Onko normaalia? (Mirena)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelmia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelmia

Vieras
Minulle laitettiin viikko sitten hormonikierukka Mirena ja sen jälkeen on ollut päivittäin menkkamaista alavatsakipua, johon burana jotenkin auttaa. Kävely/seisominen helpottaa kipua, istuminen pahentaa. Onko muilla kokemuksia, onko tämä normaalia vai onko kierukka huonosti? Ensin tunsin langat, mutta enää en.

Alussa mullakin oli kipuja. Se on kaiketi normaalia. Vuotojakin voi tulla.

Naruja en ole tuntenut koskaan, vaikka kierukka on ultran mukaan koko ajan ollut hyvin paikoillaan.

Odottele rauhoittuuko tilanne parissa kuukaudessa. Eläkä syö Buranaa vaan parasetamolia pelkkään kipuun. Burana rasittaa munuaisia ja maksaa.

[QUOTE="mirena";27378350]Alussa mullakin oli kipuja. Se on kaiketi normaalia. Vuotojakin voi tulla.

Naruja en ole tuntenut koskaan, vaikka kierukka on ultran mukaan koko ajan ollut hyvin paikoillaan.

Odottele rauhoittuuko tilanne parissa kuukaudessa. Eläkä syö Buranaa vaan parasetamolia pelkkään kipuun. Burana rasittaa munuaisia ja maksaa.[/QUOTE]

No paria kuukautta en aijo odotella, kipu on sen verran häiritsevää. Tosin ehkäisyteholtaan hyvää, ei todellakaan tee mieli seksiä kun sattuu.

Mulle laitettiin Mirena n. 2 kk sitten ja kipua oli n. 2 viikkoa jonka jälkeen helpotti :) Buranaa söin minäkin siihen ja paras oli kun kävi kylkiasentoon pitkäkseen niin helpotti. Oli tosi inhottava tunne alavatsalla ja tuntu siltä kun joku olis puristanu kohtua nyrkissään. Eli tais vaan supistella reilusti ennen ku se kierukka sinne asettui ja kohtu tottu vieraaseen esineeseen.

Raastavintahan tässä on ollu vuoto joka on ollut jatkuvaa siitä saakka kunnes nyt 3 päivää sitten loppui ja eilen tuli taas vähän ja tänään taas ei mitään. Ja tuo vuotohan on ihan normaalia kun kierukka/hormooni ohentaa sitä kohdun limakalvoa mutta voi veljet että on ketuttanu! Oonki naureskellu että hiton hyvä ehkäsyteho kun ei voi vuodon takia harrastaa seksiä :D

Kipuilua kesti alkuun muutaman viikon. Asennuksen jälkeen vuoteli joka päivä kolmen kuukauden ajan. On ollut paikallaan nyt n. 7kk. Menkat kestää 9-11 päivää. Niukat kyllä ku mitkäkin. Viikon on normi olo ja sit kipuilee viikon ja taas menkat.huoh. Hyvä kyllä muuten. Mutta mutta...

Mirena laitettiin eilen ja seurauksena pientä tiputtelua ja todella inhottavat alavatsakivut. Ei se tiputtelukaan niin haittaa, mutta nuo kivut raastaa. Ei kun parasetamolia ostamaan sitten...

Mulle laitettiin marraskuussa mirena, ei ollenkaan mitään kipuja. Niukkaa vuotoa oli muutaman päivän, pikkuhousunsuojilla pärjäsin. Joulun alla alkoi ekat menkat ja oli kyllä niukoista vuodoista kaukana. Siis sitä verta tuli melkeen yhtä paljon ku jälkivuotoa synnytyksen jälkeen.. Vähän vitsitti ettei voinut ees tamponia kåyttää. Mut mitään kipuja ei oo ollut. Enkä mäkään tunne niitä naruja.. Mulle kierukan laittoi mieslääkäri joka ei osannut hirveen hyvin suomea, eikä siis ymmärtänyt mun kysymyksiä kovin hyvin :)

Yhteistyössä