Mirena kierukka ja SEKSI

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neiti Kaktus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neiti Kaktus

Vieras
Hei. minulle laitettiin pari-kolme viikkoa sitten mirena kohtukierukka. Jälkivuotoa on vielä päivittäis, kirkkaan punaista ja limaista ja toinen asia mikä häiritsee...ei minua vaan miestäni. Harrastaessamme seksiä mies sanoo että tuntuu kuin sisällä olisi kaktus. Että pistelee. Onko tämä normaalia?mitä se voisi olla? Kierukan langat??

Mulla on sama kierukka, ja lääkäri sanoi, että useat lääkärit leikkaa ne langat niin lyhyiksi että ne jää siiliksi siihen kohdunkaulansuulle. Kun taas pitäisi jättää vähän pitemmiksi että ne ikään kuin pääsisivät taipumaan :/ Soittelisin sille lekurille että sais korjata asian.
Mutta jos yhtään lohduttaa niin se vuoto voi jatkua pitkäänkin, mutta ehkä joskus loppua kokonaan.
Mulla siis asetuksesta 1,5kk ja edelleen vuotaa melkeen päivittäin. Sanotaanko että vuodottomia päiviä on ollut 5.

Hei!
Meilläkin alkuun samaa vaivaa, helpotti ehkä kuukauden jälkeen..vie kai vähän aikaa että ne langan päät etsii paikkaansa ja pehmenee.
tarvittaessa kai lyhentäävät lankoja niin että jäävät kohdunsuun sisään, mutta silloin poisotto huomattavasti hankalampi toimenpide.

Meillä siis auttoi aika.

Voit koittaa sormella kohdunkaulaa, minkälaisina ne langat tuntuu. Materiaali on kuin siimaa. Pidemmät langat taipuvat eivätkä sitten välttämättä pistele, parista millistä sentin tai parin pituisiin eivät pääse taipumaan vaan pistävät. Itselläni on leikattu niin lyhyiksi, että langat vetäytyvät piiloon, koska miestä pistelivät pitkätkin langat. Piilossa olevista langoista huolimatta kierukka on saatu aina vaihdettua helposti ja nopeasti, vaikka kuulostaakin siltä, että kierukan vaihtaminen olisi sitten vaikeampaa.

Vuotoa voi tulla ainakin tuhruna vaikka puolikin vuotta, ei mitenkään harvinaista. Lopulta se tasaantuu ja sitten koittaa onnen päivät, jos kuukautiset jäävät kokonaan pois kuten monilla.

Mulla Mirena ollut nyt 8 kk ajan.
Langat leikattiin ja yritin jo alussa tunnustella niitä, mutta itsekään en niitä löytänyt, samoin ei mieskään niitä tunne. Onko ne sitten niin lyhyet että jäävät kohdunsuun sisään jotenkin tms?

Mirenan asettanut lääkäri vihjaili, että voi olla ettei enää tule kuukautisia lainkaan. Noooo, vuotoa on kyllä riittänyt! Ensialkuun tuli putkeen 2 kk, ilman yhtään vuodotonta päivää. Juuri niukkaa limaista punaista vuotoa. Sitten alkoi olla parin viikon vuodottomia jaksoja, jonka jälkeen vuoteli taas pari viikkoa. Nyt pikkuhiljaa on vuodottomat välit pidentyneet, yhdessä välissä oli jo 1,5 kk ilman vuotoja, jei. Kun ne niukat "kuukautiset" sitten tulee, niin valitettavasti ne edelleen kestää sen pari viikkoa, voi olla päivä-pari välissä, sitten taas jatkuu.

Ennen Mirenaa menkat tuli kerta kuussa ja kesti alle viikon.

Toivoa sopii, että se tästä jatkaa tasoittumista... Vuosikontrolli on maalis-huhtikuussa ja aion kyllä sanoa etten ole oikein tyytyväinen ollut.

Itse meinasin alunperin ottaa ehkäisykapselin käteen, mutta mut "käännytettiin" ottamaan Mirena.

Onahan kanssa sama juttu en tuntenut eikä mieskään, mulla on nyt toinen menossa 6 vuotta ollut siis yhteensä (sama juttu tän uudenkin kanssa)
Eka kun laitettiin vuotoa/tiputtelua oli kuutisen viikkoa, sen jälkeen on ehkä kerran kaksi vuodessa muutamana päivänä tullu jokunen tippa siinä ne kuukautiset nykyisin

no ei meillä oo piikkejä tuntunu mut me ollaanki harrastettu seksiä vaan kerran tän kierukan aikana... ei vaan huvita ku alapää vaan vuotaa ja vuotaa....

mä en jaksa enää tätä vuotoo... alapääki ihan pilalla kun pitää päivittäin pitää jonkinlaista suojaa... hiivaa ja emätintulehdusta pukkaa päälle kokoajan... uuden vuoden jälkeen tää härveli lähtee....

Yhteistyössä