ei kuullut hyvin ja se johtu tuosta, ja nyt on muutos että kuulee ihan normaalisti niin sen takia en sitä heti varannu.

no mä vähän kyllä ihmettelen sitä että millä oikeudella puheterapeutti tutkii lapsen lääkäri käyntejä? sillä eiväthän tk-lääkäri käynnit hänelle kuulu ja se että ei ole kysynyt edes lupaa vanhemmilta saadakseen tutkia lapsenlääkäri käyntejä! ja mikäköhän tän puheterapeutin pointti oli?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:25 vieras kirjoitti:
no mä vähän kyllä ihmettelen sitä että millä oikeudella puheterapeutti tutkii lapsen lääkäri käyntejä? sillä eiväthän tk-lääkäri käynnit hänelle kuulu ja se että ei ole kysynyt edes lupaa vanhemmilta saadakseen tutkia lapsenlääkäri käyntejä! ja mikäköhän tän puheterapeutin pointti oli?

En tosiaan tiedä mitä sillä tiedolla tekee, ja ilman lupia käy utelemassa niitä.
Ei minustakaan kuulu yhtään sille minkä takia mekin lääkärissä käydään, kai se minunkin käynnit kattelee siellä :o
Ja saako se niitä muka jollain oikeudella kattoo?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:14 äiti kirjoitti:
Että puheterapeutti tutkii lapsen lääkärikäyntejä, ja soittelee sitten niistä mulle?
Väittää mulle etten ole huolehtinu lapseni terveydestä kun ei lue missään että oisin käyttäny.

Tähän suoraan sanottuna ei ole. Vaitiolovelvollisuus pitäisi olla tuossakin se, joka pitää. Puheterapeutilla ei ole mitään oikeutta puuttua toisten lapsien lääkärikäynteihin, eikä oikeutta keskustella lääkärin kanssa lapsesta.
Senhän sanoo jo lakikin, eikö? :whistle: Ja mitä sitä lääkärillä, jos ei tarvetta ole ollut.. olisi iloinen, että on toisella terve lapsonen.
Itse varmaan henk.koht hoitaisin tuollaisen käytöksen jälkeen uuden puheterapeutin, joka ei yrittäisi liian innokkaasti puuttua toisten asioihin.

Potilastiedot on aina salaisia ellei potilas anna lupaa niitä tutkia. Vain hoitava lääkäri voi selailla vanhoja käyntejä tarvittaessa. Tutkimiseen pitää aina olla jokin peruste.

OT: Jälkitarkastuksessa kannattaa käyttää korvatulehdusten jälkeen sen takia noin 4 viikon päästä, että voidaan todeta korvan olleen välillä terve, muutoin voi jäädä epäselväksi onko tulehdus ollut korvassa kuukausia tai viikkoja viikkojen perään, ja esim lääke tehoton.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:35 CotHai kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:14 äiti kirjoitti:

Tähän suoraan sanottuna ei ole. Vaitiolovelvollisuus pitäisi olla tuossakin se, joka pitää. Puheterapeutilla ei ole mitään oikeutta puuttua toisten lapsien lääkärikäynteihin, eikä oikeutta keskustella lääkärin kanssa lapsesta.
Senhän sanoo jo lakikin, eikö? :whistle: Ja mitä sitä lääkärillä, jos ei tarvetta ole ollut.. olisi iloinen, että on toisella terve lapsonen.
Itse varmaan henk.koht hoitaisin tuollaisen käytöksen jälkeen uuden puheterapeutin, joka ei yrittäisi liian innokkaasti puuttua toisten asioihin.

Se on saletti että vaihtuu terapeutti.
Voiko tästä valittaa johonkin, joutais virastaan tommonen. :kieh:
Joo ja meidän eka käynti ei siellä näy niin sano että ette ole tainnu edes käydä :o
Ja että hänpäs ottaa selvää miks ei ole kirjattu.
Sehän suorastaan v.ittuilee!
#&%?$!* se sille kuuluu vaikka missä oltas käyty :kieh:

Niin hirveesti ottaa päähän ettei tiiä miten olis!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:32 äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:25 vieras kirjoitti:

En tosiaan tiedä mitä sillä tiedolla tekee, ja ilman lupia käy utelemassa niitä.
Ei minustakaan kuulu yhtään sille minkä takia mekin lääkärissä käydään, kai se minunkin käynnit kattelee siellä :o
Ja saako se niitä muka jollain oikeudella kattoo?

Meillä on heti ensimmäisellä pt käynnillä täytetty lappunen, jossa olen allekirjoittanut luvan antaa tietoja. Nyt en muista mitä tietoja lappuset on koskeneet, onko lupa ollut vain pt tietojen antamisesta eteenpäi vai oliko ollut lupa kaivaa muita tietoja.

Puheterapeutille on tarpeellinen myös tieto korvatulehduksen jälkitarkastuksesta, jotta tietää korvien olevan kunnossa. Joten ihan turhien asioiden kaivamisesta ei kyse ole.

Yhteistyössä