onko oikeasti ihmisiä jotka ei syö yhtään kasviksia tai edes hedelmiä koko päivänä?

  • Viestiketjun aloittaja kasvis
  • Ensimmäinen viesti
hhm
[QUOTE="hmm";26091027]kyllä sellaisiakin päiviä on. mutta ainoastaan hedelmät syön tuoreina, kasvikset ovat aina kypsennettyjä osana ruokaa.[/QUOTE]

Enkä vihannekset? Salaattia? Marjat?
 
missus
Hedelmiä en syö juuri koskaan, elleivät ole osana ruokaa esim. kahvilan leivoksessa tai jugurtin seassa. Joskus omenan, nyt siitepölyaikana en niitäkään allergian takia.

Tänään:

Kuivattuja hedelmiä söin aamulla myslissä ja lisäsin kuivattuja karpaloita itse sekaan.
Tänään olen syönyt myös kuusi siivua kurkkua kahden leivän päällä.

Eilen meni tomaatti-kurkku-salaattiseosta tortillan välissä.

Sitä edellisenä päivänä suolakurkkua ja yksi kirsikkatomaatti.

Kyllähän sitä syötyä tulee sitten kuitenkin, vaikka luulin, etten käytä. :D
 
edellinen
oho! miten sulla pysyy veriarvot kohallaan vai syötkö vitamiinit purkista? miten pystyt syömään kodin ulkopuolella jos kaikki kasvikset aiheuttaa oksennusrefleksin?
Ei minulla veriarvoissa ole koskaan ollut valittamista. Perussairauteni vuoksi niitä usein mittaillaan (ja sanottakoon nyt että sairaus sellainen ettei siihen vaikuta syömiset tai juomiset;))

Yleensä en syö kodin ulkopuolella tai jos syön niin "lokkaan" viileästi kasvikset syrjään. Olen kärsinyt tästä elämäni aikana todella paljon, mutta en voi tälle mitään. Olen maistellut, maistellut ja maistellut. Opetellut ja harjoitellut mutta en pääse yli siitä.
No okei, porkkanat menee keitettynä muun ruuan seasa pieninä annoksina, samoin esim. sipuli. Mutta pitää olla äärimmäisenn pehmeitä.

Sanottakoon vielä että en saata syödä mitään mikä rapisee/rutisee oli se sitten herkkua tai oikeaa ruokaa. Ilmeisesti kyse jostain aistiyliherkkyydestä tms.
 
"Ansku"
Tunnustan, en muista, koska söin viimeksi kasviksia tai hedelmiä. Llsään nyt vielä, että ole 36v paino normaalin alarajoissa. Ärsyttää, kun jotkut selittää, että ilman rehuja ei pysy hoikkana. Mä ainakin olen pysynyt. Vitamiinit vedän tabletin muodossa.
 
"vieras"
Luulen, että suurin osa ihmisistä ei syö joka ikinen päivä kasviksia, koska vaikka normaalisti söisi terveellisesti niin todella monet pitävät joskus herkkupäiviä jolloin syödään vaikka pitsaa.
 
"moi"
[QUOTE="Ansku";26091282]Tunnustan, en muista, koska söin viimeksi kasviksia tai hedelmiä. Llsään nyt vielä, että ole 36v paino normaalin alarajoissa. Ärsyttää, kun jotkut selittää, että ilman rehuja ei pysy hoikkana. Mä ainakin olen pysynyt. Vitamiinit vedän tabletin muodossa.[/QUOTE]

Tyhjät kalorit, ne pitää kyllä laihana. Ruoan ravintoköyhyyskin pitää laihana.
 
"Minna"
Miten joku voi noin kamalasti stressata muiden syömisistä? Ja aivan kuin makaroni yms. höttö olisi ainoa vaihtoehto kasviksille.

Itse syön kyllä kasviksia lähes joka päivä, mutta en jaksa märehtiä muiden syömisiä. Syökööt muut mitä lystää ja antakoot mun rauhassa syödä mitä mä haluan.
 
Kyllä sellaisia päiviä tulee, mutta ei onneksi viikoittain. Joskus jos on kiire päivä, saatan syödä aamulla pari leipää voideltuna (en jaksa/ehdi/viitsi siivuttaa kasviksia leivälle), lounaaksi jotain pussipastaa ja illalla taas puuroa, muroja tai leipää.
 
"vieras"
mä syön kasviksia melkein joka päivä sen puoli kiloa, mutta hedelmiä en juuri koskaan, lähinnä kylässä jos on tarjolla, mutta kotiin en osta oikeastaan koskaan. mutta ilman kasviksia en pärjäisi!
 
Popsi, popsi porkkanaa..
En ole muiden syömisiä aatellut, mutta itse tykkään tosi paljon hedelmistä ja kasviksista. Kaipaan niitä joka aterialle ja välipalaksi syön melkein aina omenoita, koska rakastan omenia. Tuntuisi kamalalta olla syömättä mitään raikasta moneen päivään, mutta monelta se tuntuu näköjään hyvin onnistuvan :D Hassua tässä on vielä se, että en todellakaan ole mikään laiha. Enemmänkin pullukka ellei peräti liikalihava. Kasviksia en upota kermaan, mutta olen perso makealle. Eli vaikka syön runsaasti kasviksia, olen silti ylipainoinen. Herkuista kun pääsisi eroon :D
 
:ashamed:

Mulle on vaan jäänyt päiväkodista ja koulusta kauheat traumat kasviksia ja hedelmiä kohtaan. Nykyään syön ainakin kerran viikossa kasviksia tai hedelmiä, mutta aikasemmin saattoi mennä varmaan kuukausiakin...
 
"..."
mun luokalla oli ammattikoulussa yks tyttö, joka ei ikinä syöny kasviksia tai vihanneksia.. joissain ruuissa joku meni satunnaisesti, mut ei muuta. ja hampurilaisen välissä meni salaatti, mut siihen se sit jäi.

mä itse syön kyllä joka päivä jotain kasviksia/vihanneksia/hedelmiä.. välillä vähemmän ja välillä enemmän, mut kyl joka päivä tulee syötyä edes iiiiiiihan pikkusen. vaikka olis kyse sit yhestä kurkun viipaleesta :D tykkään kyllä, enkä muuta söis jos olis varaa, mutta on niin kamalan kalliita, eikä aina jaksa kaalia tai porkkanaa syödä :/
 

Yhteistyössä