Onko normaalia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
...että vielä tässä vaiheessakin tulee mahan kovottelua useamman kerran viikossa..? Supistuksia ei ole ollut, tai ainakaan en niitä ole tunnistanut.. Viikkoja on kohta 35.

Monennella viikolla ensisynnyttäjä tuntee ensimmäiset supistukset? Entä miten usein supistusten pitää tulla ja miten pitkään olla säännöllisiä ennenkuin pitää lähteä sairaalaan..?

Itse tunsin esikoisesta ensikertaa supistukset vasta synnytyslaitokella, eikä tästäkään ole tullut supistuksi vielä ollenkaan ja viikkoja kasassa 34.Tuo on niin tapauskohtainen juttu, milloin tuntee.

Muistaakseni ensisynnyttäjillä n.3-5min välein puolituntia-tunti, saa oikaista en ole varma.

Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Eli suppareita ei välttämättä edes tule ennenkun vasta vähän ennen synnytystä..?

Kyllä toisilla voi tulla aiemminkin.Jotkut täällä kirjoitelleet supisteluista 2-3viikkoa ennen laskettua,silti saattanut syntyä 39-40 viikolla.Mitä täältä lukenut olen.
Mulla meni eka vedet,sitten alkoi pikku hiljaa supistukset.

Minä tunsin ensimmäisen supistuksen vasta lapsivesien menoa edeltävänä yönä (rv 39+5).
Sitten kun sinulla niitä supistuksia tulee niin voit soitella synnytysosastolle niin saat varmasti parhaan ohjeen koska pitää lähteä.
Yleensä ensimmäinen synnytys ei ole kovin nopea (tietysti on poikkeuksia) eli ei ole tuli hännän alla vielä ensimmäisten supistusten jälkeen.

Yhteistyössä