Kierukka ja alavatsakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulle laitettiin tuo uusi hormonikierukka Kyleena tuossa pari viikkoa sitten. Tiputteluvuoto on loppunut. Eilen tuli aivan yhtäkkiä (istuin rauhassa) sellainen kova supistusmainen kipu, kesti ehkä 5sek. Sen jälkeen ollut alavatsa vähän arka. Seksiä kun yritettiin harrastaa, muhun sattui liikaa ja mies tunsi kivuliaana ne kierukan langat, vaikka edellisellä kerralla ei ollut tuntenut mitään. Kokeilin sitten puhtain käsin niitä lankoja ja tunsin vaan yhden ja se oli aika lyhyt tynkä siinä vaan. Silloin kun kierukkaa laitettiin, niin eka sattui vähän ja lääkäri sanoi sen jälkeen, et tän kovempaa kipua ei tuu, mutta sitten vasta sattui lujempaa?? Mietin, ettei vaan mikään revenny, kun oon joskus sellasia tarinoita kuullut ja että sitä ei heti huomata.. Mikähän tässä mättää vai mättääkö mikään? Onko jollain kokemusta tuollaisista kivuista ja että kierukka olisi jotenkin mennyt pois paikoiltaan? Ja miltähän niitten lankojen pitäisi tuntua (joo ei varmaan ronkkia saisi liikaa, mutta...)

Lankojen pitäis tuntua ihan just tynkinä, mut jos oot epävarma niin suosittelen käymään terkalla (n)

Mulla oli jaydess vähän yli vuoden (v. 2013 - 2014) ja jatkuvia supistuskipuja :sick: ei helpottanut tuon em. Vuoden aikana lainkaan :cautious:

Loppujen lopuksi otatin sen kokonaan pois, en jaksanut kuunnella että puolen vuoden sisällä se helpottaisi :barefoot:

Mulla se oli heti alkuunsa mennyt vähän vituralleen, vaurioitti vähäsen toistapuolta kohdusta, mutta parantui sitten ajan kanssa.. tosin sen vaurioitumisen takia mulla oli kohtutulehdus 4 kertaa kesän aikana :cautious:

Lankojen pitäis tuntua ihan just tynkinä, mut jos oot epävarma niin suosittelen käymään terkalla (n)

Mulla oli jaydess vähän yli vuoden (v. 2013 - 2014) ja jatkuvia supistuskipuja :sick: ei helpottanut tuon em. Vuoden aikana lainkaan :cautious:

Loppujen lopuksi otatin sen kokonaan pois, en jaksanut kuunnella että puolen vuoden sisällä se helpottaisi :barefoot:

Mulla se oli heti alkuunsa mennyt vähän vituralleen, vaurioitti vähäsen toistapuolta kohdusta, mutta parantui sitten ajan kanssa.. tosin sen vaurioitumisen takia mulla oli kohtutulehdus 4 kertaa kesän aikana :cautious:
Mäkin pelkään, että tää on menny jotenkin väärin tuonne. Lääkäri katto kyllä nopsaa ultralla laiton jälkeen, mutta jos tälläsiä kipuja joutuu kärsiä sen kierukan takia, niin pakko se on itekki poistattaa. Aluks ei ollu kyllä mitään ihmeellisiä kipuja, kun pari päivää laiton jälkeen, mut oliskohan tuo "supistus" voinu liikuttaa sitä jotenki väärään asentoon..? Pakko soittaa huomenna neuvolaan...

Ekana kannattaa rauhoittua (y)

Todennäköisyys, että kierukka ois väärin on olematon. Suosittelen mittaamaan lämpöä, sillä jos kuume nousee niin on päivystyskeikka.. itsellä tosiaan eka kohtutulehdus nosti 39 asteen kuumeen sekä vei kävelykyvyn kun jokainen tärähdys pisti heikottamaan.. :unsure:

Mutta kannattaa rauhoittua, julmaahan se on sanoa näin mutta itsellä esimerkiksi ei ollut yhtään synnytystä taustalla mikä tavallansa aiheutti sen, että kohtu supisteli paljon (n)

Tosin nyt kun olen raskaana ensimmäistä kertaa elämässäni koen pääseväni suhteellisen helpolla, ei ole niin hirveitä liitoskipuja (vielä..) :)

Yhteistyössä