onko nuorten katoamiset uusi muotivillitys

Mä luulen, että lehdistö kunnioittaa nykyään vähemmän yksityisyyttä ja revittelee helpommin ihan yksityishenkilöiden asioita ja toisaalta ihmiset ei enää vierasta mediaa, vaan osaavat käyttää julkisuutta hyödyksikin tuollaisissa tapauksissa.
En usko, että oleellisesti olis lisääntyny nuorten karkailu.

"AJATTELIJA"
oletteko edes ajatelleet että miksi nuori karkaisi? vanhemmat voivat syrjiä lasta tai vain suoraan sanoen eivät kunnioita lasta, kyllä hän siitä tulee huono olo ja halu karata niin kauas kun vaan pääsee. kaikilla lapsilla ei ole unelma vanhempi vaan 2 tyranniä ottakaa kantaa kiitos!

"vieras"
Ehkä nykyisin on enemmän nuoria, joilla ei ole hyvä olla, joilla ei ehkä ole hyvä koti tai joilla on ongelmia koulussa, koulukiusausta tai muuta? Tää nykyaika on aika raadollista ja kaikki vanhemmat ei tiedä nuortensa ongelmista ja osa vanhemmista taas ei välitä. Jotenkin tunteettomuus ja kylmyys on lisääntynyt - ja mä luulen, että se heijastuu myös nuoriin.

Kyllä näistä nettipalstojen kirjoituksistakin välittyy kuva, että osa äideistä on aika lailla pihalla. Täällä plussallakin on väliin tosi ilkeitä ja jopa sairaita kirjoituksia. Tulee sitten väkisinkin mieleen, että jos nuo kirjoittelijat on oikeesti äitejä, niin ei heidän lapsistaan ihan normaaleja kasva. Valitettavasti :(

Olen ollut 'vaikeiden' nuorten kanssa tekemisessä ja suurin syy karkailuun ja nuorten huonoon oloon on vanhempien alkoholiongelmat, perheväkivältä, huumeet.

Samaan aikaan palstamammat haukuu toisiaan huonoiksi äidiksi jos lapsi menee turhan aikaisin tarhaan, toisen housuissa on pikkureikä tai lapaset jää kotiin.

Oikeassakin elämässä olen usein nähnyt, kouluissa ja kaduilla, ettei kukaan mene puhumaan/puuttumaan kun kyse on luultavasti vaikeasta ongelmasta.
Jostain pikkuasiasta taas tullaan avaamaan päätä vaikka bussipysäkillä. :stick:

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Olen ollut 'vaikeiden' nuorten kanssa tekemisessä ja suurin syy karkailuun ja nuorten huonoon oloon on vanhempien alkoholiongelmat, perheväkivältä, huumeet.
Oikeassakin elämässä olen usein nähnyt, kouluissa ja kaduilla, ettei kukaan mene puhumaan/puuttumaan kun kyse on luultavasti vaikeasta ongelmasta.
Ne isot asiat salataan usein koko perheen voimalla niin, että kukaan ei edes usko, jos jossain vaiheessa joku niistä yrittää vihjailla :(
Varsinkin päihderiippuvuus perheessä, jossa taloudelliset kulissit on kunnossa on juuri tälläinen asia; kukaan ei usko ja vähättelee, kun ongelmaan yrittää hakea paua :(. Vastaukset on luokkaa "sehän hoitaa työnsä hyvin" .

Yhteistyössä