Onko normaalia, vauva 6kk huutaa iltaisin 1-2 tuntia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liki joka ilta sama juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liki joka ilta sama juttu

Vieras
Korvatulehduksia on ollut ja se on toki asia erikseen, mutta muutaman kerran olen lääkärille vienyt iltahuutojen takia ja lapsi on todetu terveeksi.

Tälläkin hetkellä huutaa, on ollut koko illan äreä. Nukahti jo kertaalleen mutta heräsi. Ei auta syli, ei vieressä olo, ei mikään. Huutaa vain kun on väsynyt mutta ei saa unta.

Onko muillakin näin/kenelläkään kokemusta?

yritä antaa hellyyttä, kyllä se siitä helpottuu..
jaksamista...

Alkuperäinen kirjoittaja liki joka ilta sama juttu:
Korvatulehduksia on ollut ja se on toki asia erikseen, mutta muutaman kerran olen lääkärille vienyt iltahuutojen takia ja lapsi on todetu terveeksi.

Tälläkin hetkellä huutaa, on ollut koko illan äreä. Nukahti jo kertaalleen mutta heräsi. Ei auta syli, ei vieressä olo, ei mikään. Huutaa vain kun on väsynyt mutta ei saa unta.

meillä kohta 6 kk. ikäinen neiti, ja ollut tähän asti tosi tyytyväinen lapsi, itkenyt tosi vähän. nyt on pari vk. ollut iltaisin ihmeellistä kitinää ja itkua. olen ajatellut että hampaiden tulo vaivaa tai on yksinkertaisesti jo iltaisin tosi väsynyt kun on lyhentänyt radikaalisti päiväunia viimeaikoina. Meillä on sylittelyt auttanut, ja yritän saada iltaimetyksellä ihan oikeasti yöunille ennen kuin menee yliväsymyksen puolelle..

Alkuperäinen kirjoittaja vaveli:
yritä antaa hellyyttä, kyllä se siitä helpottuu..
jaksamista...

Alkuperäinen kirjoittaja liki joka ilta sama juttu:

Kyse tuskin on hellyydenkaipuusta sillä kuten jo kirjoitin, syli ei auta.

Alkuperäinen kirjoittaja tytsyjen äiti:
meillä kohta 6 kk. ikäinen neiti, ja ollut tähän asti tosi tyytyväinen lapsi, itkenyt tosi vähän. nyt on pari vk. ollut iltaisin ihmeellistä kitinää ja itkua. olen ajatellut että hampaiden tulo vaivaa tai on yksinkertaisesti jo iltaisin tosi väsynyt kun on lyhentänyt radikaalisti päiväunia viimeaikoina. Meillä on sylittelyt auttanut, ja yritän saada iltaimetyksellä ihan oikeasti yöunille ennen kuin menee yliväsymyksen puolelle..

Meillä tsiaan tämä kestänyt monta viikkoa, eli hampaat eivät voi olla syynä.

nuorimmaisella oli iltahuudot n 3-4kk iässä joka ilta ja sitä kesti n 1-2h illassa, aina samaan aikaan...ei mikään kelvannut...sitten sekin loppui kuin seinään.
kyseleppäs neuvolasta josko he osaisivat auttaa.

Kyll ne hampaat voi vaivata kauankin, ennenkö läpi tulevat.

No jokatapauksessa: meillä on kanssa sellanen tää kuopus, ett ei halua nukahtaa syliin. Silti saattaa olla itkunen sängyssäkin. Oon sitt välillä nostanut vähän sylitteleen kuitenkin, vaikkei siinä saisikaan unta, ja sitt laittanut sänkyyn: silitellyt siellä. Ja otin käyttöön soittorasian, sellasen pehmeen, se auttaa vähän, kun jää sitä kuuntelemaan ja katselemaan.

Nää on vaikeita, kun ei aina oikeen syytä voi tietää...

mut niiden hampaiden tulokin voi kestää... (sillon jotain särkylääkettä olis kenties paikallaan)..

mites se ruokailupuoli... jotkut ku haluu illasta tankkata kunnolla

Niin ja voihan tuo liittyä johonkin lapsen meneillään olevaan kehitysjuttuun, joka menee ohi aikanaan..

vaikee tosiaan sanoo..

hampaat.Oli syy meillä.
Ei muutako suppoa vaan takamukseen ja hellit vauvaa.
Jos ei "kunnon" ruoka,eli ruoka sose maistu, niin kokeile jääkaappi kylmää hedelmä sosetta.
Tää aika varma merkki että hampaat tulossa jos hedelmä soseet kelpaa.
Sulla varmasti tuli äippä paketissa hammasharja vauvalle,siinä on se harjaksen toinen puoli "sileä pinta" se on tarkotettu sitä varten että sillä voi hieroa ikeniä.Se pehmentää niitä ja auttaa kutinaan.

5 LAPSEN KORVATULEHUKSEN LÄPIKÄYNEENÄ:

KORVATULEHDUSTA SYY EPÄILLÄ
JOS LAPSI PARKUU MAKUULLE LAITTAESSA
IMEE HETKEN PULLOA/RINTAA JA SYLKEE POIS
TUTTIAKAAN EI PYSTY IMEMÄÄN
ON KOVIN RÄKÄINEN.
JA LÄMMIN.
SILLOIN LÄÄKÄRIIN,JA SANOT ETTÄ EPÄILET KORVATULEHDUSTA.

JA VINKKINÄ: ÄLÄ KAIVA VAIKKUJA VAUVALTA, JOTKA NÄKYY KORVAN JUURELLA
KOSKA JOS KAIVAT NE POIS, KYLMÄILMA/ VIIMA PÄÄSEE KORVAAN HELPOMMIN JA SE TULEHTUU. NÄIN MEILLÄ 2 KOHDALLA.

Kolmen lapsen äitinä, täytynee mainita
että olen huomannut että tuossa iässä muksut on "hakeneet" vielä omaa rytmiä.
Rytmin täytyy olla melko säännöllinen jota lapsella pidät että hän tottuu siihen.
esm: Ruokailu ajat, nukkumaan meno,päivä unet.

Yhteistyössä