Ihmetyttää pkl-maksun suuruus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aps

Vieras
Toki mä lapseni vien erikois sairaanhoitoon kun tarvetta sille on, mut silti ärsyttää se et käyt useissa tutkimuksissa lapsen kanssa ja joka kerta maksat erillisen pkl-maksun joka on 27,40€ lapsen terveydestä vähän mut kyl se alkaa kukkarossa tuntumaan ku niitä kertyy useampia.

Toki toki on halvempaa mitä yksityisellä, mut silti ihmetyttää.. ja ärsyttää! Niin ja maksu katto ei tule täyteen ku se on lapsi kohtainen.. meil esim. on 3 lasta joita oon erikseen eri syistä käyttäny tutkimuksissa/kontrolleissa viimeisen vuoden aikana noin 10krt

Moni luulee, että lapsen tervydenhoito julksella puolella on maksutonta, mutta näinhän se ei ole. Vakuutuksesta on hyötyä, jos tulee paljon poliklinikkakäyntejä ja lääkekuluja.

[QUOTE="vieras";23375295]Moni luulee, että lapsen tervydenhoito julksella puolella on maksutonta, mutta näinhän se ei ole. Vakuutuksesta on hyötyä, jos tulee paljon poliklinikkakäyntejä ja lääkekuluja.[/QUOTE]

niin mut maksaa se vakutuski!! Enkä luule et ne on ilmaisia, vaik ei siitäkään haittaa ois.. kyl mä ainaki mietin jos menen kontrolli käynnille kontrollin takia et siinäki säästäs 30€ ku jättäs väliin

Sairastaminen maksaa yllättävän paljon. Meillä on ollut kuukausi, kun pelkästään lähisairaalaan maksettiin 170e. Onneksi oli vähän säästettynä, mutta on tuo iso raha varsinkin, kun saman kuukauden aikana tulee lääkelaskut ja hoitajajärjestelyjä yms. saman vaivan takia.

Meijän tytöllä on sairaus joka vaatii usein kontrolleja. JA hänelle on tehty jo kaks päänmagneettia, jotka maksais 200 egeä yksityisellä. Kun kävinkunnallisella puolella maksi oli 54,- kerta.
Eipä tullu mieleekään valittaa...
Vakuutusta ei saatu edes, koska diagnoosi oli tehty ennen syntymää.
Eli ihan turha meille. Ja kakkoselle ei sitä edes otettu, vaikka on teve. Ollaan käyty vuoden aikana kerran terveyskeskuksessa eli ihan turha olis ollu ainakin ekalle vuodelle.

Toki mä lapseni vien erikois sairaanhoitoon kun tarvetta sille on, mut silti ärsyttää se et käyt useissa tutkimuksissa lapsen kanssa ja joka kerta maksat erillisen pkl-maksun joka on 27,40€ lapsen terveydestä vähän mut kyl se alkaa kukkarossa tuntumaan ku niitä kertyy useampia.

Toki toki on halvempaa mitä yksityisellä, mut silti ihmetyttää.. ja ärsyttää! Niin ja maksu katto ei tule täyteen ku se on lapsi kohtainen.. meil esim. on 3 lasta joita oon erikseen eri syistä käyttäny tutkimuksissa/kontrolleissa viimeisen vuoden aikana noin 10krt

Soitappa sinne sairalan toimistoon, ja pyydä tarkistaa maksukatto.
Jso vaikka olis se raja ylittynyt. Silloin menee maksut puoleen hintaan.

Luuletko että tilat ja laitteet on ilmaisia? Kuvittelitko kenties että henkilökunta (lääkärit, hoitajat, keittäjät, siivoojat, sihteerit, lääkintävahtimestarit, lähetit jne) on siellä vapaaehtoistyössä? Onko sulla hajuakaan mitä TODELLISET kustannukset siitä käynnistä on?

Minun mielestäni sellaisen poliklinikkahoidon, joka on jatkuvaa (pitkäaikaissairaus tms) tai jonne mennään lähetteellä, pitäisi olla lapsille ilmaista. Sairaus rasittaa perhettä jo riittävästi ja taloudellisia kuluja (töistä poissaolot, matkat, muut järjestelyt) tulee myöskin riittävästi jo ilman poliknikkamaksuja.

Omalla lapsellani on kaksi eri vammaa. Toisen vamman poliknikkakäynneistä tulee aina lasku, mutta toisen vamman käynneistä ei tule.

Olen itse sh ja TIEDÄN mitä nuo maksavat.. mut se et hoidattaa lasta pitäisi olla mun mieletä ilmaista, silloin jos lapsella on jokin diagnoosi joka vaatii kontrolleja!
Ei 30 ole niin iso summa etten sitä lapseni terveyteen laittaisi, mut se et sulla on 1 sairaus joka vaatii kolmen eri lääkärin kannan oton käynnin arviossa 2:lla eri terapeutilla ja jokaisesta lääkärä käynnistä menee oma maksu!

Alkuperäinen kirjoittaja Älä ruikuta;23376031:
Luuletko että tilat ja laitteet on ilmaisia? Kuvittelitko kenties että henkilökunta (lääkärit, hoitajat, keittäjät, siivoojat, sihteerit, lääkintävahtimestarit, lähetit jne) on siellä vapaaehtoistyössä? Onko sulla hajuakaan mitä TODELLISET kustannukset siitä käynnistä on?

sitä varten meillä on yhteuskunta ja verotus et edes lapset pitäs saada hoidettua kohtuu hintaisilla summilla. Mulle se ei ole maksukyvylinen ongelma, mut tiedän ihmisiä keille on!!

Yhteistyössä