Onko normaalia imettää vielä 2-vuotiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä muistan kun kummipoika oli eskarissa monta vuotta sitten ja siellä oli tyttö ryhmässä jolla oli kauhea kiirus päästä aina eskarin loputtua äitinsä luo, kun sai rintaa eskarin jälkeen :o Ja tää on tosi juttu. Monet kerrat hain kummipoikaa niin tämä tyttö juoksi äitinsä luo ja silitteli äitinsä etumusta ja intoili että tissiä tissiä :whistle:

Enkä tiedä oliko se sitten niin normaalia. No joo, ap kysyi 2-vuotiaasta, mutta tuli vaan mieleen tämä :/

En mä nyt tiedä mikä on NORMAALIA mutta en ymmärrä tollasta että lapsi itse tulee kävellen kohti ja pyytää: annatko mulle tisua :o
Eli 1v on raja mun ajatusmaailmalla.

En tiedä onko normaalia vai ei mutta oma neiti on 2v1kk ja illalla unille mennessä tissistä maitohuikat ottaa. Ei nolota, ei hävetä enkä koe älykkyysosamääräni tämän johdosta laskeneen.

Se on erittäin luonnollista. Nyky-yhteiskunnassa monet täysin luonnolliset jutut on jostain syystä leimattu epänormaaleiksi. Imetykseenkin on tainnut iskeä se, kun naisten tissit mielletään enemmän miesten leikkikaluiksi niin sitten nähdään epänormaalina se, jos joku nainen/äiti käyttää niitä siihen mihin ne on tarkoitettukin. Aiemmin kukaan ei olisi ihmetellyt edes 3-vuotiaitten imettämistä.

Itse vielä raskausaikana ihmettelin, kun tuttava imetti vuoden ikäistä poikaansa. Kylläpä tunnen itseni hölmöksi nykyään (oma tyttö 9kk enkä voisi kuvitellakaan, että omasta halustani lopettaisin imettämisen 1veehen) kun sitä tuolloin ihmettelin.. en tiedä kauanko tulen imettämään, jos se on kiinni siitä että siihen asti kun tyttö itse lopettaa, minkä ikäinen hän sitten on niin jaa-a, katsotaan.. 2-vuotiaan tissilleni voin hyvinkin kuvitella ja varmaan sitä vähän vanhemmankin. Varmaan jossain vaiheessa lapsille tulee kyllä muita intressejä kuin se äitin tissi :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:54 Aapee kirjoitti:
Entäs jos lapsi syö ihan "tavallista ruokaa", mutta äiti haluaa sen lisäksi antaa vielä tissiä? Itse en kyllä ymmärrä että miksi...? :whistle:

Oletteko tulleet miettineeksi, että jos äidinmaidon nauttiminen ei olisi normaalia niin eikö se lehmän maidon juominen vasta epänormaalia olekin..? :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:56 Emilyn kirjoitti:
Nyky-yhteiskunnassa monet täysin luonnolliset jutut on jostain syystä leimattu epänormaaleiksi. Imetykseenkin on tainnut iskeä se, kun naisten tissit mielletään enemmän miesten leikkikaluiksi niin sitten nähdään epänormaalina se, jos joku nainen/äiti käyttää niitä siihen mihin ne on tarkoitettukin. Aiemmin kukaan ei olisi ihmetellyt edes 3-vuotiaitten imettämistä.
Tästä olen samaa mieltä, mutta silti en imettäis enää 2-vuotiasta. Vauvan ruokkimiseenhan ne tissit on tarkoitettu. Mutta en sanois että "aiemmin kukaan ei ois ihmetellyt"... Joskus ennenhän ei välttämättä imetetty viikkoakaan, annettiin vaan lehmänmaitoa tms. samaa mitä isommillekin lapsille annettiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:57 Emilyn kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:54 Aapee kirjoitti:
Entäs jos lapsi syö ihan "tavallista ruokaa", mutta äiti haluaa sen lisäksi antaa vielä tissiä? Itse en kyllä ymmärrä että miksi...? :whistle:

Oletteko tulleet miettineeksi, että jos äidinmaidon nauttiminen ei olisi normaalia niin eikö se lehmän maidon juominen vasta epänormaalia olekin..? :whistle:

Aika hyvä pointti. :D

Esikoista imetin 2,5 vuotiaaksi asti, viimeisen vuoden ajan niin että unille mentiin tisun kautta.. helpotti kummasti arkea ja elämää, kun poika simahti siinä silmän räpäyksessä siihen. Pikkukakkosta imetän vähintään vuoden, ehkä 1,5:kin, jos ei terveydellisistä syistä joudu lopettamaan ennen sitä (siis omista terveydellisistä syistä.). Tunnen useita taaperoimettäjiä, asiasta vaan ei kauheasti pidetä meteliä... Ja syystä jotta tosiaan nykyään tissit tunnutaan mieltävän seksileluiksi, eikä lasten ruokintalaitteistoksi. :whistle:

aika moni joka imettää taaperoa, imettää vain kotona.
ja kuka sen määrittelee, mikä on normaalia? WHOn suositus on kuitenkin että osittaisimetettäisiin se 2v, toki jokainen tekee tavallaan.

Tää on niin tpaus kohtausta...kun lopetin esikoisen imetyksen hänen ollessa 1v1kk en kuukauden kuluttua olisi voinut kuvitellakkaan hänen syövän tissiä. Mutta nyt kuopus on 1v3kk ja syö rintaa..Mutta ei mulla ole mitään syytä häntä siitä pois vieroittaa. Miksi hän ei voisi tissiä syödä, kun se hänelle tuntuu olevan ihan luonnollista ja "tarpeellista" läheisyyttä...Eli jos imetät 3kk tuntuu oudolta jos imettäisit vielä puolivuotiasta lastasi, mutta jos imetät 2v, tuntuisi oudolta olla imettämättä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 18:49 ddd kirjoitti:
En mä nyt tiedä mikä on NORMAALIA mutta en ymmärrä tollasta että lapsi itse tulee kävellen kohti ja pyytää: annatko mulle tisua :o
Eli 1v on raja mun ajatusmaailmalla.

Peesi =)

no omaa olen vajaa 1v imettäny, muistan vaan että äiti sanoi aikoinaan et oma (siis minun) pikkuveli kaupassa alkanu huutamaan ja kiljumaan kaupan lattialla ja äiti vaan sanonu muille kaupassa olijoille että "tissin tuskA".. ikää se 3vee..
:ashamed:

no.. joillekkin käy noin, ei karkkia vaan tissiä :DD

Yhteistyössä